Hallo medetweakers,
Ik ben bezig een nieuw systeem samen te stellen. Ik wil het systeem vooral gebruiken voor video-bewerking, en daarnaast nog wat regulier office-werk en een spelletje. Voor zover ik op internet heb kunnen vinden is het erg prettig om een goede (snelle) harde schijf-configuratie te hebben. Tips die ik op dit gebied heb gevonden:
Ad 2. Argument is dat tijdens het renderen de kop van de harde schijf vaak moet switchen tussen het bronbestand en het resultaatbestand, en dat kost tijd.
Nu heb ik een aantal alternatieven en wil ik graag van jullie horen welk alternatief de voorkeur zou moeten krijgen.
Ik ben bezig een nieuw systeem samen te stellen. Ik wil het systeem vooral gebruiken voor video-bewerking, en daarnaast nog wat regulier office-werk en een spelletje. Voor zover ik op internet heb kunnen vinden is het erg prettig om een goede (snelle) harde schijf-configuratie te hebben. Tips die ik op dit gebied heb gevonden:
- Een aparte schijf voor OS + programma's en een andere schijf voor videomateriaal
- Ook bronmateriaal en resultaat op twee verschillende schijven
Ad 2. Argument is dat tijdens het renderen de kop van de harde schijf vaak moet switchen tussen het bronbestand en het resultaatbestand, en dat kost tijd.
Nu heb ik een aantal alternatieven en wil ik graag van jullie horen welk alternatief de voorkeur zou moeten krijgen.
- Twee schijven Seagat 7200.10 320 GB, een voor OS en een voor videomateriaal
- Drie schijven Seagate 7200.10 320 GB, een voor OS, een voor bron en een voor Resultaat
- Twee of drie schijven en via Intel Matrix Storage (MB p5b-deluxe) met Raid gaan werken. Ik denk dan aan Raid 0 voor OS-partitie en bronmateriaal (kopie ook nog op digital 8 ) en Raid 1 voor kostbaar materiaal (resultaat + belangrijke documenten).
Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....