Omdat ik komend weekend een LAN-party ga bezoeken, heb ik zojuist FileZilla Server geïnstalleerd. Nou moet je bij zo'n FTP-server altijd een homedirectory opgeven, waar je dan submappen aan kan hangen. Bij FreeBSD (pure-ftpd) doe ik dat met symlinks, de Windows FTP-servers waar ik mee gewerkt heb ondersteunen meestal aliases.
In eerste instantie had ik een map aangemaakt met de naam 'FTPHome' om vervolgens de aliases daar aan te hangen. Bij FileZilla geef je dan bij de betreffende mappen het volledige pad op ten opzichte van je homedir, een Upload-map zou je dus de alias C:\FTPHome\Upload geven.
Omdat ik mijn schijven graag erg opgeruimd houd (bijna dwangmatig
) vond ik het vervelend om een lege map genaamd FTPHome te hebben. Min of meer toevallig kwam ik er achter dat ik het pad 'C:\FTPHome' kon veranderen in 'Home' (een niet bestaande directory dus) en dat de server hier geen error op geeft. Als ik vervolgens mijn upload-map de alias 'Home\Upload' geef dan werkt dit ook gewoon. Ik kan met mijn client ook connecten en door de ge-aliasde submappen bladeren.
Is er iemand die mij kan bevestigen dat dit inderdaad zonder problemen functioneert, of juist een reden om dit niet op deze manier in te stellen?
Screenshotje van de door mij gemaakte instellingen:
In eerste instantie had ik een map aangemaakt met de naam 'FTPHome' om vervolgens de aliases daar aan te hangen. Bij FileZilla geef je dan bij de betreffende mappen het volledige pad op ten opzichte van je homedir, een Upload-map zou je dus de alias C:\FTPHome\Upload geven.
Omdat ik mijn schijven graag erg opgeruimd houd (bijna dwangmatig
Is er iemand die mij kan bevestigen dat dit inderdaad zonder problemen functioneert, of juist een reden om dit niet op deze manier in te stellen?
Screenshotje van de door mij gemaakte instellingen:
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done