DHCP Relay activeren op Cisco WLC2006

Pagina: 1
Acties:

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:53
L.s.

Ben sinds enige dagen aan het spelen met een Cisco WLC 2006 (Wireless Lan Configurator) met daaraan 2 AP1131AG-E-K9's met LightWeight AP Firmware.

De twee AP's melden zich na diverse firmware upgrades netjes aan bij de WLC zodat ze centraal geconfigureerd kunnen worden.

Nu is het feit zo dat de clients die gaan connecten naar de AP een IP Adres moeten krijgen, het enige wat ik in de documentatie kan vinden is dat de WLC zich als een DHCP Relay Agent kan gedragen, en niet HOE dit te configureren is. Gebeld met de leverancier (waar een geweldige persoon werkt die er verdomt veel van afweet), maar dit zo niet uit zijn hoofd wist. (Mocht ook eigenlijk geen ondersteuning bieden), maar wel dat het "ergens" een vinkje was.

Nu ben ik dit vinkje uiteraard aan het zoeken geweest, maar in een onbedacht moment aangeklikt dat 1 van m'n AP's via DHCP een ip adres moet krijgen.
Kort daarna verdween de AP uit m'n console.

Voor dit probleem heb ik de volgende oplossing:

- UItvinden hoe de WLC DHCP requests doorgeeft, zodat de AP weer een IP krijgt en zich weer present meld in de WLC.

Alleen is dit niet te vinden, bij deze de vraag dus, heeft iemand er zo eentje al wel eens geconfigureerd en werkend gekregen?

2de oplossing die ik bedacht was via de LWAPP AP ip-address commando weer een vast IP adres instellen, alleen is dit commando disabled omdat de AP nog denkt dat hij bij een WLC hoort, is de WLC weer als nog niet gekoppeld AP in te richten? Dit zou via een clear commando moeten gaan, maar je raad het al, ook deze is disabled.

NEW - Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride- Topic!