Toon posts:

Probleem afspelen video op 2e videokaart (pci)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem:
Sinds 2 dagen heb ik in mijn pc 2 videokaarten,
- een Geforce 6800XT (agp) - 2x19'tft
- een Geforce 6200 (pci) - 1x 17'tft
Het gaat om een MSI k7n moederbord met daarop een AMD athlon XP2800+ en 1 gig intern geheugen, met win mce 2005 als besturingssysteem.
Nu draait alles via de AGP videkoaart zonder enige probleem.
Het probleem zit het echter in het afspelen van video's via de pci videokaart, als ik dus via wmp open op de 17'tft (pci kaart) en dan een video probeer af te spelen wordt het systeem heel sloom en de enige oplossing is ctrl+alt+del en dan wmp beeindigen.
Gewone toepassingen zoals bijvoorbeeld msn messenger, internet explorer, ms word/excel enz, draaien wel goed.
Ik maak al gebruik van de nieuwste xp mce nvidia drivers.
Ook voor het moederbord heb ik al de nieuwste nforce drivers geinstalleerd.
Waar zou het probleem in kunnen zitten? Ik heb zelf al zowel via got als via google gezocht naar meer mensen met dit probleem, maar ik kon eigenlijk niets vinden wat mij aan de oplossing voor het probleem hielp.

Verwijderd

heb je het ook met andere programma's (wm, rp) en met streams? ik heb ook eens zoiet gehad, bij elk filmpje ging men hele pc sloom werken, behalve bij video.google en youtube, dat werkte wel gewoon, ik heb ook niet kunne vinden waaraan het lag, heb gewoon een clean install gedaan want had er toch nog nix opstaan, was net nieuw geinstalleerd.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 09:59:
heb je het ook met andere programma's (wm, rp) en met streams? ik heb ook eens zoiet gehad, bij elk filmpje ging men hele pc sloom werken, behalve bij video.google en youtube, dat werkte wel gewoon, ik heb ook niet kunne vinden waaraan het lag, heb gewoon een clean install gedaan want had er toch nog nix opstaan, was net nieuw geinstalleerd.
Ik heb nu even You Tube geopend, en inderdaad, You Tube werkt wel goed, maar zodra ik MCE of WMP open om een filmpje af te spelen wordt alles traag en speelt hij ook niks af. Maar ik was inderdaad al van plan een clean install te doen.
Maar 1,5 week geleden heb ik een clean install gedaan, en een halve week geleden heb ik de extra videokaart geinstalleerd, maar oké, ik denk inderdaad dat ik voor de clean install ga!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 10:24:
[...]

Ik heb nu even You Tube geopend, en inderdaad, You Tube werkt wel goed, maar zodra ik MCE of WMP open om een filmpje af te spelen wordt alles traag en speelt hij ook niks af. Maar ik was inderdaad al van plan een clean install te doen.
Maar 1,5 week geleden heb ik een clean install gedaan, en een halve week geleden heb ik de extra videokaart geinstalleerd, maar oké, ik denk inderdaad dat ik voor de clean install ga!
probeer dat maar eens uit, als het heeft gewerkt hoor ik het wel ^^

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 13:41:
[...]

probeer dat maar eens uit, als het heeft gewerkt hoor ik het wel ^^
Ik heb het geprobeerd, ik was toch aan een nieuwe schone windows toe. Maar ook dit heeft niet geholpen.
Zodra ik op de 3e monitor, de monitor op het pci kaartje, een video bijvoorbeeld in wmp wil afspelen, wordt het een trage slome bedoeling.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? ;(

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Heb je hem al in een ander pci slot geprobeerd?

Misschien moet de kaart zijn bandbreedte delen met iets anders? Firewirekaart? TV-kaart?

Verwijderd

Topicstarter
Double J schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 17:29:
Heb je hem al in een ander pci slot geprobeerd?

Misschien moet de kaart zijn bandbreedte delen met iets anders? Firewirekaart? TV-kaart?
Ik heb de pci-videokaart al in meerdere pci sloten geprobeerd, dit haalt echter niets uit.
Verder zitten inderdaad alle pci-sloten vol

- AGP: Geforce 6800
- PCI: Lan kaartje
- PCI: Geforce 6200
- PCI: 4x USB2.0 (geen van de 4 usbpoorten in gebruik op het moment)
- PCI: SB Audigy
- PCI: Hauppauge PVR500MCE - TV kaart

is de bandbreedte dan het probleem?

Het 'sloom' worden van de pc, bij het afspelen van video via de pci-videokaart gebeurt dus nogmaals bijvoorbeeld was ik Windows Media Player open, en dan een MPEG file van 15 mb probeer af te spelen. Dan maak ik dus GEEN gebruik van bv de TV-kaart.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-07 22:06
Probeer dan eens enkel met die videokaart in de pci sloten.

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al tot de conclusie gekomen dat hij wel videos afspeelt als ik terugschakel naar een lagere kwaliteit beeld, dus bv 8bits, ipv 32bits. Kan ik hieruit concluderen dat het een pci-bandbreedte probleem is?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kijk eens in de nvidia drivers of je instellingen kunt veranderen wbt. 'Overlay'. Gewoon wat experimenteren. Misschien dat dat ermee te maken heeft.

Als het een tekort aan bandbreedte zou zijn, probeer dan es een windowed 3D applicatie (bijv. Google Earth). te draaien op die monitor of het venster uit te stretchen over meerdere schermen. Dat zou dan ook traag moeten gaan of crashen oid.
Pagina: 1