Hoe het beste je ide aansluitingen maken?

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Moriaty
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 14:06
Hoi, ik heb een vraag. Ik heb 2 hardeschijven, waarvan 1 op removable die er vaak uit is. Verder heb ik nog een cd-rw en een dvd speler. Dit alles is IDE.
Nu vroeg ik me af hoe ik dat het beste kon aansluiten met die kabels. Nu heb ik:

Prim Master Vaste HDD
Prim slave Removable HDD
Sec Master DVD
Sec Slave CD-RW

Dit geeft problemen met de cd-rw en de dvd speler. Kan ze niet samen gebruiken.

Is er iets mis met deze config:
Prim Master vaste hdd
Prim slave dvd
Sec Master removable hdd
Sec Slave cd-rw

Of heeft iemand DE oplossing?

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:01

crisp

Devver

Pixelated

DE oplossing=2e IDE controller :)
Kost geen fluit, en je bent meteen van alle problemen af. Bovendien, als je UDMA66 schijven hebt, en een soortgelijke controller koopt maak je daar ook meteen lekker gebruik van!

Intentionally left blank

Verwijderd

Ik heb ook 4 items in m'n kast. Pr. master: snelle 10 gb, Pr slave CDROM speler; Sec. master een brander en sec. slave trage 6 gb schijf. Draait perfect ! Branders schijnen het beter te doen als ze als master staan. Succes !

• Moriaty
crips, mijn ik heb al udma ide controllers. Ik weet dus alleen niet hoe ik die kabels moet aansluiten. Om nu nog een slot op te offeren voor een extra ide-controller lijkt met niet al te nuttig, of heb jij daar heel goede ervaringen mee?
En tiethof, volgens jou doe ik het niet echt verkeerd. Iemand anders nog tips??

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:56
Lijkt me niet handig om als sec. master een removable hdd in te stellen en dan als sec. slave een cd-rw. Dan kun je je cd-rw niet gebruiken als de removable hdd eruit is...

Kun je niet je cd-rw als sec. master instellen en je dvd als sec. slave?

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-07 10:53

Digistorm

demo scener

Het maakt niet uit of er een master aan een kabel zit hoor... een slave zonder master doet het ook gewoon.
En verder is het aan te raden om lezer en schrijver (in geval van CD's kopieren) niet op dezelfde kabel te doen!!
Dus je kan beter snelle hdd en dvd op 1 en burner en trage hdd op 2...

• Moriaty
Dus mijn voorstel was goed?
Het probleem is alleen dat de kabels van de sec. moeilijk zijn aan te sluiten zodat de cd-rw master is en de removable hdd slave. En die fysiek in de PC omdraaien gaat ook niet omdat dan de laatjes van de cd-rw en de dvd boven elkaar zitten...

Bedankt iedereen!

Pagina: 1