Ik heb een string met daarin een zooi informatie wat er zo uitziet:
Janssen, Jan
E-mailadres(sen):
janjanssen@planet.nl
De Vries, Willem
E-mailadres(sen):
w.devries@chello.nl
De Groot, Hendrik
E-mailadres(sen):
hendrik@degroot.nl
Nou wil ik alleen de emailadressen allemaal in een array hebben. Ik heb het als volgt geprobeerd, maar dat werkt dus niet helemaal ($all is de string met alle informatie erin, en ik weet dat er 94 mensen in de string zitten):
Ik kan op zich wel eenmalig 94 keer die emailadressen er handmatig uit halen, maar ik heb nog 25 van die strings/lijsten, dus een goede oplossing zou welkom zijn. Ik had al wat gezocht, maar kon alleen dingen vinden om 1 emailadres eruit te vissen bijvoorbeeld.
Janssen, Jan
E-mailadres(sen):
janjanssen@planet.nl
De Vries, Willem
E-mailadres(sen):
w.devries@chello.nl
De Groot, Hendrik
E-mailadres(sen):
hendrik@degroot.nl
Nou wil ik alleen de emailadressen allemaal in een array hebben. Ik heb het als volgt geprobeerd, maar dat werkt dus niet helemaal ($all is de string met alle informatie erin, en ik weet dat er 94 mensen in de string zitten):
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| $emails = explode("E-mailadres(sen):", $all); for ($i = 1; $i <= 94; $i++) { $onlyemails[$i] = eregi(".* ([a-z_-][a-z0-9\._-]*@[a-z0-9_-]+(\.[a-z0-9_-]+)+)[ |,|.].*","\\1",$emails[$i]); } for ($i = 1; $i <= 94; $i++) { echo $i.". ".$onlyemails[$i]."<br>"; } |
Ik kan op zich wel eenmalig 94 keer die emailadressen er handmatig uit halen, maar ik heb nog 25 van die strings/lijsten, dus een goede oplossing zou welkom zijn. Ik had al wat gezocht, maar kon alleen dingen vinden om 1 emailadres eruit te vissen bijvoorbeeld.