Advies over upgraden

Pagina: 1
Acties:

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:09
Mijn current systeem:

Abit BE6-2 Rev 1
Intel PIII 600mhz Slot 1
2 * 128MB Sdram 100mhz
TNT 2 Ultra

Ik wil van de zomer/net na de zomer of zelfs pas tegen het eind van het jaar gaan upgraden.

Dan zal ik wederom een poging doen om een AMD te laten lopen. Mits de PIV nog steeds slechter presteerd.

Om me te orienteren daarop zou ik graag willen weten of ik dan mijn geheugen ook moet upgraden.

Mijn vragen:

Als ik dan dus een AMD koop, reken dan 1 van 1.5GHZ ofzo en een bijpassend mobo, wat voor geheugen kan ik dan het beste gaan nemen?
DDR?

En de TNT2 Ultra, zou een wat oudere kaart ook niet beter vervangen kunnen worden om toch meer uit je CPU te kunnen halen of zie ik dat verkeerd?

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

Ja, een videokaart upgrade zou wel handig zijn, want met spellen merk je anders gewoon bijna geen verchil met je processor als je die wel geupgrade hebt..

Als je geld hebt een geforce2gts, en anders een gf2 mx, of ati radeon..

Don't You stare there, Operate!

Verwijderd

mij lijkt het dat je dit beter paar weken voor dat je hem wilt kopen kan bekijken want alles gaat vrij snel :)

Verwijderd

Het valt moeilijk te voorspellen wat er over een half jaar 'hot' zal zijn in de computer business, alle ontwikkelingen volgen elkaar in een hoog tempo op.

Als je voor je AMD processor geheugen moest kiezen, zou ik op dit moment voor DDR gaan.
Het zal/is niet veel duurder worden/zijn dan SDR en het is sneller. Aangezien geheugen steeds meer de bottleneck wordt van je systeem, is sneller geheugen gewenst.

Als je trouwens een nieuwere videokaart in je systeem doet, zal je niet meer prestaties uit je cpu halen omdat die niet je bottleneck is. Je videokaart is op dit moment bij spelletjes je bottleneck, en dat zal nog wel een tijdje zo blijven.
Voor spelletjes hoef je dus niet zo snel je CPU te upgraden.

Voor normale kantoor aplicaties betekent de combo nieuwe processor + geheugen meestal een grote performance boost.
Voor spelletjes zal nieuwe videokaart + geheugen garant staan voor hogere prestaties.

edit:

volgens mij moet ik minder lullen en sneller typen :)

• Bpje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 09:17
Je wil upgraden, ja dat snap ik maar waarom post je nu al wat als het pas over een frickin' Jaar is.

:r :r :r
Prijzen dalen en er komen nieuwe dingen bij dus als ik nu zeg je moet een AMD 1,5 kopen dan koop jij over een jaar een AMD 1,5.

Okay mijn aanschaf tip is:
Koop niets verkoopje pc en zorger er voor dat je nooit meer in aanraking komt met zo'n vage kast met monitor.

Jij hebt zeker je elektronisch rijbewijs nog niet!

Ik heb voor jou soort 1 woord 5 letters en het begint me een "E" en het eindigt "ikel"

Ik groet u.
|:(

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-07 12:12
Bpje, ook al heb je gelijk, dan kun je dit best een beetje subliemer brengen.

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 12:06
Tering bpje!, zijn we sexueel gefrustreerd ofzo >:) , wat een zielige reply zeg..tering, reageer je altijd zo als iemand om raad vraagt..????....Jammer dat zulke mannetjes op een forum als dit komen.. :r

• vleppyniles
  • Laatst online: 11-05 15:02
Idd, er wordt alleen maar om advies gevraagd en dan ga jij helemaal over de zeik, Nergens voor nodig dacht ik zo....

• FreakNL
  • Laatst online: 23:53

FreakNL

Well do ya punk?

Is het net uit met je vriendin ofzo?

:?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nu advies geven voor over 6 maanden is redelijk koffiedik kijken. Dan maar algemener:

Wat doe je met jouw PC?

Als het games is, dan moet die TNT-2 er als eerste uit- een GF2/NV20 (misschien tegen dan te betalen...:?) erin doet wonderen.

Maar als je helemaal niet zo gamet, of wat meer strategy achtige dingen doet, dan is dat een verspilling van geld. Ik denk zelf op dit moment aan een downgrade van m'n TNT2 naar een Matrox G200 omwille van betere driver ondersteuning in Linux en betere 2D kwaliteit.

Denk ook aan een snellere HDD- 7200RPM en ATA-66, al dan niet in RAID, doen ook wonderen.

En dan nog de CPU; ach, als 600 niet genoeg is, je kunt tegenwoordig goedkoper een Tbird met mobo kopen dan een losse PIII van gelijke performance. Als dat nog steeds zo is, go AMD (maar laat indien mogelijk VIA links liggen!)

Oslik blyat! Oslik!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 02:09
IDD, daarom ga ik ook voor AMD omdat we dan mobo's krijgen met AMD chipsets want VIA wil ik gewoon niet, ik zou het zeker wel laten werken maar of het dan stabiel is, daar heb ik geen zin in.

ik zal zeker de G2U aanschaffen of een NV20.

het geheugen ligt me gewoon dwars, ik ben helemaal niet thuis in geheugen en ik zie laatste tijd veel "ddr" "pc2100" maar ik zou het verschil niet weten hoor.

Verwijderd

Mijn Asus A7V met VIA-chipset is anders zo stabiel al een huis 8-)
Pagina: 1