Bij analoog capturen ontbreekt een stuk beeld? *

Pagina: 1
Acties:

• Tiberium
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-04-2025

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Ik heb meerdere threads afgezocht maar nergens een soortgelijk probleem gevonden. Zo onderhand word ik helmaal maf en richt me dan maar eens tot jullie, mijn laatste hoop.

Het probleem: Ik capture vhs tapes, alles gaat prima, echter de onderste 10% van het beeld ontbreekt. Dit is irritant want hierdoor is de "timestamp" die er met de camcorder aan toegevoegd is slechts half leesbaar (het datumstuk staat niet op de capture)

Mijn hardware: pc met ruim voldoende specs, Ati Radeon AIW 9800 SE.
Videorecorder, aangesloten via scart -> 3 tulpjes -> break in box die meegeleverd was (die paarse)

Mijn software: Pinnacle studio 9.3 Plus / 10 plus -beiden geprobeerd, uiteraard na volledig wissen voorgaande versie.
Mijn drivers: Catalyst 6.4 / 6.5 / 6.9, Omega 3.8.273 (icm catalyst 6.9 WDM driver) -allen geprobeerd, uiteraard na volledig wissen voorgaande versie.

Uiteraard heb ik uitgesloten dat het probleem in de videoband of de videorecorder zit. Het probleem doet zich niet voor bij het aansluiten van de videorecorder op een tv, tevens doet het probleem zich OOK voor bij gebruik van een andere videorecorder.

Misschien nog nuttig om te vermelden: bij het starten van het studio programma wordt gelijk een melding gegeven over het in gebruik zijn van mijn capture device. Vervolgens krijg ik een keuzescherm waarin ik mijn capturedriver selecteer: de ATI T200 AVStream Analog Capture. Dan gaat alles verder alsof er niets aan de hand is, ik zie in het capture preview scherm echter niets, ook hoor ik niets bij het afspelen van de vhs. Ik moet altijd eerst naar het instellingen menu gaan om als source wederom ATI T200 AVStream enz. te kiezen waarna ik weer die foutmelding krijg en moet kiezen uit dat lijstje wederom. Daarna kan ik "gewoon" capturen, zij het met het genoemde probleem.

Ik hoop dat iemand me uit de brand kan helpen, ik ben morgenmiddag hier nog actief mee bezig, dan ben ik een lang weekend weg, daarna ben ik weer van de partij. _/-\o_

[ Voor 0% gewijzigd door Tiberium op 05-10-2006 22:26 . Reden: onduidelijkheden gecorrigeerd ]

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

• Tiberium
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-04-2025

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Ik beschouw het altijd wel als compliment dat ik met problemen kom waar niet gelijk op geroepen wordt "gebruik de search, dit is al zoooo vaak gevraagd!" betekend imho dat ik een echt probleem heb.... aan de andere kant is het natuurlijk de vraag of dat iets is om blij mee te zijn |:(

Misschien iemand in da house die er een weekendje over geslapen heeft en met een oplossing komt?

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Titelfix op verzoek :)

Signature