Toon posts:

Pheenet loadbalancer reboot constant

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Pheenet loadbalancer/router staan (router met 2 wan ingangen en 4 lan aansluitingen) en daarmee heb ik een probleem zelf veroorzaakt.

Nadat ik een firmware update heb uitgevoerd wordt het apparaat automatisch gereboot om vervolgens de nieuwe firmware te laden.
Het probleem nu is dat de router constant blijft rebooten, hij start dus op en onmiddelijk restart ie weer.

Ik heb al geprobeert om via de reset knop het ding weer aan de gang te krijgen maar zonder succes, heb contact gehad met de Nederlandse leverancier (daar is ie ook gekocht) maar die zei wilden hem alleen opsturen naar de fabriek en de verzend kosten waren al ruim 100 euro.

Ook heb ik de fabrikant zelf gemaild maar die reageren niet op mails.

Ik vind het een te duur ding om zomaar weg te gooien, de router zelf werkte namelijk perfect en goedkoop was ie ook al niet, geloof dat ik er 250 euro voor betaald heb.
Helaas was het apparaat buiten de garantie volgens de leverancier.

Heeft iemand een idee hoe ik deze router weer werkend zou kunnen krijgen?

Ohja, het is dit apparaat: linkje

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2006 01:14 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:51
Je hebt veel langer recht op garantie dan je denkt. Vaak als je daarmee wordt afgescheept, hebben ze gewoon geen zin in rompslomp, maar ze zijn verplicht je te helpen. In Europa is 2 jaar voor elektronische apparaten het minimum en in NL is dat zelfs onbeperkt, gewoon zolang als je mag verwachten dat het apparaat mag werken. Ik zou dus nog eens proberen op garantie aanspraak te maken.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
kun je de oude firmware nog terugzetten?
valt het wijzigen van de firmware onder garantie? of is het op eigen risico?

+garantie =/= consumentenrecht

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al gezegd tegen de leverancier (is ook importeur) dat de garantie termijn langer als 1 jaar was echter de leverancier had er geen boodschap aan. Er zat maar 1 jaar garantie op volgens hun, als ik meende dat ik langer garantie had moest ik dat dan maar aanvechten. Je begrijpt dat dit niet te doen is.

Nee ik kan ook geen oude firmware er terug opzetten, het apparaat is uitsluitend via UTP (webinterface) te benaderen en dat werkt dus ook niet omdat ie in die reboot loop zit.

Verwijderd

Heeft dit ding geen 2 bootroms die je kan kiezen via HyperTerminal tijdens het booten ?

Foundry, ok grote jongens, heeft dit bijvoorbeeld ook... vernachel je bootrom1 kan je altijd nog booten met bootrom2. is hij op Bootrom1 goed geboot kopieer je hem door naar Bootrom2.

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee, probleem is je kan helemaal geen verbinding maken meer met de router.
In de gebruiksaanwijzing staat helemaal niets vermeld dat je ook op andere manieren een verbinding kan opbouwen als met de webadmin.

Ik denk dus dat er geen andere manier is helaas.

Verwijderd

Ik zou eens proberen met Hyperterminal de bootlines te grabben als je hem aanzet.
Pagina: 1