Zoek naar code: Google Code Search

Pagina: 1
Acties:

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-02 20:55

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Topicstarter
Ik heb even GoT doorzocht, maar ik kon hier niets over vinden, terwijl het me juist een handige tool voor het ontwikkelen kan zijn: de Google Code Search. Het is al in de lucht sinds maart van dit jaar, maar bevind zich nog steeds in de Google Labs fase.

Met name de Advanced versie is erg handig. Je kunt hierbij op een bepaalde programmeertaal zoeken.

Maar most of all: eindelijk een zoekmachine die kan zoeken op basis van regular expressions. Ik hoop dat ze deze methode tzt ook in de 'normale' google stoppen.

Voor hulp bij het zoeken in de publiek beschikbare code kun je de FAQ nalezen.

[ Voor 10% gewijzigd door sopsop op 05-10-2006 16:45 ]

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-02 18:01
google heeft ook alles tegenwoordig. :)

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Dido

heforshe

COBOL, RPG, LANSA en Easytrieve+ zie ik er al iet tussen staan. Weinig nuttig dan.

Wat betekent mijn avatar?

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
nieuws: Google introduceert zoekmachine voor programmeurs

Online sinds maart ? Dat durf ik sterk te betwijfelen :)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11-2025

dusty

Celebrate Life!

Nadeel is natuurlijk dat mensen gewoon de code gebruiken die ze makkelijker kunnen vinden, zonder verder er nog over na te denken of het zelf proberen te maken.

Hierdoor neemt het aantal spagetti coders natuurlijk toe. Ben zelfs afgestuudeerde HBO'ers tegen gekomen die code gingen gebruiken die ze online vonden, zonder het zelfs nog te testen of het wel correct was. Ze gingen er gewoon vanuit dat het perfect werkte. Doordat dit nu makkelijker is is de kans dat er meer programmeurs dezelfde impuls hebben natuurlijk groter. Terwijl de code die terug wordt gegeven natuurlijk geheel geen garantie heeft, of ook maar netjes en zo bug-vrij mogelijk is.

Voor de echte programmeurs is het natuurlijk wel een hulp-middel om (makkelijker) af te kijken hoe andere mensen een soortgelijk probleem hebben opgelost.

Echter zullen de meeste ervaren programmeurs toch wel weten hoe ze de juiste code kunnen vinden via de normale google. Dus over het algemeen ben ik juist bang voor de 'als het werkt dan is het goed'-programmeurs die dit gaan gebruiken.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:29
maw: Google leidt ons allen in bekoring. :P

Maareh, ik ben het wel een beetje met Dusty eens. Aan de andere kant: nu heb je ook tal van mensen die zomaar een stuk code die ze op codeproject.com gevonden hebben overnemen, zonder dat ze snappen wat het nu eigenlijk precies doet.

https://fgheysels.github.io/

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 14:19

André

Analytics dude

Al hun producten beginnen altijd in beta fase ;)

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-02 20:55

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Topicstarter
André schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 17:11:
[...]

Al hun producten beginnen altijd in beta fase ;)
Dit zit ook nog in Beta (gezien de Google Labs locatie). Maar ik tijdens mijn zoektocht voor meer informatie kwam ik heel veel berichten tegen die uit maart van dit jaar stammen. En tijdens het zoeken plaatsen ze gewoon dat bericht op de FP :)

[ Voor 8% gewijzigd door sopsop op 05-10-2006 17:24 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hetzelfde blind code copy/pasten gebeurt inderdaad al lang via andere zoekmachines (en via sites zoals de onze). Vraag is dan ook of Google beter gaat werken dan andere zoekmachines; al is het al een voordeel (te noemen) dat ze verschillende sites indexeren. Of het nu een voor- of een nadeel is dat je veel sites doorzoekt en dus niet perse een goed beeld hebt van de bronsite / auteurs weet ik niet. Ik zoek liever op een paar favoriete specifieke sites en dan pas eventueel dit of de gewone Google.
offtopic:
De advanced versie heeft daar niets mee te maken, aangezien je die parameters (net zoals bij de gewone web search) ook gewoon direct kan invoeren; zoeken op 'foo lang:"C++".

Verder zie ik geen VBA staan dus klik snel weer weg :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11-2025

dusty

Celebrate Life!

whoami schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 17:05:
[..]
Aan de andere kant: nu heb je ook tal van mensen die zomaar een stuk code die ze op codeproject.com gevonden hebben overnemen[..]
Vandaar het woordje 'makkelijker' in mijn tekst. Ik denk dat de drempel een stuk lager wordt voor heel veel programmeurs. (Niet dat ik dat persoonlijk nou zo erg vind, immers in de markt wordt dat al redelijk snel ontdekt, en dat betekent alleen maar dat mijn waarde omhoog gaat, maar de kwaliteit van de gemiddelde programmeur zal er volgens mij wel onder lijden.)

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:29

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dido schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 17:00:
COBOL, RPG, LANSA en Easytrieve+ zie ik er al iet tussen staan. Weinig nuttig dan.
Ja weinig nuttig, want daar zul je toch zo vaak op zoeken 8)7

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
.oisyn schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 22:11:
[...]
Ja weinig nuttig, want daar zul je toch zo vaak op zoeken 8)7
Als jij RPG moet krassen op maandagochtend ben je blij dat er zoiets bestaat als google. :D. Natuurlijk zullen de aan IBM bijbels verslaafde catacomben-dba's hier tegen ageren, c'est la vie 8)

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Pagina: 1