Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

WinAPI proces vreet CPU-tijd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Laatste tijd zie ik in taakbeheer dat mijn CPU op 50% tot 70% staat. Ene WINAPI vreet meer dan de helft van mijn CPU op :( Ik probeerde laatste tijd counterstrike te spelen, en lag, je wilt niet weten, terwijl mijn ping redelijk goed was, namelijk tussen de 8 en de 20. En als ik winapi;s proces beëindig dan schiet mijn cpu gebruik weer op 1 of 2% en alles weer normaal natuurlijk.

HELP!!! wat kan ik hier aan doen, kan ik winapi van de aardbodem wegvegen? HELP!!!

systeem:

- intel E6600 C2D
- asus P5B-deluxe-wifi
- geforce 7900 GT XFX
- maxtor 250 gb
- Kingston hyperx 2 x 512 mb

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Heb je de laatste tijd nog wat aan programmeren gedaan ?(WINAPI levert bij Google namelijk veel over programmeren op)

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:06
Wat een enorme kuttitel :P

Maar kijk eens bij uitvoeren -> msconfig -> Staat hij daar bij services of programma's? Haal het vinkje weg :)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:35

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Megajr schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 17:21:
Heb je de laatste tijd nog wat aan programmeren gedaan ?(WINAPI levert bij Google namelijk veel over programmeren op)
Bepaalde 'cheatprogramma's' gebruiken ook de winapi om de 'hook' te maken :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hmmz.. ik heb een donkerbruin vermoeden dat je een Trojan hebt, zoals bijv. Troj/Freddy03.

WinAPI.exe is voor mij geen bekend proces, iirc.

Dit is een mogelijke oplossing, als het die Trojan is.
In Windows NT/2000 you will also need to delete the following registry key. The removal of this key is optional in Windows 95/98/Me.

At the taskbar, click Start|Run. Type 'Regedit' and press Return. The registry editor opens.

Before you edit the registry, you should make a backup. On the 'Registry' menu, click 'Export Registry File'. In the 'Export range' panel, click 'All', then save your registry as Backup.

Locate the HKEY_LOCAL_MACHINE key:

HKLM\Software\Microsoft\Windows\
CurrentVersion\Run\winapi.exe

and delete it if it exists.

Close the registry editor and reboot your computer.
Verder zou ik een virusscannertje en Hitman eroverheen gooien :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:59

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

http://www.sophos.com/virusinfo/analyses/trojbindfilg.html

"When Troj/BindFil-G is installed it creates the file <System>\winapi.dll."

Hier misschien last van?

Kortom: scan even grondig op virussen/spyware. Die rotzooi is nogal goed in het zich voordoen als een belangrijk windows onderdeel.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Welkom op GoT!

Ik verplaats je topic gezien de waarschijnlijke oorzaak even naar Beveiliging & Virussen. Lees even de "sticky", andersgekleurde, topics boven dit subforum. Daar staat al een groot deel van wat jij en wat wij aan informatie nodig hebben.

Ondertussen pas ik je topictitel even aan. Het zou nogal een zootje worden als iedereen titels zoals 'HELLUP Windows vreet helft van mijn CPU !' zou gebruiken ;)

Lees dus even de tips in Beveiliging en Virussen - Nieuw topic starten etc. en geef aan de hand daarvan wat extra info zodat we verder mee kunnen denken :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Anandus je had gelijk winapi in register opgezocht en verwijderd. en nu draait ie als een tierelier.
*O* *O* *O*

dank allemaal

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ho, pas op. Wat heb je nu verwijderd? Was dat proces ergens nuttig voor en wat heb je dus gesloopt? Of als inderdaad malware, wat is er nog achtergebleven om je later weer lastig te vallen?

Kortom: wees blij, maar ga nog wel even uitzoeken wat nu de oorzaak was ;)

En dank voor de statusupdate, doet niet iedere nieuwe gebruiker netjes :*

[ Voor 14% gewijzigd door F_J_K op 05-10-2006 17:46 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
khad nog een winapi gevonden ergens in het register. meteen ook erruitgegooid.

nod32 is aan het draaien. meestal vind hij die dingetjes wel. maar ik d8 eerst ff googlen. Ik vond discussie over het programmeren e.d. dus ik d8 tis waarschijnlijk iets van windows zelf. Of dit inderdaad zo is of was winapi komt niet meer voor in de vocabulaire van mijn systeem :*)

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 18:09:
khad nog een winapi gevonden ergens in het register. meteen ook erruitgegooid.

nod32 is aan het draaien. meestal vind hij die dingetjes wel. maar ik d8 eerst ff googlen. Ik vond discussie over het programmeren e.d. dus ik d8 tis waarschijnlijk iets van windows zelf. Of dit inderdaad zo is of was winapi komt niet meer voor in de vocabulaire van mijn systeem :*)
WinAPI wordt idd (als term) voor Visual Basic en dergelijke gebruikt, maar voor zover ik weet is er geen proces dat winAPI(.exxe/.dll) heet. (Somebody correct me if I'm wrong please :) )
Daarom vermoedde ik al spyware (en nogmaals: Scan ook met Hitman Pro :) ).

Maar zoals J_F_K zegt: Kijk uit met wat je doet, niet klakkeloos dingen veranderen zonder dat je de oorzaak van je probleem weet :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Pagina: 1