Beste tweakers,
In mijn PC zit een MSI 7800GT met VIVO. Tevergeefs heb ik geprobeerd mijn TV-out aan de praat te krijgen. De videokaart is via een composiet kabel aan de TV-in van de televisie gekoppeld. De kabel van de videokaart verloopt naar 5 kabels met de volgende labels:
- PB/video out: Deze gebruik ik, mijn TV reageert een beetje als ik hem hierop aansluit. Het beeld is nog wel zwart/donker maar beweegt wel. Ook als ik de refresh rates of iets dergelijks aanpas reageert de TV.
- Y-out: Doet niks
- PR out: Ook niks
- Svid in/out: Gebruik ik niet, heb ook geen geschikte kabel en aansluiting op de TV.
- Comp in: Niks. Doh.
Wat heb ik zelf geprobeerd:
- Nvidia drivers 84.56
- Nvidia drivers 91.47 (nieuwste, oude eerst verwijderd, beide geven hetzelfde resultaat)
- Resoluties: 800x600 en 752x576
- 16 bits en 32 bits kleuren
- 60 hz refresh rate
- B/Pal
- In het NVidia Control Panel de instelling handmatig op Composite gezet. ( ipv Automatic )
- Dualview en Clone doen het niet.
- Ik gebruik geen refresh rate fix
- De kabel is in orde ( door gemeten )
- Ik gebruik een aansluiting op de TV zelf, geen scartblok dus.
- Me TV staat op het goede kanaal. ( AV3
)
- De FAQ enz. gelezen, gezocht op google en GOT.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen beeld op mijn TV te krijgen.
Alvast bedankt!
In mijn PC zit een MSI 7800GT met VIVO. Tevergeefs heb ik geprobeerd mijn TV-out aan de praat te krijgen. De videokaart is via een composiet kabel aan de TV-in van de televisie gekoppeld. De kabel van de videokaart verloopt naar 5 kabels met de volgende labels:
- PB/video out: Deze gebruik ik, mijn TV reageert een beetje als ik hem hierop aansluit. Het beeld is nog wel zwart/donker maar beweegt wel. Ook als ik de refresh rates of iets dergelijks aanpas reageert de TV.
- Y-out: Doet niks
- PR out: Ook niks
- Svid in/out: Gebruik ik niet, heb ook geen geschikte kabel en aansluiting op de TV.
- Comp in: Niks. Doh.
Wat heb ik zelf geprobeerd:
- Nvidia drivers 84.56
- Nvidia drivers 91.47 (nieuwste, oude eerst verwijderd, beide geven hetzelfde resultaat)
- Resoluties: 800x600 en 752x576
- 16 bits en 32 bits kleuren
- 60 hz refresh rate
- B/Pal
- In het NVidia Control Panel de instelling handmatig op Composite gezet. ( ipv Automatic )
- Dualview en Clone doen het niet.
- Ik gebruik geen refresh rate fix
- De kabel is in orde ( door gemeten )
- Ik gebruik een aansluiting op de TV zelf, geen scartblok dus.
- Me TV staat op het goede kanaal. ( AV3
- De FAQ enz. gelezen, gezocht op google en GOT.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen beeld op mijn TV te krijgen.
Alvast bedankt!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2006 18:26 ]