Toon posts:

[XP] Verkeerde taal van Windows, herinstalleren?

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb net m'n laptop aangekregen, en zoals verwacht staat Windows in een verkeerde taal.
Nu wil ik Windows in het Engels installeren, ik heb m'n key en activation code vanonder op de laptop, dus ik vroeg me af of ik gewoon een kopie op cd van Windows kon draaien, en dan m'n key en code kon invullen, en of dit zou werken:)

Ik vermoed van wel, maar wou het nog even vragen. Hiervoor moet ik waarschijnlijk eerst deze (Franse) versie formatteren?(ja ik ben een ontzettende noob in dit soort zaken, heb zelfs nog nooit geformateerd ;p)

Alvast bedankt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2006 15:44 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Je kunt de taal niet zomaar aanpassen... Tenzij het installatieprogramma van de laptop toestaat verschillende talen te kiezen, maar dat komt niet zo heel vaak voor...

Verwijderd

Topicstarter
Dat zeg ik toch niet? Ik vraag of het na te formatteren mogelijk is een Engelse kopie te activeren.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat zeg ik; dat kan waarschijnlijk niet, omdat dat andere installatiebestanden zijn...

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Verwijderd schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 15:41:
ik heb m'n key en activation code vanonder op de laptop, dus ik vroeg me af of ik gewoon een kopie op cd van Windows kon draaien, en dan m'n key en code kon invullen, en of dit zou werken:)
Dit si wel mogelijk, echter zit er verschil in OEM en niet-OEM. Zorg dus voor de juiste cd. Taal is niet van belang, althans niet tussen nederlands en engels. Dus dan verwacht ik ook dat frans en engels zou moeten werken onder dezelfde key...

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Verwijderd

De TS wil gewoon starten met een volledig andere cd die hij ergens anders vandaan tovert (ofwel kopie van vriend, ofwel 1 van internet).

Volgens mij gaat het wél pakken indien je je officiele licentiecode invoert, bij de windowsen die ik al geinstalleerd heb maakte het nl niet uit welke taal je installeert, de code pakt altijd voor hetzelfde type licentie, ongeacht de taal.

Zoek ergens een OEM engels (of nederlands indien dat je aanstaat), installeer met je oem en bel dan naar microsoft voor de activatie indien nodig (meestal wel na herinstallatie van een oem)

edit: ik ben traag :'(

Verwijderd

Topicstarter
ok sorry voor de onwetendheid maar wat is OEM en niet-OEM juist? En ga ik echt moeten bellen naar Microsoft of gaat het zo wss ook gaan? :/

bedankt voor de reply's!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-03 21:46

DefLite

Why so serious?

Oem=de versie die je bij jouw computer koopt en die versie mag alleen op die computer instaleren.
niet.
Oem=de versie die jij los koopt en je mag zelf weten op welke computer je hem instaleerd maar deze versie is duurder dan een Oem versie.

Verwijderd

installeren zal zo gaan zonder enig probleem, als je moet bellen is het voor de automatische updates te kunnen binnenhalen (maar dat staat op dat moment wel perfect uitgelegd op je scherm, is trouwens een gratis nummer)

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik nu gewoon een xp home nederlandse versie van iemand lenen die hem apart gekocht heeft in de winkel, en die met mijn key activeren, of moet ik echt een laptop versie vinden? :x

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-02 16:15

Cramthabam

Leef en laat leven

Je zou gewoon van iemand een home cd kunnen lenen en dan installeren met jouw code. Dit zou goed moeten gaan. Heb ik gisteren ook nog gedaan allen ik weet niet of er verschil zit in de talen met licenties.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Enige info over wat voor merk laptop het gaat zou wel handig zijn hè.

Bij mijn Asus zitten bijvoorbeeld voor 3 talen recovery-CD's, die allen met dezelfde code werken.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een toshiba U200.

Recovery cd heb ik overigens al geprobeerd, maar helaas. Dan ga ik gewoon een xp-home cd lenen van een kennis.. Maar kan ik zeker een gewone home-disc lenen, reden waarom ik het vraag is met die OEM -versies enzo :/

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Verwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 13:10:
Het gaat om een toshiba U200.

Recovery cd heb ik overigens al geprobeerd, maar helaas. Dan ga ik gewoon een xp-home cd lenen van een kennis.. Maar kan ik zeker een gewone home-disc lenen, reden waarom ik het vraag is met die OEM -versies enzo :/
Je moet kijken wat voor een licentie bij je laptop geleverd is. Als dat OEM is (waarschijnlijk is dat het ook) dan heb je een een OEM-cd nodig. Anders gaat het activeren niet lukken ben ik bang. Dus kan je niet de home-cd gebruiken van iemand anders als dat geen OEM-versie is.

OEM heeft trouwens niets van doen met laptops of desktops, het is gewoon een licentie behorend bij de computer. Die licentie mag je dus niet op een andere computer draaien. Maar dat staat los van de cd zelf, je kunt dus elke OEM xp-home cd gebruiken...

[ Voor 5% gewijzigd door Ejorne op 06-10-2006 17:37 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ejorne schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 17:35:
je kunt dus elke OEM xp-home cd gebruiken...
Niet altijd.

Een Dell OEM install image werkt niet op een Acer bijvoorbeeld.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

BackSlash32 schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 20:03:
[...]

Niet altijd.

Jawel hoor, laatst nog een HP laptop geïnstalleerd met een Dell CD. (Had even niks anders liggen)
Kon 'm ook gewoon activeren, moest wel bellen maar Microsoft deed verder niet moeilijk.
Volgens mij is een Dell XP CD een gewone XP installatie met wat extra drivers.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2006 20:09 ]

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

BackSlash32 schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 20:03:
[...]

Niet altijd.

Verwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 20:08:
[...]

Jawel hoor, laatst nog een HP laptop geïnstalleerd met een Dell CD. (Had even niks anders liggen)
Plus het feit dat een install image iets heel anders is als een windows cd...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ejorne schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 00:37:
Plus het feit dat een install image iets heel anders is als een windows cd...
Hey, i386 dir van de HDD op een eigengebakken CD of de recoveryCD van Dell. Het is allebei een CD, maar geen Windows CD. Vandaar dat ik ook zeg install image..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1