Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
Dat zal best ja nu je er 4 tergelijkertijd moet koelen, al helemaal met zo`n overklok.De prom heeft er zwaar moeite mee , met zo'n heethoofd.......serieuze koeling nodig hier
Maaruh
ps Ga je met deze ook weer de voorpagina halen? Suc6 iig!
[ Voor 10% gewijzigd door Onno b op 06-10-2006 06:57 ]
Laat hem de komende weken maar flink schrikken, dan is die straks goed opgewarmd.
Iig mooie overklok, deze Quad CPU zal wel 3x zo snel zijn als de mijne (E6600 @stock).
Goud is geen geld
Rol-Co schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 03:39:
Mach II cooling
De prom heeft er zwaar moeite mee , met zo'n heethoofd.......serieuze koeling nodig hier
zoiets?
http://www.pcstats.com/ar...cfm?articleid=1793&page=5
edit: nog een leuk artikel over deze processor
http://www.hothardware.co....aspx?articleid=878&cid=1
[ Voor 13% gewijzigd door Alfa Novanta op 06-10-2006 07:41 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Hoeveel Watt produceert zo'n Quad-core aan warmte en hoeveel kan de prom aan die jij hebt?
Dat geheugen
Ryzen 9900X3D - B650 Gaming - 32GB DDR5 - R9060XT
De nieuwere steppings van de Core 2 Quadro doen 3,7-3,8GHz op goede aircooling of watercooling. Ik ga er vanuit dat ze voor die demo gewoon een erg goede CPU uit een tray gepakt hebben, dan zijn dat soort snelheden goed mogelijk.Frank_Knopers schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 07:27:
Bij de demonstratie van Intel (IDF 2006) lieten ze een systeem zijn van Falcon Northwest met daarin een Quad SLi en een Core 2 Quad processor. Deze processor hadden ze overgeklokt tot 3.7GHz. Ik vraag me af hoe ze dat voor elkaar gekregen hebben, want ik neem aan dat je de 3.5GHz niet hebt gehaald met een simpele waterkoeling of luchtkoeling.
Overigens mooie resultaten Rob!
enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]
en een beetje spelen natuurlijk.
op lucht haalt ie met gemak 3700 mhz
@ing._Buttje
zo zag ie er vroeger uit ja , inmiddels een beetje veranderd.....hahaha
[ Voor 16% gewijzigd door Rol-Co op 06-10-2006 12:20 ]
gelukkig is er op de hwi dagen betere koeling aanwezig. Het belooft wat!
fsb is niet de limiet meer op hogere multi
wow wat een heethoofd zo'n kent zeg.....6700 is wat maar 2x6700 is helemaal erg, goede cpu voor de ln2 pot
maar goed pic's he
3900mhz
ValidationCinebench

everest Queen

sisoft sandra

4G
Validationeverest Queen

s-pi 1m

kortom dit gaat nog leuk worden
ben benieuwd naar de cpu score op 4 Ghz in 3Dmark
word leuk met LN2
Verwijderd
Maar ehm...4 Core 2 Intel core's op 4 GHz
Rol-Co, ik ben jaloers op je
nee op 4g 2006 gaat nog niet lukken.......hahaha om je een id te geven ...op 3900mhz en 1,52v in de bios hoef je alleen maar te booten en staat de cpu temp op 0 graden als je dan poostje niks doet is ie in no time +23
kortom laag vcore en koelen
Dtwizzy
setup

ik ga vanavond eerst die DT200 eens modden dat ie op de prom voeding aangesloten kan worden, wat zijn die batterijen gauw leeg zeg
ik denk rond de 260wVerwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 19:09:
+23 met modded prom?
Hoeveel watt verbruikt zo'n Kentsfield op 3.7GHz en 1.5 vCore?
ik denk ook dat er iets met de prom is, het duurt ook erg lang voordat ie op de -70 zit
ach.....moest toch terug naar jurgen voor een andere mount
wat voor temps heeft dat ding eigenlijk? (of lees ik er overheen)
[ Voor 37% gewijzigd door Raven op 06-10-2006 19:45 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Verwijderd
260watt?? fikt je mobo niet door dan, met zulke vermogensRol-Co schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 19:36:
[...]
ik denk rond de 260w
ik denk ook dat er iets met de prom is, het duurt ook erg lang voordat ie op de -70 zit
ach.....moest toch terug naar jurgen voor een andere mount
jezus wat een stroomverbruik man!
ik stond er gister van verbaast dat mijn E6600 op 1,83v van -28 naar -8 schoot, maar dit!
jou unit is een stuk krachtiger...
misschien met je 1 van de tubes maar met een 15mm dikke base maken
Verwijderd
@rol-co: als dat ding serieus zoveel vermogen uitpompt moet ik denk de cappilair inkorten om hem frisjes te houden, daar is de prom niet op berekent.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2006 20:44 ]
De echte TweakerRol-Co schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 17:02:
Extera
nee op 4g 2006 gaat nog niet lukken.......hahaha om je een id te geven ...op 3900mhz en 1,52v in de bios hoef je alleen maar te booten en staat de cpu temp op 0 graden als je dan poostje niks doet is ie in no time +23
kortom laag vcore en koelen
Dtwizzy
setup
[afbeelding]
ik ga vanavond eerst die DT200 eens modden dat ie op de prom voeding aangesloten kan worden, wat zijn die batterijen gauw leeg zeg
En kopen jullie die van intel(met een hoge prijs) of "lenen" jullie die van intel(testen)?
Airco erop scheelt bijna nix, die condesor is erg groot zoals je zelf al zeiVerwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 20:44:
@extera: heb je een forse 100cfm+ fan? als je die door de condensor laat blazen scheelt dat al aardig denk ik.
@rol-co: als dat ding serieus zoveel vermogen uitpompt moet ik denk de cappilair inkorten om hem frisjes te houden, daar is de prom niet op berekent.
misschien ooit een hergassen? is er nog winst uit te halen denk je?
laten we maar niet teveel offtopic gaan en dit eens via msn bespreken.
de cpu die hij gebruikt is een ES (engineering sample), deze worden op oa ebay gewoon te koop gezet door mensen die ze weer via andere kanalen krijgen.
Of je mailt gewoon iemand die er 1 heeft en vraagt of ie hem verkoopt.Extera schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 22:38:
[...]
de cpu die hij gebruikt is een ES (engineering sample), deze worden op oa ebay gewoon te koop gezet door mensen die ze weer via andere kanalen krijgen.
edit:
Dt200 gemod.......geweldig zo, de batterij is ook nog bruikbaar.

[ Voor 19% gewijzigd door Rol-Co op 07-10-2006 01:10 ]
wie wil hem testen?
[ Voor 15% gewijzigd door Soul__assasin op 07-10-2006 07:56 ]
www.weefab.com
Wat krijg ik ervoorSoul__assasin schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 07:55:
mss niet de juiste plek maar ik heb nog een "oude" 840EE ES 3.2 dual core....
wie wil hem testen?
ja hoor prima, ik dacht ik neem wel de 7v , aangezien mijn meeste voedingen tegen de 13v zitten op de 12v lijn en dat is een beetje veel terug brengen.Verwijderd schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 11:59:
goed om te weten dat die dt200 op 7volt nog steeds goed werkt:)
op de 5v lijn werkt ie ook nog prima hoor, hij geeft wel baterij aan dan.
nu een paar 3Dmarks, om de echte kracht van die CPU te zien
Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh
ik denk dat cinebech een goed voorbeeld is daarvoor gamer, probeer maar eens te draaien dan zie je het verschilGamer schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 21:18:
Mooie score Rol-Co.
nu een paar 3Dmarks, om de echte kracht van die CPU te zien
even de koeling weer op de rit en dan komen de 3d benchies, klein voorproefje air heb ik wel maar die had je geloof ik al gezien.
Ik moet tegen het einde om fiscale redenen nog een computer kopen en ik wacht echt op quadcore. Halen we december nog?
Een amiga 500 met 512 kb ram !
denk dat je het na even googlen zo gevonden hebt
Verwijderd
in november komen de kentfields, dit zijn geen native quads maar 2x een core2duo in 1 package
native quads komen pas in q2 2007 as far as i know
Dus november en zeker in december kunnen we al kentfields kopen?
Nu nog een goed moederboard kiezen. Keuze ligt bij topic mobo of gigabyte DQ6.
Verwijderd
Waar als ik vragen magVerwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 14:27:
Je kan nu al zat Kennie's kopen hoor1200 dollar en je hebt er 1.
http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=4253
Kan nu ook niet meer volgen met die namen!
De QX6700 gaat 1000$+ kosten en loopt op 2.66ghz. Terwijl in Q1 de Q6600 uitkomt en die loopt op 2.4ghz en kost maar 500$? Dus die qx6700 is eigenlijk een xeon? En de q6600 is een Core 2 Quadro (desktop)?
"The Xeon versions are re-binned too, they generally have a higher temperature tolerance while consuming less power than the non-Xeon version of the same chip. That makes it more useful for packing into small form factors, such as racks and blades."
Dus buiten het feit dat de qx6700 een xeon is en het dubbele kost, runt hij zuiniger en kan je hem beter oc'n?
[ Voor 32% gewijzigd door multipasser op 12-10-2006 03:13 ]
Verwijderd
QX6700 is géén Xeon. Het is een core 2 extreme. De snelste versie consumentenprocessoren van Intel. Ding is trouwens helemaal niet zuinig, maar wat wil je met 4 cores.multipasser schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 03:11:
http://www.xbitlabs.com/news/cpu/display/20060919051744.html
http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=4253
Kan nu ook niet meer volgen met die namen!
De QX6700 gaat 1000$+ kosten en loopt op 2.66ghz. Terwijl in Q1 de Q6600 uitkomt en die loopt op 2.4ghz en kost maar 500$? Dus die qx6700 is eigenlijk een xeon? En de q6600 is een Core 2 Quadro (desktop)?
"The Xeon versions are re-binned too, they generally have a higher temperature tolerance while consuming less power than the non-Xeon version of the same chip. That makes it more useful for packing into small form factors, such as racks and blades."
Dus buiten het feit dat de qx6700 een xeon is en het dubbele kost, runt hij zuiniger en kan je hem beter oc'n?
Verwijderd
maar verwacht intel nu echt dat de verkoop van de QX 6700 even goed gaat lopen als die van de core2duo? iedereen heeft net een nieuwe proc gekocht, altans ik dan, mijn conroe draait hier ook pas een maand, ik heb eerlijk gezegd geen geld om over 4 maanden alweer een nieuwe proc van 500 euro te kopen, ben dan ook pas 16, maar toch.....
ik denk dat het een mooi resultaat is van intel, maar dat de verkoop minder goed zal lopen als die van de c2d.... of denk ik nu verkeerd
Verwijderd
Nee je denkt niet verkeerd.Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 17:26:
![]()
rol-co, mooi resultaat
maar verwacht intel nu echt dat de verkoop van de QX 6700 even goed gaat lopen als die van de core2duo? iedereen heeft net een nieuwe proc gekocht, altans ik dan, mijn conroe draait hier ook pas een maand, ik heb eerlijk gezegd geen geld om over 4 maanden alweer een nieuwe proc van 500 euro te kopen, ben dan ook pas 16, maar toch.....
ik denk dat het een mooi resultaat is van intel, maar dat de verkoop minder goed zal lopen als die van de c2d.... of denk ik nu verkeerd
De gemiddelde gebruiker (of zelfs de meest fanatieke gamer of tweaker) heeft toch niet 4 van die supersnelle cores nodig..
, ben je aan het unrarren (grote linux distro
Bij quadcore kan je gewoon 4 processen draaien zonder dat je voelt dat je systeem traag wordt. Is wel aangenaam denk ik.
Wat is daar zo grappig aan?
[ Voor 51% gewijzigd door hershel op 19-10-2006 18:57 ]
Het t.net nieuws bericht over de 999$ voor de qx6700 vond ik niet zo grappig
Waarom waarom waarom zo duur
Daarom vond ik het even grappig.
Waar ga je die quad xeon in prikken eigenlijk?
Dat je FB-Dimm moet gebruiken wat echt uberhard zuigt door de enorme latency's en met de borden waar je nauwelijks meer kan oc'en en omdat ze duurder zijn en omdat het mem duurder is en omdat de borden duurder zijn en omdat jouw complete opmerking zinloos is.
Nu weer ontopic
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Ghehe en ik maar sparen voor mijn rijbewijsmultipasser schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 20:20:
Mijn pcboer gebeld en hij vertelde me dat de intel crew net de deur uit was en dat de kentsfield op 2 november verkrijgbaar is bij de dealer! Prijs wisten ze nog niet, wss 900 a 1000euro :((
Tis maar waar je je prioriteiten legt. Ik zou het waarschijnlijk aan andere dingen besteden, maar ik begrijp goed dat hobby's zoals dit ook gaaf zijn en dat je ook bereid bent daar veel geld voor uit te geven. Maar 1000 euro man...
[ Voor 4% gewijzigd door Maarten-NForce op 28-10-2006 22:36 ]
www.koopeendroom.nl
Waar blijven de uitgebreide reviews dan?multipasser schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 20:20:
Mijn pcboer gebeld en hij vertelde me dat de intel crew net de deur uit was en dat de kentsfield op 2 november verkrijgbaar is bij de dealer! Prijs wisten ze nog niet, wss 900 a 1000euro :((
Of kan hij ze pas op 2 november krijgen bij de leverancier?
Maar ff afwachten dan.
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Verder spannende dagen. De intel BadAxe2 komt ook uit deze maand, net zoals de nieuwe nvidia 8xxx.
Verwijderd
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2006 16:30 ]
In Nederland gaat ie ongeveer net zoveel doen als een Core 2 Extreme X6800. Retail gaat hij rond de 950 á 975 euro zitten als introductieprijs. Over +/- 20 dagen zou hij beschikbaar moeten zijn in de winkel.Maarten-NForce schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 22:35:
1000 euro voor een processor vind ik inderdaad ook nét iets te veel van t goede![]()
Waar ik alleen benieuwd naar ben is hoe hij OC'ed op een wat minder extreme vorm van (exotische) koeling dan die van Rol-Co. Op stock koeling hebben ze 'm al bij Anand op 3,2Ghz weten te krijgen en door het voltage iets omhoog te pushen naar +/- 1,39V op 3,46Ghz... ben dus erg nieuwsgierig naar resultaten op water danwel serieuze luchtkoelers zoals die van Scythe
[ Voor 7% gewijzigd door mindcrash op 04-11-2006 16:44 ]
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Verwijderd
ik denk dat je niet opgelet hebt de laatste tijd.mindcrash schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 16:43:
[...]
In Nederland gaat ie ongeveer net zoveel doen als een Core 2 Extreme X6800. Retail gaat hij rond de 950 á 975 euro zitten als introductieprijs. Over +/- 20 dagen zou hij beschikbaar moeten zijn in de winkel.
Waar ik alleen benieuwd naar ben is hoe hij OC'ed op een wat minder extreme vorm van (exotische) koeling dan die van Rol-Co. Op stock koeling hebben ze 'm al bij Anand op 3,2Ghz weten te krijgen en door het voltage iets omhoog te pushen naar +/- 1,39V op 3,46Ghz... ben dus erg nieuwsgierig naar resultaten op water danwel serieuze luchtkoelers zoals die van Scythe
kijk hier even dan
http://www.hardware.info/..._36_GHz_met_luchtkoeling/