Toon posts:

Wat is er mis?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een probleem met mijn geheugen. Ik heb laatst twee geheugen modules gekocht.
Alle bij 246 MB, 100Mhz, Sdram. Op mijn moederboard zat al 128 mb Sdram, 133Mhz geheugen :X . Als ik er een van de modules bij stop blijft het beeld zwart en doet de computer niks meer. Echter als ik de alleen de module van 128 mb in welk slot dan ook doe werkt hij wel gewoon.
Mijn moederbord is een D1321 van Fujitsu Siemens.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
gok maar raak voor een knaak :X

sorry, had even zin om dat te zeggen, het spijt me B)

maareh wat voor voeding heb je (al denk ik niet dat dit snel het probleem zal zijn, aangezien het zulke kleine modules zijn). Al eens in je bios gekeken? Gewoon even alles op 100 mhz zetten om zeker te zijn dat het op 100 mhz loopt. Of kun je niet in je bios komen?

[ Voor 83% gewijzigd door Avalaxy op 05-10-2006 20:20 ]

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

en als je alleen een van de nieuwe reepjes erindoet?

Greyh0und

Verwijderd

Topicstarter
Als ik er een nieuwe in doe blijft het beeld ook zwart en start hij niet op.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn oude module draait op 133Mhz en als ik de computer opstart met de nieuwe modules, doet hij helemaal niks meer, zelfs het bios niet opstarten

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk eerst eens of er een QVL voor dit mobo beschikbaar is en of je modules (of iig de chips) op deze lijst staan. Het kan goed zijn dat je bord simpelweg niet compatible is.
Als er geen QVL te vinden is, of ze staan er niet op, kijk dan of je chipset overweg kan met de dimmetjes die je het ding probeert te voeren. Dus kijk naar grootte van de chips en kijk of die worden ondersteund.

Verwijderd

Moet je niet één van de reepjes van 100mhz in bankje 1 zetten? Zodat je 100mhz bankjes niet op 133 draaien, maar het 133mhz bankje op 100mhz. Geheugen klokt zich zo probleemloos terug. Welke combinaties heb je al geprobeerd?

• JQR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-05 22:43

JQR

http://www.fujitsu-siemen...FSC/D1321/D1321Manual.pdf

pagina 10: SDRAM memory modules must meet the PC133 specification.

misschien eerst even zoeken??

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-03 17:18
ja in die handleiding staat er heel duidelijk dat je geheugen 133 MOET zijn. dus stop maar met zoeken gooi ze weg en koop nieuwe ;)

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
Bedank voor jullie hulp ik denk dat ik dan maar nieuwe ga kopen.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 17:18:
Bedank voor jullie hulp ik denk dat ik dan maar nieuwe ga kopen.
Is een nieuwe pc niet verstandiger? sdram is tegenwoordig behoorlijk duur :P

Goedkoop bellen via VoIP

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:06
Daar zit een Intel 845 chipset in, de allereerste 845 in SDRAM uitvoering zelfs. Naast dat deze inderdaad geen PC100 ondersteunt zou je het ook helemaal niet willen omdat de P4 al flink onder de maat presteert met single channel PC133, laat staan met PC100 :X

Ga in ieder geval niet vreselijk veel voor PC133 betalen. Succes (en verzin de volgende keer een betere topictitle alsjeblieft ;) )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.