Toon posts:

[SBS2003] C-schijf vol, server start niet meer op*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog tips om deze op te shconen, doordat hij volgelopen is kan de server niet meer volledig opstarten, ook niet in veilige modus. via dos kan je ook niks verwijderen..
Ik zat al wat te zoeken op hier, kwam ik de tip tegen om van een knoppix cd te booten.. dit heb ik gedaan maar dan is alles read only en kan ik nog niet opschonen.. iemand nog tips? :)

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 10:41

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Schijf aan een ander systeem hangen, Windows bootcd gebruiken? (niet de Windows installatie-cd, een soort Knoppix maar dan Windows-based. Het bestaat ik weet alleen ff niet hoe het heet)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
ja schijf ergens anders inhangen gaat niet want ik heb niks anders staan..

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 20:26:
Familie, vrienden?

Verwijderd

Topicstarter
Hm heb nu een cdtje gebakken met bartpe.. morgen is kijken of het daarmee gaat, als je overigens boot via de recovery mode van de windows cd kan je dan wel bestanden verwijderen?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:09

Reptile209

- gers -

Via de recovery console zou dat zonder problemen moeten lukken (je kan dan immers ook bestanden vervangen e.d.). Dus gooi de temps e.d. leeg (of wat de schijf ook volgegooid heeft) en boot normaal. :)

Zo scherp als een voetbal!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Als de schijf écht vol is, kan je misschien ook C:\Windows\ServicePackFiles en C:\Windows\$NtUninstall****$ verwijderen :)

Ik zet even je OS vooraan de titel, en breid deze ietsje uit.
Volgelopen c: van een sbsserver > [SBS2003] C-schijf vol, server start niet meer op*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 10:41

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Verwijderd schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 20:26:
Hoe post je dit bericht dan? :P

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
van een pc zonder scsi controller ;)

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Wat is de oorzaak dat hij zo vol is gelopen? Heb je geen monitoring draaien?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 15:09
- ERD commander?
- BartPE
- Met PQMagic oid iets van een 2e partitie verhuizen en bij de C aanknuppen

Optie 3 is de mooiste, dat voorkomt ook wat meer problemen in de toekomst door meer ruimte, maar een fout tijdens het partitioneren is wel een risico: Dan is het ws totaal een probleem.

ik snap alleen ff niet hoe je het voor elkaar krijgt om C vol te krijgen, imho moet je alle data/shares/enz op een aparte partitie zetten om juist zulke issues te voorkomen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

DJSmiley schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 23:42:
- ERD commander?
- BartPE
- Met PQMagic oid iets van een 2e partitie verhuizen en bij de C aanknuppen

Optie 3 is de mooiste, dat voorkomt ook wat meer problemen in de toekomst door meer ruimte, maar een fout tijdens het partitioneren is wel een risico: Dan is het ws totaal een probleem.
Bij Partition Magic zal je optie 2 en 3 moeten combineren omdat PM niet op een ServerOS wil lopen ;)
ik snap alleen ff niet hoe je het voor elkaar krijgt om C vol te krijgen, imho moet je alle data/shares/enz op een aparte partitie zetten om juist zulke issues te voorkomen.
Een runaway lpd printerqueue met een minder nette driver douwt gewoon je disk vol, ook al had je daarvoor nog 4GB vrije ruimte.
De tmp file in de spool groeit gewoon door :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1