Toon posts:

Pc loopt vast na aanzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 272 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

gister had ik de pc gewoon uitgezet maar bleef hangen tijdens "windows zal uw pc afsluiten", toen wou ik de pc uitzetten door de powerknop 5 sec in te houden, maar dat werkte niet dus heb ik de voeding uitgezet door middel van de knop op de achterkant. Volgende dag heb ik het volgende probleem:
als ik de knop van de voeding aanzet dan start de pc op maar de beeldscherm blijft in standby mode, twee ledjes van de pc blijven branden en er gebeurd voor de rest niks. De pc gaat niet naar windows maar blijft gewoon hangen.
Ik kan de pc niet uitzetten door de powerknop aan de voorkant maar moet gebruik maken van de knop op de voeding.
-Ik heb CMOS gecleared maar niet geholpen.
-Ik heb de videokaart vervangen door een andere, niet geholpen.
-Ik heb de ram vervangen, niet geholpen
-Ik heb videokaart en ram eruit gehaald, ik hoor wel gepiep maar voor de rest niks.
-Ik heb CMOS jumper eruit gehaald en dan de pc aangezet, gebeurd niks.

De led lampjes aan de voorkant blijven steeds aan, ze knipperen niet. Alle ventilatoren gaan ook gewoon aan. Als ik de knop van de voeding aanzet springt de pc meteen aan. Als ik de powerknop inhoudt gebeurd er niks, de resetknop werkt ook niet. De voeding heb ik alleen nog niet vervangen, maar gister deed alles gewoon goed :S.

Pc speficaties:
moederbord: Asus P4C800 deluxe
processor: P4 2,8ghz (prescot niet maar de model ervoor)
ram: 2x256 mb XMS Corsair, 1x512 mb XMS Corsair
Videokaart: Nvidia 6600GT
HDD: Maxtor 250gb
geluidskaart: Creative SBlive (oud dingetje maar doet het goed)
voeding: 420 W (geen duidelijk merk, gekocht bij computerland voor €50 1-2 jaar geleden, goud kleurtje heeft het)

Weet iemand wat er aan de hand is en een mogelijk oplossing?

Verwijderd

Topicstarter
(kick)

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Haal je processor voorzichtig eruit en installeer hem dan eens opnieuw.

Als dat niet werkt blijven er nog 3 dingen over, meest waarschijnlijk is je moederbord of processor.
Het kan ook nog de voeding zijn...

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

• tsunami69
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-03 17:04
heb je niet toevallig een van de draadjes van de powerknop naar mobo losgetrokken/beschadigd?
hoeveel en welke piepjes hoor je (lang kort)

[ Voor 19% gewijzigd door tsunami69 op 06-10-2006 08:43 ]

Verwijderd

je hebt dus een northwood (core die voor de prescott uit kwam ;))
en de voeding die je voor 50 euro hebt gekocht kan best weleens een sweex zijn (en dan ben je dus afgezet imo)
Heb je al eens geprobeerd om de stekker uit je voeding te halen, even te wachten en dan weer terug doen, dat kan weleens helpen bij probleempje met de voeding.

Verwijderd

Topicstarter
-Het is een kort peep geluidje, meer is het niet.

-Ik heb de stekker van de voeding al zovaak eraf gehaald, heeft niet geholpen.

-De kabel voor de powerknop zit gewoon goed ingestoken, heb er niet mee geknoeid.

-Ik ga nu een ander voeding plaatsen en kijken of daar aan ligt.

Mocht dit niet helpen dan cpu dus eruit halen.

Verwijderd

Topicstarter
Oke het probleem was de stomme voeding, dus als de ventilatoren draaien wil niet altijd zeggen dat de voeding zijn werk ook doet. Ik ga even een voeding kopen die een bekend merk heeft, dan heb ik zulke problemen ook niet gauw ^^.
Toch bedankt voor de reacties!
Pagina: 1