Toon posts:

[TV-out probleem] MSI 7800GT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

In mijn PC zit een MSI 7800GT met VIVO. Tevergeefs heb ik geprobeerd mijn TV-out aan de praat te krijgen. De videokaart is via een composiet kabel aan de TV-in van de televisie gekoppeld. De kabel van de videokaart verloopt naar 5 kabels met de volgende labels:

- PB/video out: Deze gebruik ik, mijn TV reageert een beetje als ik hem hierop aansluit. Het beeld is nog wel zwart/donker maar beweegt wel. Ook als ik de refresh rates of iets dergelijks aanpas reageert de TV.

- Y-out: Doet niks
- PR out: Ook niks
- Svid in/out: Gebruik ik niet, heb ook geen geschikte kabel en aansluiting op de TV.
- Comp in: Niks. Doh. ;)

Wat heb ik zelf geprobeerd:

- Nvidia drivers 84.56
- Nvidia drivers 91.47 (nieuwste, oude eerst verwijderd, beide geven hetzelfde resultaat)
- Resoluties: 800x600 en 752x576
- 16 bits en 32 bits kleuren
- 60 hz refresh rate
- B/Pal
- In het NVidia Control Panel de instelling handmatig op Composite gezet. ( ipv Automatic )
- Dualview en Clone doen het niet.
- Ik gebruik geen refresh rate fix
- De kabel is in orde ( door gemeten )
- Ik gebruik een aansluiting op de TV zelf, geen scartblok dus.
- Me TV staat op het goede kanaal. ( AV3 :))
- De FAQ enz. gelezen, gezocht op google en GOT.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen beeld op mijn TV te krijgen.

Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2006 18:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik geef hem een schopje, wil dit graag gefixt hebben. 8)7
Iemand nog een idee??

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07 09:19

SpeedBart

Futurama 0wnage

wdm drivers geinstalleerd?

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

Verwijderd

Topicstarter
De wdm drivers zijn alleen om mee te "capturen", voor de TV-in.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2006 18:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

vandaag weer verder gegaan. Even een Svideo kabel gehaald, en eindelijk krijg ik beeld op mijn tv. Alleen is dit helaas zwart/wit. :(

De PC zit aangesloten via de Svideo tv-out op de scart ( AV2 ) van mijn televisie.
De TV zet ik op het kanaal AV2-S. Het beeld is helder en duidelijk, maar helaas zwart/wit.

Iemand die mij hiermee kan helpen??

Verwijderd

Topicstarter
Zelfs de TV van beneden naar boven toegesleept met een speciaal EXT2 Y/C. Hetzelfde effect helaas, wel kraakhelder beeld, alleen in het zwart/wit.

Dus verschillende drivers geprobeerd, meerdere kabels, en 2 TV's. Is er dan niemand meer die een idtje heeft?

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03 23:10
Zwart/wit dan is hij volgens mij niet ingesteld als pal? Probeer dat eens ipv ntcs 60.

[ Voor 4% gewijzigd door Moffin op 07-10-2006 20:28 ]

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Verwijderd

Topicstarter
Moffin schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 20:28:
Zwart/wit dan is hij volgens mij niet ingesteld als pal? Probeer dat eens ipv ntcs 60.
Bedankt voor je reactie. Ik gebruik nu b/pal , en heb ook M/NTSC geprobeerd. Helaas geven beide hetzelfde resultaat

Verwijderd

Topicstarter
Nu zelfs met een laptop van een vriend van me getest. Op de laptop zit ook een Svideo aansluiting op een ati kaart. Hiermee krijg ik gelijk helder beeld en in kleur. |:(

Dus aan de kabel, de tv en de instellingen ligt het niet. Ook nog even de nieuwste beta drivers geprobeerd, maar helaas.

Ga het nu maar eens op een schone XP install proberen.

Blijf maar komen met die goeie ideeën. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2006 12:31 ]

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Heb je wel de "International Driver" en niet alleen de U.S. English drivers? Want dan kan je wel pal b instellen maar hij blijft gewoon zwart/wit beeld geven.

Je kan op de download page twee drivers kiezen. ;) Jij moet de Nvidia International Driver hebben

[ Voor 37% gewijzigd door mad_max234 op 17-10-2006 00:32 ]

Pagina: 1