D-Link DSL-G624T wireless inschakelen, hoe?

Pagina: 1
Acties:

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Ik heb hier sinds deze week een D-Link DSL-G624T wireless modem/router staan en internet krijg ik op zich wel aan de praat, maar alleen via de netwerk kabel. Ik krijg het niet voor elkaar om ook draadloos in te schakelen.

Ik had verwacht dat dat op zich na de "wizard" zo uit de doos zou werken, maar dat is dus niet zo. Ik vind met geen mogelijkheid een draadloos netwerk en ook het lampje op de modem bij WLAN brand niet. Ik zat dus te denken dat je dat misschien ergens moet inschakelen, maar als ik alle instellingen naloop dan vind ik niks waarvan ik denk dat ik daarmee draadloos inschakel.

Wie weet wat de magische truc is? Ik heb de modem ook al een harde reset gegeven en opnieuw "geinstalleerd", maar dat heeft dus niet mogen baten.

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01-2025

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Waarschijnlijk een probleem met jouw eigen draadloze netwerk kaart. Welke type heb je ? En is hij goed geinstalleerd? Dat het WLAN lampje niet brand geeft aan dat de router geen "client" kan vinden om mee te verbinden.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• Oscar Mopperkont
Kain_niaK schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 11:19:
Waarschijnlijk een probleem met jouw eigen draadloze netwerk kaart. Welke type heb je ? En is hij goed geinstalleerd? Dat het WLAN lampje niet brand geeft aan dat de router geen "client" kan vinden om mee te verbinden.
Nee, dat is het niet. We hebben twee notebooks en een PDA en die kunnen hem allemaal niet vinden. Mijn notebook vindt wel het netwerk van de buren en ook op andere plekken heeft ie nooit moeite om netwerken te vinden en om er mee te werken. De andere notebook vindt ook het netwerk van de buren en kan via daar ook internetten.

Er is verder ook geen beveiliging ingesteld op de router, en ook al zou dat zo zijn, dan moet je hem wel vinden. Volgens mij moet het dus iets anders zijn.

• Oscar Mopperkont
Even een schopje :)