Toon posts:

Externe TFT flikkert als laptop op netstroom gaat

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hi,

ik zit met het volgende:

Ik heb een laptop (Asus A6000) met een externe TFT (Samsung SyncMaster 940BW) die via een VGA-kabel is aangesloten. Als ik de laptop op netstroom gebruik dan flikkert het beeld op de samsung. Er flikkeren dan heel licht verticale strepen door het beeld, de strepen 'lopen' niet, maar flikkeren willekeurig. Echter, als ik de laptop op de accu laat werken is het probleem niet aanwezig.

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

thanx!

• goldrnr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-07 15:35
lijkt op een slecht afgevlakte voeding of slecht afgeschermde kabel.
Mischien helpt het om een ferriet-blokje om de monitor kabel te doen maar meestal zitten
die er al standaard omheen.

success.

Verwijderd

Heren,

Ik heb het zelfde probleem (samsung syncmaster 940bw + acer travelmate 800 met ati radeon 9000)

Er zit al een ferriet-blokje om de voeding en de vga kabel. Zijn er nog andere dingen die ik kan proberen?

hoofdletterb

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aardelus? Lekstroom?

Zijn laptop en TFT dubbelgeisoleerd (dus tweepollige stekker) of niet (dus stekker met randaarde) en zijn beide op stopcontact met randaarde aangesloten of slechts eentje?

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Bedankt voor de snelle reactie!

Laptop en tft zijn aangesloten op een geaarde stekkerdoos die in een geaard stopcontact zit. Ik heb ook geprobeerd de laptop voeding in een ander stopcontact te steken. (ook geaard)

Kan ik mbv huis, tuin en keuken materiaal de kabels beter isoleren?

hoofdletterb

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2006 12:30 ]

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 12:27:
Bedankt voor de snelle reactie!

Laptop en tft zijn aangesloten op een geaarde stekkerdoos die in een geaard stopcontact zit. Ik heb ook geprobeerd de laptop voeding in een ander stopcontact te steken. (ook geaard)

hoofdletterb
Ik had ooit een vergelijkbaar probleem. PC + Beamer; beide in een ander stopcontact, beeld op de beamer wiebelde als een gek. De oplossing was om zowel de PC als de beamer in een ongeaard stopcontact te steken. :o Vraag me niet waarom, maar toen wiebelde het beeld op de beamer niet meer.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Varienaja schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 12:29:
[...]

Ik had ooit een vergelijkbaar probleem. PC + Beamer; beide in een ander stopcontact, beeld op de beamer wiebelde als een gek. De oplossing was om zowel de PC als de beamer in een ongeaard stopcontact te steken. :o Vraag me niet waarom, maar toen wiebelde het beeld op de beamer niet meer.
Ik heb de laptop voeding in een ongeaarde stekkerdoos gestoken en de strepen zijn weg. Ik dank u vriendelijk :)

hoofdletterb
Pagina: 1