Toon posts:

speaker volume en co.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers, na veel zoeken op het forum kwam ik nog net niet tegen wat ik zocht.

Ik ben bezig met een woofer project voor mijn auto.
aub niet zeuren over het aantal , dit is wat ik wil..

anyway ik heb in mijn auto best brede achterbank ruimte, laten we nemen: 95cm lengte en 135 breedte.

En daar moeten subwoofers in, in totaal worden het 3! woofers.
.

Omdat ik natuurlijk zoveel mogelijk space wil in het midden ga je zorgen dat je zomin mogelijk ruimte tussen de woofer en achterkant van de box heb.
Enige nadeel dat je tegen komt is dat de woofers een bepaalde inhoud moeten hebben.
Zoals je vaak ziet, dat zou betekenen,

Dus nu vraag ik mezelf af, als ik nou het hele ideee niet in delen maak maar aan elkaar vast... dat het een geheel is, zou ik dan meer in de buurt komen? of moet ik tussen elke woofer een schot plaatsen?

En hoe weet ik hoegroot de box moet zijn voor een bepaald niveau woofer?

Woofers:

JBL W15GTIe
GTI 38cm 800/5000W High Performance Subwoofer, Dual voice coil 2x 6 Ohm, Impedantie 3 of 12 Ohm, Inbouwdiameter 35.3cm/ montagediepte 26.1cm.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2006 23:30 ]

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-02 09:04

JT

VETAK y0

Woofers kan je wel in een grote kist plaatsen. Zorg echter wel voor bracing, dat zijn stukken die een groot leeg stuk hout verbind met een ander stuk hout zodat grote stukken extra ondersteuning hebben. Bracing:
Afbeeldingslocatie: http://www.coincidentspeaker.com/images/speakers/total_bracing01.jpg

Nou is dat wel erg uitgebreid, maar dat is het idee.

Voor de grootte van je kist kan je je manual raadplegen of zelf gaan simuleren aan de hand van zogenaamde Thiele & Small parameters die ook bij je woofers zitten of anders via internet of mail te vinden zijn. Vervolgens voer je die in in WinISD en dan kan je kisten gaan simuleren.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel