Goede seriëel -> USB converter gezocht

Pagina: 1
Acties:

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:24

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik kocht onlangs een seriëel naar USB converter van het merk "Sunsway", dat van STLabs bleek te zijn die het zelf weer gerelabeld had van Prolific Technologies.

Helaas zijn de drivers hiervan blijkbaar redelijk brak: zodra de virtuele COM-poort wordt aangesproken treed er na korte tijd een BSOD op met STOP 0x0000000A. Die STOP-code duidt op een driverprobleem dus de drivers zijn blijkbaar het hete hangijzer.

Weet iemand waar ik een goede seriëel naar USB converter kan verkrijgen? En met 'goed' bedoel ik dus voornamelijk de drivers...

(ik heb namelijk een weerstation dat seriëel wordt aangesloten, maar ja op een mobo zonder COM-poorten gaat dat wat lastig)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Technattic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-11-2025
Hoi.

Ik heb vrij goede ervaringen met de Sweex. Is ook niet echt duur.

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:07
zit er op het moederbord toevallig niet stiekem een connectortje verstopt die jou via een bracket een compoort geeft.

usb-seriëel converter weet ik zo niet, apparaat meenemen (mits hanteerbaar ofcourse) naar de dichtsbijzijnde computer boer en kijken of een willekeurige usb-seriëel converter het bij hun doet.

[ Voor 0% gewijzigd door pin_point op 05-10-2006 23:04 . Reden: trema's =) ]

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:10
De Sweex heeft ook n Prolific chip. Bij mij werkt die prima overigens.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Een PCI-serieëlkaartje werkt misschien zelfs beter dan een USB-to-serial oplossing omdat je daarmee een echte seriële poort hebt ipv virtuele meuk, die (zoals je zelf al zei) soms behoorlijk slecht in elkaar zit.

Sweex heeft idd een USB>Serial-adapter, die verkoopt iig vrij goed zonder klachten, dus dat zou een aanrader zijn.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-02 13:05

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ik ben zelf niet zo gek op die prolific chipset. Goed, het werkt, maar er zijn een aantal seriele apparaten die er niet lekker mee werken. Mijn diagnose interface voor de auto werkte er bijvoorbeeld niet op.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 15:09
E-Vix schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 23:06:
Ik ben zelf niet zo gek op die prolific chipset. Goed, het werkt, maar er zijn een aantal seriele apparaten die er niet lekker mee werken. Mijn diagnose interface voor de auto werkte er bijvoorbeeld niet op.
De meeste usb->serieel dingen zijn gebaseerd op de profilic chip. Zo'n autodiagnose ding (ODB-2) werkt waarschijnlijk niet doordat ie de interne electronica voedt via de RS232 plug. Bij een volwaardige aansluiting kun je hier dmv een paar diode's 12V vanaf halen. Met een usb->serieel verloop mis je deze voedingsspanningen. (je hebt "slechts" de signaaldraden). Een PCI oplossing is daarom vaak een stuk beter (en betrouwbaarder)
Pagina: 1