Ik heb al diverse topics doorgespit maar niet het juiste antwoord gevonden. Dit topic komt 't dichtst in de buurt:
Ik ben een website met reistips aan het bouwen. Reistips zijn gekoppeld aan een land en een categorie.
Ik heb 3 tabellen:
rt_land
rt_categorie
rt_tip
Deze tabellen zijn d.m.v. INNER JOIN's gekoppeld. Ik wil graag alleen de per categorie variabelen weergeven. De code hieronder zou al een selectie moeten maken van categorien die bij het desbetreffende land horen en die categorie maar 1 x moeten weergeven. Dus ook al heb ik 3 tips over een categorie zou ik die categorie maar 1 maal moeten zien. Maar ik krijg categorien wel dubbel te zien nu. Waar zit de fout?
Ik ben een website met reistips aan het bouwen. Reistips zijn gekoppeld aan een land en een categorie.
Ik heb 3 tabellen:
rt_land
rt_categorie
rt_tip
Deze tabellen zijn d.m.v. INNER JOIN's gekoppeld. Ik wil graag alleen de per categorie variabelen weergeven. De code hieronder zou al een selectie moeten maken van categorien die bij het desbetreffende land horen en die categorie maar 1 x moeten weergeven. Dus ook al heb ik 3 tips over een categorie zou ik die categorie maar 1 maal moeten zien. Maar ik krijg categorien wel dubbel te zien nu. Waar zit de fout?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| $cid = $_GET['id']; $host="localhost"; $user="user"; $password="pw"; $database_server = mysql_connect($host,$user,$password); mysql_select_db("db", $database_server); $catQuery = mysql_query("SELECT rt_tip.tip, rt_categorie.id, rt_categorie.categorie FROM rt_tip INNER JOIN rt_land ON (rt_tip.land_id = rt_land.id) INNER JOIN rt_categorie ON (rt_tip.categorie_id = rt_categorie.id) WHERE rt_land.id='$cid'"); if(mysql_num_rows($catQuery)>0) { while($categorien = mysql_fetch_array($catQuery)) { if(isset($show[$categorien['id']])) $show[$categorien['id']] = true; { $content .= "<div><b>" . $categorien['categorie'] . "</b><br></div>"; } } } else { $content .= "<div>Er zijn op geen tips beschikbaar</div>"; } include_once('../../template.php'); ?> |
P IV 2,4 (533) ASUS P4B533, 640Mb PC-2100, 80Gb Maxtor 8Mb cache & 60Gb IBM, 2 x 17" IIyama Prolite X436S-S, Plextor PX-708A, Plextor 52/24/52A, Logitech Marble Mouse USB, GeForce 3 Ti200