[PowerPoint]Database/Lijst uitlezen

Pagina: 1
Acties:

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:02
Ik moet voor een opdracht voor school een interactief menu ontwerpen voor een product.
Het heeft de mogelijkheid om uit 4 opties te kiezen in het beginscherm. Iedere optie bestaat daarna weer ut subopties. Deze keuze die hier gemaakt wordt, moet op een of andere manier in een lijst opgeslagen kunnen worden.
  1. A
  2. --1
  3. --2
  4. --3
  5. B
  6. --1
  7. --2
  8. --3
  9. C
  10. --1
  11. --2
  12. --3
  13. D
  14. --1
  15. --2
  16. --3
Hierbij krijg je dus uiteindelijk een lijst met de gemaakte keuzes, bijvoorbeeld A1, B2, C3, D2.

Het zou gemaakt kunnen worden door aparte slides te maken. Alleen krijg je dan zo gigantisch veel slides dat het bijna onmogelijk is! (Afhankelijk van volgorde van kiezen etc.)
Ik heb zelf geen ervaring met Flash dus ik kan daar helemaal niet mee op korte termijn. Bestaat er een mogelijkheid om bepaalde statussen in een soort van database of tekstbestand te zetten? Dat je een soort "If (A1 = true) then (display A1)" ofzoiets.

Iemand die me hier mee kan helpen?

PS: Wat me net invalt: Kan ik zoiets naar html exporteren vanuit PowerPoint en dan met PHP iets fixen? (Alleen heb ik ook weinig PHP kennis)Bedankt!

Verwijderd

Uit je post maak ik op dat het niet uit maakt waar of hoe je het menu maakt. Het meest eenvoudige lijkt mij om Access te gebruiken. Dat kun je als volgt doen:

De menu's kun je maken met formulieren.

Menu 1:
* [Knop]Keuze A
* [Knop]Keuze B
* [Knop]Keuze C
* [Knop]Keuze D

Sla door op de knop te drukken de gemaakte keuze op in een tabel, bijvoorbeeld tbl_keuze.fld_keuze1, en laat het tweede menu openen.

Menu 2:
* [Knop]Keuze 1
* [Knop]Keuze 2
* [Knop]Keuze 3
* [Knop]Keuze 4

Door op de gewenste knop te drukken wordt ook deze keuze opgeslagen, maar dan in bijvoorbeeld tbl_keuze.fld_keuze2

Nu je de twee gemaakte keuzes in een tabel hebt, kun je ze gemakkelijk uitlezen en er mee doen wat je wilt; een popup met de gemaakte keuze bijvoorbeeld. Je kunt op deze manier ook alle gemaakte keuzes onthouden -> voeg wel voor de netheid een primaire sleutel met autonummering toe.

Voila, de menustructuur is gemaakt.

• I-King
Bedankt voor de informatie! Ik heb totaal geen ervaring in Access. Kan ik daar ook een soort presentatie opbouwen? Of kan ik gegevens tussen PowerPoint en Access wegschrijven?

Verwijderd

Ehm, ik heb zelf niet zo heel veel ervaring met PowerPoint. Mijn presentaties zijn altijd bijzonder eenvoudig. Voor zover ik weet kun je die twee niet echt koppelen. Waarom wil je eigenlijk met PowerPoint werken? als je iets interactiefs moet maken is dat niet echt de meest voor de hand liggende keuze.

• I-King
Het was een vereiste om het met PowerPoint te simuleren of met Flash. Flash ken ik niet dus was de keuze snel gemaakt. Heb je een andere tip om zoiets te bouwen dan? Of bestaat er een makkelijk programma om flash te besturen (ik heb dit nog nooit gebruikt).

Verwijderd

Ik heb even wat geknutseld:

http://pkemeling.atspace.com/files/keuzemenu.mdb

Deze applicatie doet ongeveer wat je wilt. Let even niet op hoe het in elkaar steekt; ik weet dat het efficienter kan (b.v. met 1 ipv 2 tabellen en met minder code), maar daar had ik dus even geen zin in.

Het werkt als volgt:

Wanneer menu 1 geopend wordt, wordt de tabel tbl_keuze leeg gemaakt.
Klik op een knop om een keuze te maken. Deze keuze wordt opgeslagen in fld_keuze1 in tbl_keuze.
Menu 1 wordt gesloten en menu 2 wordt geopend.
Door weer op een knop te klikken wordt de gemaakte keuze opgeslagen in fld_keuze2 in tbl_keuze.
Menu 2 wordt gesloten.
Een popup verschijnt die de gemaakte keuze laat zien.
De inhoud van tbl_keuze wordt gekopieerd naar tbl_keuzes_historie, zodat je alle gemaakte keuzes kan bijhouden.
Menu 1 wordt geopend (en daarmee begint het cirkeltje opnieuw)

In de code heb ik wat comments gezet om het te verduidelijken, deze code krijg je te zien door op de knop "programmacode" in de werkbalk van Access te klikken.

Verwijderd

Ik zie nu pas je reply (nadat ik wat geknutseld had dus). Ik ben bang dat ik je met PowerPoint of Flash niet van dienst kan zijn. Voor interactie lijkt Flash mij de meest voor de hand liggende keuze. Wellicht kan je ergens een howto vinden of een welwillende tweaker.
Pagina: 1