[XP] Constante herstart tijdens XP installatie

Pagina: 1
Acties:

• fheerens
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:59
Goedeavond!

Ik zit met een klein probleempje.
Na het bouwen van een nieuw systeempje met wat oudere componenten erin en een schone legale installatie van Win XP Home blijft de pc opnieuw opstarten na het booten. De XP installatie verloopt volgens de planning. Partitie maken, partitie formatteren, win xp installeren dan een door xp geforceerde reboot. Daarna begint mijn probleem.

Nadat windows vraagt om een reboot om de installatie van xp te voltooien blijft de pc telkens opnieuw opstarten. De reboot gebeurt zeg maar tijdens de POST. Aangezien dit een Medion MSI 7042 OEM (Makro) moederbordje is, is er geen POST, maar een P4 logo. Dit schermpje is een vervanging voor het POST scherm. De installatie kan dus niet voltooid worden. Na die reboots voor een kleine 30 minuten door hebben laten gaan heb ik de pc maar uitgezet. Na een uurtje maar weer aangezet, moest ik weer partitie aanmaken en formatteren, blablabla. Na de geforceerde reboot weer exact hetzelfde verschijnsel. Zelfs als ik tijd genoeg heb voor de reboot en ik de bios in kan komen herstart hij in de bios alsnog. Naast het rebooten zo vroeg in de opstart procedure loopt hij soms ook vast tijdens het P4 schermpje.

Systeem specificaties

Pentium 4 socket 478 3.0GHz gekoeld door een Zalman 7000CU koeler.
Medion MSI 7042 moederbord.
Kingston 512 MB intern.
HD's 80 GB en 160 GB waarvan de 160 GB schijf en daarop de eerste partitie de C schijf is van 60GB.
Opticals Asus DVD brander en Lite-on cd brander.
6600GT AGP
Voeding 350 Watt OEM.

De CPU, cpu-koeler, het kingston reepje, de 6600GT en de 160GB hd zijn nieuw.
Alle andere componenten zijn een jaartje oud ofzo.
Meer informatie moet je even vragen hier.

Overigens is dit niet de eerste keer dat ik een windows installatie doe. Bij vorige installs ben ik nooit zo'n probleem tegen gekomen.

In AvE we trust

• fheerens
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:59
sorry voor kick, de zelf verzonnen oplossing had verder geen effect...

[ Voor 66% gewijzigd door fheerens op 06-10-2006 10:14 ]

In AvE we trust