Dual channel op Asus P5B

Pagina: 1
Acties:
  • 21 views sinds 30-01-2008

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik heb hier over 2 dagen de volgende setup draaien:

+Asus P5B Deluxe
+Intel Core 2 E6600
+2x512MB PC6400 Corsair TwinX
+Asus 7900GT
+De rest is niet van belang...

Ik weet dat het mobo beschikt over 4 geheugenbanken. Uit gebrek aan budget kon ik niet meteen 2x1GB kopen. Maar ik wil dus wel graag Dual Channel draaien. Als ik er over een tijdje 2x512MB bij wil zetten, kan ik dan nog steeds DC gebruiken? Ik meen me namelijk te herinneren dat dit met sommige (K8?) bordjes niet kon als je alle banken benut. En moet het geheugen ook hetzelfde type zijn? Met de search en met google kan ik er niet bijster veel over vinden.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 12:14

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Wat dacht je der van om zelf de manual te raadplegen?

http://support.asus.com/d...=en-us&model=P5B%20Deluxe

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Met 2 dimms kun je dualchannel draaien idd.
Voor wat betreft de support kun je het beste even in de QVL kijken. Dan kun je gelijk zien welke dimms/chips werken op je bordje en daarbij ook welke configs in DC kunnen werken :)

• Janssen
Mod aspiraties ofzo?

Ik kan in de manual overigens niets vinden over DC in combinatie met 4 geheugenbanken.

[ Voor 13% gewijzigd door Janssen op 05-10-2006 19:14 ]

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Met 4 geheugenbanken draai je gewoon 2 dual channels naast elkaar. Heeft verder geen (positieve) invloed op bandbreedte, de latencies zijn met 4 modules wel hoger, 2T t.o.v. 1T bij 2 modules.

Als je dus serieus van plan bent om uiteindelijk 2GB te halen, kies dan gewoon 1 reep van 1GB (ipv 2x512MB). Je kunt er later dan nog een reep van 1GB bij halen, zodat je dualchannel draait op 1T timings. :)

[small]De Core 2 Duo heeft al genoeg bandbreedte aan PC4200/4300 Dual Channel of PC8500 op Single Channel. Met een enkele module haal je al een groot deel van de optimale bandbreedte.

[ Voor 53% gewijzigd door frankknopers op 05-10-2006 19:20 ]

Goud is geen geld

• Janssen
Frank_Knopers schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 19:17:
Met 4 geheugenbanken draai je gewoon 2 dual channels naast elkaar. Heeft verder geen (positieve) invloed op bandbreedte, de latencies zijn met 4 modules wel hoger, 2T t.o.v. 1T.
Kijk hier heb ik iets aan! 8)
Het verschil tussen 2T en 1T is (voor zover ik weet) te verwaarlozen.
Core 2 Duo here I come!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit staat inderdaad gewoon in de handleiding van het moederbord alsook in de FAQ van dit subforum beantwoord :)

Gebrek aan aantoonbare inzet en research, topic dicht dus. Zie verder ook de Algemene gedragsregels (Netiquette) voor een uitleg over de werking van GoT.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.