Toon posts:

[VB2005] Verschil datums berekenen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik 2 datums van elkaar laten aftrekken zodat ik een getal krijg.
bv. aankoopdatum - betalingsdatum moet als resultaat een waarde zijn zodat ik een koting kan aan toepassen.

Vriendelijke groeten.

Pit

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:39

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Gewoon aftrekken van elkaar en die timespan bekijken? :?
http://msdn2.microsoft.co...etime.op_subtraction.aspx

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
operator "-" aanpassen:P

Verwijderd

4Real, operator overloading voegt hier natuurlijk niks aan toe, en TS zal er niks aan hebben.
En gorgi, je hoeft niet zo verbaasd te kijken wanneer je die timespan oplossing noemt... ;)

Toen ik begon met .NET en C# heb ik daar ook even naar moeten zoeken. In Delphi kon/kan ik datums (bewust geen 'data' genoemd) ook gewoon van elkaar aftrekken etc. omdat een TDateTime doodgewoon een double is, met 't aantal dagen sinds 30/12/1899 voor de komma, en de tijd erachter. Dan is 't heel even wennen dat een DateTime een object is waar je aan de ene kant veel meer dingen mee kunt, maar aan de andere kant ook veel meer dingen voor moet doen om de boel voor elkaar te krijgen. Een simpele Trunc() om de tijd af te kappen kun je bv. vergeten. ;)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
:w Hoi en welkom op GoT, pit ;)

Hier op GoT, en in PRG in het bijzonder hechten we nogal aan een beetje eigen inzet en aan aantonen wat je al hebt geprobeerd en aan te geven wat er niet werkt. Dit is allemaal heel netjes omschreven in Programming Beleid Quickstart. Deze vraag is nogal basic (hoewel ik, net als Afterlife, moet bekennen dat ik er ook even naar moest zoeken in het begin) en relatief simpel op te lossen door even te Googlen of de helpfile in te duiken.

Je topicstart is wat karig en voldoet niet aan een aantal punten uit de voorgenoemde quickstart. Omdat het je eerste post in PRG is wil ik het voor deze keer nog wel door de vingers zien ;)

Verder hoef je op GoT niet te groeten, wij tweakers groeten mekaar impliciet bij iedere post ;)

Ik verzoek je daarom vriendelijk even de quickstart even door te nemen en die bij je volgende post in acht te nemen; verder rest me niets anders dan je ontzettend veel plezier hier toe te wensen op GoT :Y)

(Oh, en het is Visual Studio 2005 en daarmee kun je onder andere Visual Basic programmeren ;)
vandaar de titelfix: Visual basic studio 2005 -> [VB2005] Verschil datums berekenen)

[ Voor 15% gewijzigd door RobIII op 05-10-2006 23:09 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:29
Check gewoon de MSDN even; het kost je 1 minuut moeite om informatie op te vragen van de DateTime class, en daar zie je al direct hoe je het moet doen.

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1