CPU upgrade OC mobo probleem; Wat te doen?

Pagina: 1
Acties:

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Het zit zo:
Nu heb ik: chaintech (slot1) 6btm mobo met celeron466 op 66 (of 75) mhz bus

Mijn mobootje ondersteunt tot p3 600 (katmai) Deze chippies zijn duur, en 2de hands moeilijk aan te komen. Maar ik WIL 100mhz busje!, en wat meer performance.

Ik ben niet zo'n OC'er maar nu wil ik wel es wat proberen. Een celeron 466 is niet op 100 mhz te draaien (behalve met chryotech cooling ofzo), dus ik dacht ik zet er een andere celeron in die wel naar de 100mhz bus toe wil. Is dit wel eens zupfergheil plan? En zoja welke processor moet ik er dan insteken? advies gewenst.

specs

• _Guevara_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-12-2024
Nou kun je niet een stap er tussen zoeken ?
ik bedoel dan gewoon op 83fsb ? of kan je mobo dat niet aan ?

en die 75 is dat dan niets ?
ik bedoel das toch ook wat sneller. :)

succes :Y)

Verwijderd

Je kan een slotket (kan je socket 370 cpu's mbv een adapter op een slot 1 zetten) kopen en daar een P3 coppermine opzetten.
Wat je ook kan doen is slot 1 P3 kopen, die zijn er wel, maar net iets duurder.
En dat je mobo maar tot 600mhz kan lijkt mij onzin, want de p3b-f ondersteunt officieel ook maar tot 600, maar er zijn genoeg mensen die er een 900mhz cpu op hebben zitten.

Verwijderd

ik dacht dat er geen 600 katmai bestaat

Verwijderd

Ja de katmai is er van 450 t/m 600.

Ik zal trouwens eerst checken op internet of de celly 2 er niet op kan en dan 566@850 :9 draaien, dat lukt in 99,99% van de gevallen, maar wel eerst checken of het moederbord zoiets ondersteund (bij chaintech), misschien werkt het niet ;(

• maratropa
  • Niet online
het is meer dat deze versie van het moederbord (er zijn er 5 ofzo) geen coppermines ondersteunt. Is een celeron2 een coppermine? en ik wil perse 100 mhz.
ik zal dan wel betere koeling nodig hebben niet?

specs

Verwijderd

Ja en nee,

Maar de celly 2 kan vaak wel op moederborden waar de P3 coppermine het niet goed zal doen.

De celly 2 is eigenlijk een mislukte P3 coppermine, zo werdt op mijn oude moederbord bh6 de celly 2 ondersteunt, terwijl die al meer dan 2 jaar oud is met een BX 440 chipset, vaak is het met de celly 2 dat ie gewoon draait op de 440 aangezien de ze gelocked zijn, gaan ze vanzelf hoger ookal kan je moederbord niet verder dan 8x.

Ik ken alleen je moederbord niet dus ik weet niet of de celly 2 erop kan, maar kijk eens via search opties of iemand hem met de celly 2 draait :'(

Trouwens 8,5 x 66 mhz = 566 mhz
8,5 x 100 mhz = 850 mhz

• maratropa
  • Niet online
nja het heeft dus ook te maken met de versie van de 6btm. de een pakt ze wel en de andere niet... ik heb met search gezocht en er zijn wel een hoop topics over maar niet over de versies.ik plaats anders nogwel even een topic voor 6btm users ofzo

specs

Pagina: 1