Toon posts:

Kan niet in netwerk printen!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem. Ik kan namelijk niet printen via onze router (Asus WL500G). Via USB gaat alles prima. Instellen ervan was geen probleem, maar de rest van de familie wilt ook weer eens printen, dus moet ' ie terug in ht netwerk.
Op de Windows XP laptop is printen via de USB router geen probleem. Maar de Mac (iMac Intel Core Duo) kan maar niet printen. Het gaat om een Canon IP4000.

Ik heb de volgende instellingen:

IP printer
Protocol: IPP
Adres: 192.168.1.1

Bij afdrukken krijg ik de foutmelding:
- Network host '192.168.1.2.' is busy; will retry in 30 seconds...
- Connection to 192.168.1.2 on port 631
- Unable to connect to IPP host: Operation ....(nog iets, ging erg snel weg)

Heb ik verkeerde instellingen, licht het aan de router?? Maar een Apple router kopen?

Hopen dat jullie kunnen helpen! Alvast bedankt! ;)

Cars

Verwijderd

Als je Mac OS X gebruikt:

http://wl500g.info/faq.php?faq=asus_wl_x

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:37

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik heb een iBook G4, Canon IP4200 en Asus WL500G en kan daarmee ook niet via het netwerk printen, ik ben er vrij zeker van dat het probleem bij de printerdrivers van Canon zit, die werken alleen via USB en accepteren geen IP-instellingen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
@ ScallioXT: Bedankt! Ziet er pittig uit. Morgen eens rustig doornemen..

@ Johnny: Fraai is dat, als dat zo zou zijn. Dan wordt het kijken naar een nieuwe printer. Ik ben sowieso van plan een nieuwe/tweede printer te kopen met de 90 euro terug actie van Apple bij aanschaf van een nieuwe Mac. Maar hoe weet je dan welke het wel doet in een netwerk?