Job interview voor ADSL helpdesk

Pagina: 1
Acties:
  • 2.614 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Topicstarter
Hallo, mensen. Ik werk nu al een tijdje op een callcenter in Zaventem (België). Maar eigenlijk was het de bedoeling om op de ADSL helpdesk van Belgacom te gaan werken. Nu heb ik daar morgen eindelijk de kans voor. :*) Ik heb al een test afgenomen met algemene PC vragen en die was goed.
Nu krijg ik morgen een groot aantal vragen over netwerken in het algemeen. Alleen dit keer mag ik niet de laatse 10 minuten aan het einde op internet. Bij de vorige test mocht dit wel en kon ik al mijn antwoorden nog even nakijken en een paar dingen opzoeken, zoals de namen van een aantal windows services en welke exe ze opstart.

Mijn kennis algemeen van computers is OK. Maar echt specifieke vragen over netwerken zal zeker minder zijn. Kunnen jullie mij een beetje helpen? Zijn er mensen die op een internet helpdesk werken of er ervaring mee hebben? Mischien kunnen jullie mij wat vragen stellen en daar geef ik dan antwoord op? En dan kunnen die antwoorden dan weer gecorigeerd worden.

Ik wacht al lang op deze kans en ik wil het zeker niet verpesten.

In ieder geval ben ik al de hele dag posts op dit forum aan het lezen. Daar leer ik ook al veel van.

Alvast bedankt! ;)

*O* -UPDATE- 16/10/2006 Ik heb de job! *O*

[ Voor 6% gewijzigd door Kain_niaK op 16-10-2006 15:12 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Pfff, je krijgt soms de meest vreemde vragen naar je hoofd geslingerd, het speelt ook mee in hoeverre de helpdesk waarop je gaat werken alles ondersteunt.

Zorg ervoor dat je goed weet wat gateway/subnetmask/dns is, dat je kunt pingen/tracen etc, en de netwerkinstellingen van iig Windows blindelings weet te vinden (in iedere versie ;))

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
Basiskennis netwerken is altijd fijn, ergens op internet zweeft een PDF'je rond van de CCNA-cursus op het ROC Zadkine (in Nederland), dat is een vertaling van de Engelse CCNA 1 (Networking Basics)-cursus.'

Wat overigens altijd handig is is het snappen van de 'logica' van allerlei soorten routers (kijk bv eens naar de handleidingen van diverse routers, merken zoals Sitecom, Sweex, Linksys en Netgear kom je vaak tegen) om zo problemen op te lossen.
Het is uiteraard heel fijn als je een klant aan de lijn hebt en hem precies kunt vertellen waar hij iets kan vinden in zijn router :)

Ook wat technische 'klus'-kennis met het aanleggen van netwerkkabels en telefoonkabels is handig.
Noem voor jezelf bijvoorbeeld eens de maximale lengte van een netwerk- en telefoonkabel op, of de volgorde van de kleuren in de stekkers van deze kabels.

Succes iig, maar verwacht geen gigantisch diepgaande vragen, het blijft een consumentenhelpdesk.
Je zal eerder 'in de breedte' worden geënqueteerd dan 'in de diepte'.

edit: Wat voorbeeldvraagjes:
Teken op papier eens een crosskabel? Schrijf op welke kleuren waar aangesloten zitten en hoe de bedradingsstandaard heet. (EIA/TIA ..... )
spoiler:
TIA568B is de normale kant, met witOranje/Oranje/witGroen/Blauw/witBlauw/Groen/witBruin/Bruin, de andere kant bedraad je volgens 568A, dat is hetzelfde als de B-versie maar met oranje en groen verwisseld.

Zoals hierboven: Hoe lang zou een klant een netwerkkabel mogen maken?
spoiler:
Theoretisch 100 meter, gaat soms verder, maar soms (ivm storingen etc.) iets minder ver.

Het netwerk 10.0.0.0 met subnetmasker 255.0.0.0 is het netwerk 10.0.0.0/8 (zie CCNA), welk subnetmasker heeft het netwerk 192.168.0.0/24 ?
spoiler:
/24 betekent 24 bitjes, dus 11111111 11111111 11111111 00000000, 255.255.255.0 dus.

Analoog internetten met een 56k modem doe je door in te bellen, hoe heet deze procedure bij een ADSL-modem?
spoiler:
Intrainen vd lijn, hoewel ik betwijfel dat je iets aan dit jargon hebt. Wel handig als een klant er ooit naar vraagt.

Help, mijn internet is kapot :?
spoiler:
Zie je daar zelf maar uit te lullen ;)

Hoeveel is twee maal twee?
spoiler:
Vijf. :*) Om je vertrouwen te geven voor de antwoorden op de andere vragen ;)

[ Voor 38% gewijzigd door DarthPlastic op 05-10-2006 18:56 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou die ook wel even lezen en heb hem gevonden:
www.digischool.nl/in/community/zip/avo1.pdf

edit:blaat

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2006 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Aha reply's :*)
DarthPlastic schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 18:45:
Basiskennis netwerken is altijd fijn, ergens op internet zweeft een PDF'je rond van de CCNA-cursus op het ROC Zadkine (in Nederland), dat is een vertaling van de Engelse CCNA 1 (Networking Basics)-cursus.'
Die kennis heb ik wel, maar is altijd handig om eens op te frissen. Bedankt voor de tip!
Wat overigens altijd handig is is het snappen van de 'logica' van allerlei soorten routers (kijk bv eens naar de handleidingen van diverse routers, merken zoals Sitecom, Sweex, Linksys en Netgear kom je vaak tegen) om zo problemen op te lossen.
Het is uiteraard heel fijn als je een klant aan de lijn hebt en hem precies kunt vertellen waar hij iets kan vinden in zijn router :)
Daar heb ik gelukkig al wat ervaring mee, wij migreren hier regelmatig klanten van een andere provider naar belgacom. Ik heb de handleidingen (PDF) van bijna alle routers op een cd-rom staan. (+ een blad met de links)

Alleen bied Belgacom maar support op een aantal routers (die ze zelf verkopen) en ga ik dus veel klanten tegen mijn goesting in (goesting = zin) niet mogen helpen.
Ook wat technische 'klus'-kennis met het aanleggen van netwerkkabels en telefoonkabels is handig.
Noem voor jezelf bijvoorbeeld eens de maximale lengte van een netwerk- en telefoonkabel op, of de volgorde van de kleuren in de stekkers van deze kabels.

Succes iig, maar verwacht geen gigantisch diepgaande vragen, het blijft een consumentenhelpdesk.
Je zal eerder 'in de breedte' worden geënqueteerd dan 'in de diepte'.
De maximale lengte van een netwerkkabel hangt van het type af. UTP, FTP , etc. Je kunt 100 meter pakken in theorie maar in de praktijk zou ik 50 meter zeggen. Het hangt ook van de route af. Als een standaard kabel vlak langs een stroomkast loopt dan kan dat storingen geven en dus een minder hoge snelheid.
edit: Wat voorbeeldvraagjes:
Bedankt, is een goede reminder. Ik heb dit vandaag nog uitgebreid bestudeerd op de o-zo-handige tweakers netwerken FAQ. (dat van die crosscable)

Bedankt voor de moeite man, ik zal zo je andere vraagjes ook even oplossen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Leuk stuk :)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Op je vraag: Help mijn internet is kapot!
Antwoord: Ja meneer, daar zegt u wat. Het werkt hier ook niet meer! Weet u nog iemand die we kunnen bellen ?

Of

Ik ga even u lijn testen, klein ogenblikje....

en dan eventueel....

Weet u waar u ADSL modem staat meneer ?

Kunt u mij even vertellen welk merk dat is?

Kunt u even kijken of de lampjes ..... enz enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Super man! ;) Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook altijd een leuke vraag, wat is het verschil tussen een default switch en router...

layer 2 tegen 3; en ja een switch heeft ook meer poorten, maar snapt zelfs de IT manager ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Het grootste verschil tussen een switch en een router is dat een switch met mac adressen werkt en een router met ip-adressen (of andere logische adressen, hoeft geen TCP/IP te zijn). Een switch dient voor het verbinden van meerdere netwerk onderdelen. Terwijl een router meer is voor het verbinden van verschillende netwerken. Een router kan met andere woorden "logische adresseren" en een switch niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Kain_niaK op 06-10-2006 02:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-09 16:02

djidee

Mr. Slungel

Belangrijkste (tenminste zo werken we hier in NL op de adsl helpdesken) is dat je goed je info uit de interne vraagbaak systemen kan halen, en wat een klant verteld, dat je dat zo snel mogelijk kan analyseren (oftewel tackelen)...

Bv. Klant belt, mijn internet doet het niet, lampjes op modem checken, das goed, dan netwerkverbinding (het zij draadloos/bekabeld) checken of hij verbonden is, zo ja, het eerste wat ik dan doe is een hard ip adres van een website in IE laten invoeren (komt bij ons nogal eens voor dat de dns settings niet door komen) om te kijken of het aan de dns ligt, is dat het niet dan ga ik verder met pingen/beveiligingssoftware checken..

Die dingen als dns settings kun je bij ons allemaal op het intranet vinden, gok dat belgacom ook wel zo'n systeem heeft, dus het is een kwestie van analyseren, juiste workaround pakken en hopsaa.. En na een tijdje heb je het intranet niet meer nodig, omdat je het zovaak gedaan hebt, dat je het wel uit je hoofd kent :D

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 16:18
Callcenter belgacom adsl in zaventem, ipglobalnet? :)

btw, is het voor firstline particulere klanten of business klanten, ... ?

Want voor FL part klanten heb je volgens mij geen al te zware netwerkkennis nodig. Basic stuff over routers, wat een 169.* ip wilt zeggen op een windows bak enzo.

In ieder geval toch niet bij de telenet afdeling, was niet eens nodig voor de business klanten daar te kunnen helpe :)

[ Voor 77% gewijzigd door DaRKie op 06-10-2006 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:52

samo

yo/wassup

Ik heb ook nog een tijdje bij ipglobalnet gezeten. Ik kreeg een vragenlijstje met wat vragen weer, en dan een gesprek. Vragenlijstje was goed te doen vond ik en redelijk algemeen. Gesprek moet je inderdaad aangeven communicatief te zijn, met de klant een oplossing willen zoeken, en vooral bereid zijn meer over de producten te willen leren. Het was een pittige selectie weet ik nog, maar wel de moeite waard. Succes! Het is leuk werken daar.

En ja, er is/zijn een intranet(ten). Daar staat veel info die je kan gebruiken. Je krijgt een training. En er zijn vraagbaken.

[ Voor 12% gewijzigd door samo op 06-10-2006 09:01 ]

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
DaRKie schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 08:57:
Callcenter belgacom adsl in zaventem, ipglobalnet? :)

btw, is het voor firstline particulere klanten of business klanten, ... ?

Want voor FL part klanten heb je volgens mij geen al te zware netwerkkennis nodig. Basic stuff over routers, wat een 169.* ip wilt zeggen op een windows bak enzo.

In ieder geval toch niet bij de telenet afdeling, was niet eens nodig voor de business klanten daar te kunnen helpe :)
Ja inderdaad ipglobalnet. Telenet is ook een stuk makelijker door de aard van het netwerk. Je moet niet intrainen, iedereen heeft een modem die door Telenet is geplaatst, enz enz. Ik zou ook liever voor Telenet gaan werken omdat mijn internet altijd Telenet is geweest. Ik heb dus iets meer ervaring met kabelnetwerken. Alleen Telenet doen ze bij ipglobal in Leuven en in Hasselt, als ik mij niet vergis.
Maar goed, ipglobal hier in Zaventem is wel een bedrijf met een zeer toffe sfeer en leuke team coaches. Dat is ook belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
samo schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 09:01:
Ik heb ook nog een tijdje bij ipglobalnet gezeten. Ik kreeg een vragenlijstje met wat vragen weer, en dan een gesprek. Vragenlijstje was goed te doen vond ik en redelijk algemeen. Gesprek moet je inderdaad aangeven communicatief te zijn, met de klant een oplossing willen zoeken, en vooral bereid zijn meer over de producten te willen leren. Het was een pittige selectie weet ik nog, maar wel de moeite waard. Succes! Het is leuk werken daar.

En ja, er is/zijn een intranet(ten). Daar staat veel info die je kan gebruiken. Je krijgt een training. En er zijn vraagbaken.
Dank je. De ervaring die ik hier op ga doen zal zeker niet slecht op mijn cv staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:38

lier

MikroTik nerd

Kain_niaK schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 11:00:
[...]
Dank je. De ervaring die ik hier op ga doen zal zeker niet slecht op mijn cv staan.
Dus we mogen je feliciteren !?

*O*

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Nee, ik heb mijn interview om 1 uur. Ik bedoelde ervaring in het algemeen. Ik werk hier nu bijna 6 maanden, vooral outbound. En daar heb ik ook al veel van geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05 11:26
Kain_niaK schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 10:57:
Ja inderdaad ipglobalnet.
...
Maar goed, ipglobal hier in Zaventem is wel een bedrijf met een zeer toffe sfeer en leuke team coaches. Dat is ook belangrijk.
ik denk dat gij dringend wat meer feedpack over IPG moet krijgen... de voordeur staat daar open, maar de achterdeur ook ;) IPG zou ik niet willen gaan werken zelfs al zouden ze me het vragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
PerfectPC schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 11:20:
[...]

ik denk dat gij dringend wat meer feedpack over IPG moet krijgen... de voordeur staat daar open, maar de achterdeur ook ;) IPG zou ik niet willen gaan werken zelfs al zouden ze me het vragen ;)
Wel... hoe het vroeger was, daar weet ik niks van. En ook niet hoe het op andere verdiepingen er aan toe gaat. Maar waar ik nu werk is er een zeer plezante sfeer en team coaches die niet moeilijk doen.
Daarbij ........
spoiler:
lezen die gasten ook tweakers...

Oh, en de airco is gemaakt dus we hebben geen tocht meer nodig. De achterdeur en de voordeur kunen dus dicht. :+

[ Voor 9% gewijzigd door Kain_niaK op 06-10-2006 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
Ik heb een half jaartje in leuven gewerkt. Heb na wa aandringen op een intern projectje mogen starten met java waardoor ik na 3 maanden een betere job heb kunnen vinden. Is alweer een 2 jaar geleden. Het proggen was leuk maar de helldesk ... toffe collegas dat wel, maar helpdesk is niets voor mij.
Constant druk omdat er het verloop er zeer hoog was en de nieuwe collegas niet zo snel in het beginzijn(heb er een paar moeten opleiden, er zaten echt rampen tussen :() en dat icm een hoge queue.
Ik trok me niet teveel aan van de coaches daar, als ik dat had gedaan, had ik een torenhoge stapel verkeersboetes gehad, centrum leuven en een hele dag parkeren gaan niet goed samen en je mocht (in principe) niet zomaar van je foon weg.

En dan nog maar te zwijgen van het loon dat ik daar kreeg :)

Btw, ken ook iemand die in zaventem gewerkt heeft, en wat hij mij zo vertelde leek mij telenet wel "moeilijker" dan adsl. Je kent de modems wel, maar je mag niet zomaar techniekers sturen om probs op te lossen. Er waren genoeg probs met die modems die telefonisch opgelost konden maar niet meteen detecteerbaar. Daarnaast waren er veel techniekers in staat meer stuk te doen dan te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
hey een reunie van IPG'ers :-)

mmm op beiden een solliciatie gedaan, gewerkt in hasselt (2,5 jaar)
Telenet eerste effe in Leuven, nadien verhuisd naar hasselt

en ja daar wordt ook meegelezen :+ ;)

1 ding aan TS: geen schrik met die testen
eerder voor een "business man agreement" dat soms kan voorkomen dat je verhuisd van call-center naar de echte "helpdesk" van de provider.

of van 't ene project naar 't andere.

als je thuis je netwerk weet te debuggen, en hier wat rondkijkt op 'netwerken', dan weet je meestal al genoeg om te beginnen. je krijgt toch een opleiding voor de specifieke ondersteuning en procedure's...

denk aan vraagjes zoals
"wat is een 127.0.0.1-ip"
"een klant kan niet inbellen met zijn adsl. hoe wou jij hem verder helpen ?
geef enkele stappen die jezekers zou controleren..."

(denk dan aan: werkt de lijn wel ? telefoon kiestoon... adsl-splitter, adsl-modem aan, correct ingesteld, ....)

[ Voor 24% gewijzigd door soulrider op 06-10-2006 12:15 . Reden: aanvulling en qwerty <>azerty probs... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Dit geeft weerals eens aan dat er in België een hoge nood is aan site's zoals tweakers.net
In ons landje heb je dan zdnet.be maar dat is niet veel soeps. Hoeveel belgen zitten er nu eigenlijk wel niet op tweakers ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
Bwo, vind niet dat er een belgische versie moet zijn. Ik versta ze hier ook goed :)
Tweakers heeft ondertussen een geweldige db met technische knowledge die je niet zomaar kunt kopieren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:40

rapture

Zelfs daar netwerken?

Kain_niaK schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 12:25:
Dit geeft weerals eens aan dat er in België een hoge nood is aan site's zoals tweakers.net
In ons landje heb je dan zdnet.be maar dat is niet veel soeps. Hoeveel belgen zitten er nu eigenlijk wel niet op tweakers ?
Een Belgische site waar alle Belgische tweakers groeperen zou handig zijn. De meeste topics en onderdelen van tweakers.net zijn volledig gericht op een Nederlandse referentiekader. In de pricewatch zie je zeer weinig Belgische shops. In de topics gaat het 9 kansen op 10 over Nederlandse zaken en voor een [BE]-topic zou je bijna verplicht voelen om tags te gebruiken voor de duidelijkheid.

CCNA deel 1 leren zou handig zijn om beetje basic-netwerkkennis op te doen zodat je op netwerkvragen gemakkelijker kan slagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Allé, nog een 15 minuutjes nakijken en dan het interview. Waarschijnlijk stellen ze toch vragen op een veel lager niveau als wat ik gisteren geleerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
Hallo, ook hier een ex-IPG'er ... niet teveel van verwachten van die test ... gewoon je parate kennis aanspreken en dat komt wel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
Dieter schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 13:23:
Hallo, ook hier een ex-IPG'er ... niet teveel van verwachten van die test ... gewoon je parate kennis aanspreken en dat komt wel goed!
En dan nog eentje met wie ik samengewerkt heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

hij is al bezig met zijn gesprek maar mijn belangrijskte tip is
luister nooit naar de klant :p
klinkt mischien heel stom maar klanten hebben vaak al een hele conclusie klaar die vaak kant nog wal raakt. Je kan er erg van in de war raken terwijl de oplossing een hele andere kant op is. Doe eerst zelf je onderzoek trek daaruit je conclusies en probeer dat te rijmen met de problemen van de klant. Vind je geen problemen ga dan naar je klant luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TrailBlazer schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 14:26:

[...]

klinkt mischien heel stom maar klanten hebben vaak al een hele conclusie klaar die vaak kant nog wal raakt. Je kan er erg van in de war raken terwijl de oplossing een hele andere kant op is. Doe eerst zelf je onderzoek trek daaruit je conclusies en probeer dat te rijmen met de problemen van de klant. Vind je geen problemen ga dan naar je klant luisteren.
Er zijn ook klanten die wel weten waar ze het over hebben, en een dergelijke helpdesk alleen maar frustrerend werkt.
Afgezien daarvan heb ik altijd het idee gehad dat er op de helpdesk iets bestaat als een controlelijst voordat de 2e lijns wordt ingeschakeld waar de slimmere jongens zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:40
Nu wil ik straks wel weten of hij aangenomen is :P :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door yorroy op 06-10-2006 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
TrailBlazer schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 14:26:

[...]

"luister altijd naar de klant maar zelden naar diens eigen conclusie's" zou je bedoelen zekers ?

want op een helpdesk zitten en enkel maar mondeling kunnen helpen (zoals het steeds gaat bij ISP's) gaat slecht als je niet luistert naar de klant zijn uitleg van wat er allemaal misgaat, om er dan ook netjes op te kunnen reageren met gerichte vragen.... en oplossingen uiteindelijk ;)

- soms ook leuk om de betweterige klant toch op zijn foute conclusie te kunnen wijzen, of hem gewoon te zeggen "als je het dan toch beter weet dan ik, waarom bel je me dan voor hulp?"
m'n Hasseltse collega's herkennen me wrs wel adhv die tekst ;)

ik ben in ieder geval blij dat ik nu op een interne helpdesk zit van een multi-national waar ik gewoon de pc kan overnemen en het zo kan oplossen...
(zou anders maar erg zijn voor de mensen met probs in't buitenland)

[ Voor 0% gewijzigd door soulrider op 06-10-2006 15:25 . Reden: /me gaat morgen een azerty keyboard mee pakken naar z'n werk ... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:11

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move NT > WI

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savaasj
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-09 08:02
IPG Zaventem voor Belgacom.

Ow boy, denk goed na voor ge daar begint. Ik heb daar iets meer als een half jaar gewerkt (als student) en was de allergelukkigste mens toen ik daar wegmocht (is gevierd met champagne bij m'n toenmalige en ondertussen ex-collega's)

Toelating is normaliter een makkie. Een paar onnozele vraagjes beantwoorden over netwerken (wat voor iemand die bij z'n thuis een eigen netwerkje heeft al geen probleem zou mogen zijn).

Effectief werken: het begint met een 7tal dagen opleiding (algemene informatie over werking ADSL, netwerken, belgacom-tools (ABD, Saly, Casper, etc etc). Werd in mijne tijd nog gegeven door Kevin. Tofste mens dat ik bij IPG heb gekend ...

Daarna een paar dagen gezellig meeluisteren en dan zelf gesprekken beantwoorden met iemand langs u vooraleer ge alleen voor de leeuwen wordt geworpen.

Der is (was) daar 2 jaar geleden een heel toffe sfeer onder de collega's, die volledig verziekt werd door de manier van werken en de objectives die worden opgelegd. De Suppie's hangen daar een beetje tussen. Sommige neigen wat meer naar de directie (om die te paaien) terwijl er anderen serieus mens-gericht zijn en openstaan voor een leuke babbel (go PJ !!!)

Na 2 maanden zijt ge al het gezaag van de klanten beu en begint ge u af te vragen waarom ge voor dat hongerloontje zoveel naar uwe kop moet laten smijten.

IPG wordt ook wel de barometer van de economie genoemd. Komt er daar veel volk solliciteren, dan ist een teken dat het slecht gaat. Vertrekt er daar veel volk (6 man in de week dat ik daar vertrokken ben), dan ist een teken dat de economie terug een beetje heropleeft. Zegt genoeg zeker?

Als student was het een heel handig werk (avondwerk), waarbij je makkelijk een paar weken onbetaald verlof kon nemen voor examens etc.

Als ik hier de antwoorden lees ivm subnetten en toestanden: ge zijt allemaal veel te slim om daar te gaan werken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
d:)b Het ging ok! Ik haalde 27/40. Is mischien wel een beetje weining maar toch voldoende.
De eerste vraag: "wat is NNTP" wist ik al niet.
En ik heb poort 23 eerste de telnet poort genoemd en dan doorstreept en er POP3 van gemaakt (ja ik weet het is erug dom 8)7 )

Voor de rest vroeger ze dingen zoals: Wat is het verschil tussen ADSL en VDSL. Waar ik SDSL en VDSL door elkaar haalde.
(V staat voor Very High bitrate, maar ik dacht dat dat te voor de hand liggend was)
En wat is RFC. Wist ik niet meer dat C voor Comments staat.
Al bij al vroegen ze dus meer basisdingen als echte diepgaande kennis. Eigenlijk had ik me beter niet zo moeten verdiepen en gewoon even al de afkortingen moeten nakijken.
Ook schrijf ik nogal slordig. Vandaar een magertje's resultaat.

Het gesprek erna ging ook wel redelijk. Alleen blijkbaar ben ik iets te enthousiast en iets te assertief.
(kan wel kloppen want ik heb ADHD en ik ben altijd verkoper geweest.) :Y . Nuja weer iets geleerd.

Maar goed als ze vandaag en volgende week voldoende solicitanten over de vloer krijgen.
En als die voor IPG interrestant zijn dat starten ze volgende week (of de week erna) waarschijnlijk met de opleiding. Dus ik denk wel dat ik de job heb maar zeker weten doe ik dus nog niet. Volgende week dus gespannen uitkijken naar een mailtje

(oef nog net gelukt, door die verplaatsing was ik bijna al deze tekst kwijt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Savaasj schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 15:49:
IPG wordt ook wel de barometer van de economie genoemd. Komt er daar veel volk solliciteren, dan ist een teken dat het slecht gaat. Vertrekt er daar veel volk (6 man in de week dat ik daar vertrokken ben), dan ist een teken dat de economie terug een beetje heropleeft. Zegt genoeg zeker?
Dan gaat het nu weer beter met de economie. Er zijn daar de laatste tijd zeker 4 a 5 mensen vertrokken. Van ééntje kreeg ik laatst een lift en die was ook ontzettend blij dat hij er weg was. Nu ik weet wel waar ik aan begin hoor. Maar het werk wat ik nu doe (voor robotspelen) is nog irritanter.
Voor proximus voer ik soms een ganse dag 7 uur aan een stuk elke 30 - 60 seconden het zelfde gesprek. Dan word het licht in je hoofd hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 15:18

WhiteDog

met zwarte hond

Kain_niaK schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 16:07:
d:)b Het ging ok! Ik haalde 27/40. Is mischien wel een beetje weining maar toch voldoende.
De eerste vraag: "wat is NNTP" wist ik al niet.
En ik heb poort 23 eerste de telnet poort genoemd en dan doorstreept en er POP3 van gemaakt (ja ik weet het is erug dom 8)7 )

Voor de rest vroeger ze dingen zoals: Wat is het verschil tussen ADSL en VDSL. Waar ik SDSL en VDSL door elkaar haalde.
(V staat voor Very High bitrate, maar ik dacht dat dat te voor de hand liggend was)
En wat is RFC. Wist ik niet meer dat C voor Comments staat.
Al bij al vroegen ze dus meer basisdingen als echte diepgaande kennis. Eigenlijk had ik me beter niet zo moeten verdiepen en gewoon even al de afkortingen moeten nakijken.
Ook schrijf ik nogal slordig. Vandaar een magertje's resultaat.

Het gesprek erna ging ook wel redelijk. Alleen blijkbaar ben ik iets te enthousiast en iets te assertief.
(kan wel kloppen want ik heb ADHD en ik ben altijd verkoper geweest.) :Y . Nuja weer iets geleerd.

Maar goed als ze vandaag en volgende week voldoende solicitanten over de vloer krijgen.
En als die voor IPG interrestant zijn dat starten ze volgende week (of de week erna) waarschijnlijk met de opleiding. Dus ik denk wel dat ik de job heb maar zeker weten doe ik dus nog niet. Volgende week dus gespannen uitkijken naar een mailtje

(oef nog net gelukt, door die verplaatsing was ik bijna al deze tekst kwijt)
No offence maar... heb zelf bij Belgacom gewerkt op de helpdesk. Ik verwacht persoonlijk toch dat iemand er wat meer kennis van heeft als ik met de helpdesk contact opneem (lees: de dingen die je niet op Google kan opzoeken).

Bij jou heb ik het volgende gevoel: ik bel en vertel dat ik geen synchronistatie heb op mijn router. Jij gaat me vragen om mijn pc te herstarten en daarna eens terug te bellen als het nog niet gewerkt. Daar krijg ik dan grijs haar van :)

Paar jaar geleden met het Messenger gedoe (de service) kregen we bij Belgacom ook een template opgesteld door de "experts": "dit probleem word veroorzaakt door MSN". Ben ik blij dat ik 1. daar niet meer werk 2. geen klant ben bij Belgacom.

Ik hoop alvast dat je zelf veel gaat bijleren en niet gewoon het draaiboek volgt. Google is je beste vriend :) Blijf ook niet op een helpdesk werken, begin binnen enkele maanden al uit te kijken naar iets beter waar je echt wat over netwerken gaat leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
WhiteDog schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 15:07:
[...]

No offence maar... heb zelf bij Belgacom gewerkt op de helpdesk. Ik verwacht persoonlijk toch dat iemand er wat meer kennis van heeft als ik met de helpdesk contact opneem (lees: de dingen die je niet op Google kan opzoeken).

Bij jou heb ik het volgende gevoel: ik bel en vertel dat ik geen synchronistatie heb op mijn router. Jij gaat me vragen om mijn pc te herstarten en daarna eens terug te bellen als het nog niet gewerkt. Daar krijg ik dan grijs haar van :)

Paar jaar geleden met het Messenger gedoe (de service) kregen we bij Belgacom ook een template opgesteld door de "experts": "dit probleem word veroorzaakt door MSN". Ben ik blij dat ik 1. daar niet meer werk 2. geen klant ben bij Belgacom.

Ik hoop alvast dat je zelf veel gaat bijleren en niet gewoon het draaiboek volgt. Google is je beste vriend :) Blijf ook niet op een helpdesk werken, begin binnen enkele maanden al uit te kijken naar iets beter waar je echt wat over netwerken gaat leren.
Ik post hier toch alléén de vraagjes die ik even niet wist. Ze hebben bijvoorbeeld ook gevraagd om de werking van een DHCP server op papier uit te tekenen. Op die vraag had ik bijvoorbeeld 7/10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

Savaasj schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 15:49:
IPG Zaventem voor Belgacom.

Ow boy, denk goed na voor ge daar begint. Ik heb daar iets meer als een half jaar gewerkt (als student) en was de allergelukkigste mens toen ik daar wegmocht (is gevierd met champagne bij m'n toenmalige en ondertussen ex-collega's)

Toelating is normaliter een makkie. Een paar onnozele vraagjes beantwoorden over netwerken (wat voor iemand die bij z'n thuis een eigen netwerkje heeft al geen probleem zou mogen zijn).

Effectief werken: het begint met een 7tal dagen opleiding (algemene informatie over werking ADSL, netwerken, belgacom-tools (ABD, Saly, Casper, etc etc). Werd in mijne tijd nog gegeven door Kevin. Tofste mens dat ik bij IPG heb gekend ...

Daarna een paar dagen gezellig meeluisteren en dan zelf gesprekken beantwoorden met iemand langs u vooraleer ge alleen voor de leeuwen wordt geworpen.

Der is (was) daar 2 jaar geleden een heel toffe sfeer onder de collega's, die volledig verziekt werd door de manier van werken en de objectives die worden opgelegd. De Suppie's hangen daar een beetje tussen. Sommige neigen wat meer naar de directie (om die te paaien) terwijl er anderen serieus mens-gericht zijn en openstaan voor een leuke babbel (go PJ !!!)

Na 2 maanden zijt ge al het gezaag van de klanten beu en begint ge u af te vragen waarom ge voor dat hongerloontje zoveel naar uwe kop moet laten smijten.

Als student was het een heel handig werk (avondwerk), waarbij je makkelijk een paar weken onbetaald verlof kon nemen voor examens etc.

Als ik hier de antwoorden lees ivm subnetten en toestanden: ge zijt allemaal veel te slim om daar te gaan werken ...
Verrek, nu ik dit lees, herinner ik me weer zo veel. Ik werkte er ook rond die tijd... Ook getraind door Kevin en nog een andere gast. Ik heb er ook maar 3 maanden gewerkt, het is zoals ieder ander callcentre. Maar had toch wel een kickertafel kan ik me herinneren?
Als we samen hebben gewerkt, herken je me misschien nog. Ik ben Nederlander, dus viel wel op. Daar gewerkt ik geloof van oktober tot december 2004.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
*O* - ingehouden schreeuwtje - Ik heb de job! *O*
Tijdens mijn pauze kwam de project leider even langs voor een babbeltje.
Na een weekje wachten heb ik eindelijk 100% zekerheid. Ik mag volgende week maandag met de opleiding starten. Ik denk dat we met 6 man aan de opleiding beginnen. De trainer is Michel. Als er toevallig nog iemand start bij IPG en een tweaker is, post het dan hier maar.
*O* - gaat verder met rondedansje - *O* - oeps, ik moet nog werken vandaag
- stopt met RL rondedansje - begint met ingedachte rondedansje - *O*

Bedankt voor alle hulp en alle leuke reactie's ! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
Gecondolee ... euh, feliciteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
DaRKie schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 15:22:
Gecondolee ... euh, feliciteerd :)
Ik word langs alle kanten gecondoleerd... is het echt ZO erg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
Ik weet niet wat voor helpdesk je nu doet, maar de klanten die ik aan de lijn kreeg bij Telenet ... bereid je maar voor op het ergste

kleine anekdote:
Klant: mijn internet gaat niet!
ik: alles lijkt in orde vanaf hier
Klant: nee toch niet! het staat zelfs op mijn scherm!!!
ik: hoe bedoelt u?
Klant: er staat hier in het groot: "no cable signal" en ik ken maar 1 kabel en dat is de kabel van Telenet!
Heb toen proberen uit te leggen dat haar scherm niet aangesloten was, maar ze legde boos af toen ik niemand wou langssturen, later heeft ze haar abonnement opgezegd.
Een van de vele dumb user stories :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

Helpdesk is maar zo erg als je t zelf maakt. IPG is zo slecht nog niet als werkgever. Toen ik er werkte was er een ontspannen sfeer, waar je goed kon werken. Helaas heb je wel redelijk strenge pauzetijden, 's avonds werken enz. Maar al met al vond ik het zo slecht nog niet.
Wat ik wel veel hoorde was:
Klant: mn internet doet t niet als ik bel
Ik: zit de splitter wel goed?
Klant: Ik zal eens kijken *rommel* *tuutuutuut*
gevolgd door
Klant: Ik moest van een van uw collega's de splitter controleren, en toen hing die op!

[ Voor 33% gewijzigd door samo op 16-10-2006 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
samo schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 15:35:
Helpdesk is maar zo erg als je t zelf maakt. IPG is zo slecht nog niet als werkgever. Toen ik er werkte was er een ontspannen sfeer, waar je goed kon werken. Helaas heb je wel redelijk strenge pauzetijden, 's avonds werken enz. Maar al met al vond ik het zo slecht nog niet.
Buiten het feit dat het slecht betaald is, ik praktisch altijd zondagavond pas het mailtje kreeg wanneer ik maandag moest beginnen. De pauses indd streng zijn en als je met de wagen moet komen, moet je die gewoon constant negeren, anders ga je werken om je boetes te betalen (in Leuven toch)
En relaxed ... er waren periodes dat er constant queue was, zo relaxed vond ik dat niet :)

Het enige leuke waren de collega's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
samo schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 15:35:
Aha eindelijk nog eens een positieve reactie. Zo kan het dus ook. Ik zal vooral blij zijn dat ik van die klote vocalcom software af ben (hermes pro, maar ze hadden het beter herpes pro genoemd)
Het programma waar ik nu mee bel crashed intern al als ik op het verkeerde moment op enter duw.
Weet iemand welke software ze op de helpdesk gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
DaRKie schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 15:33:
Ik weet niet wat voor helpdesk je nu doet, maar de klanten die ik aan de lijn kreeg bij Telenet ... bereid je maar voor op het ergste
Ik doe momenteel outbound voor Belgacom en Proximus (voornamelijk Belgacom)
Da's ook in Zaventem maar op de eerste verdieping ipv de derde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Tsja, heb op een blauwe maandag ook gehelpdeskert. Op zich wel aardige collega's, maar de klanten zijn af en toe was minder prettig. Veel geduld, veel tot-10-tellen, veel herhalen van wat je 2 minuten eerder tegen een andere klant had gezegd, veel doe-die-stekker-er-toch-maar-weer-in, etc.

De bellers bedoelen het niet kwaad, ze snappen alleen niets van dat ding voor hun neus, en bellen meteen de eerste de beste persoon die ze denken er voor nodig te hebben. En dat ben jij.

Copy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
sariel schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 15:45:
Tsja, heb op een blauwe maandag ook gehelpdeskert. Op zich wel aardige collega's, maar de klanten zijn af en toe was minder prettig. Veel geduld, veel tot-10-tellen, veel herhalen van wat je 2 minuten eerder tegen een andere klant had gezegd, veel doe-die-stekker-er-toch-maar-weer-in, etc.

De bellers bedoelen het niet kwaad, ze snappen alleen niets van dat ding voor hun neus, en bellen meteen de eerste de beste persoon die ze denken er voor nodig te hebben. En dat ben jij.
Ik herinner me ook klanten die boos bellen omdat ze op kerstdag niet konden bellen om hun email probleem op te lossen.
Nu moet je weten, bij telenet was het elke dag belfestijn, behalve kerstdag, dat is nu ook verandert, ELKE dag van het gehele jaar kan je naar hen bellen :)
Vond ik heel fijn, feestdagen, weekendwerk, ploegensysteem en GEEN vergoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
DaRKie schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 19:50:
[...]

Ik herinner me ook klanten die boos bellen omdat ze op kerstdag niet konden bellen om hun email probleem op te lossen.
Nu moet je weten, bij telenet was het elke dag belfestijn, behalve kerstdag, dat is nu ook verandert, ELKE dag van het gehele jaar kan je naar hen bellen :)
Vond ik heel fijn, feestdagen, weekendwerk, ploegensysteem en GEEN vergoeding.
dat ligt natuurlijk aan hun contract dat we je laten tekenen
38u per week voor zoveel euro's in de maand
en dan staat er zijn zinnentje:
plaats van tewerkstelling speelt geen rol, uren zijn in samenspraak

maw: ze kunnen je elke dag laten werken en telkens ergens anders hene sturen...
maandag bv hasselt, di leuven, wo zaventem, do diegem (projectje doen eh), vr: terug hasselt...

het enigste wat mss verschilt is je km-vergoeding, mss eh ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
soulrider schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 17:27:
[...]dat ligt natuurlijk aan hun contract dat we je laten tekenen
38u per week voor zoveel euro's in de maand
en dan staat er zijn zinnentje:
plaats van tewerkstelling speelt geen rol, uren zijn in samenspraak

maw: ze kunnen je elke dag laten werken en telkens ergens anders hene sturen...
maandag bv hasselt, di leuven, wo zaventem, do diegem (projectje doen eh), vr: terug hasselt...

het enigste wat mss verschilt is je km-vergoeding, mss eh ;)
Alsof ik dat niet weet. Maar in een tijd dat je als schoolverlater 10jaar ervaring moet hebben, dan moet je soms wel teruggrijpen naar mindere jobs. Dan is het ofwel langer thuiszitten/bandwerk/ff doorbijten en helpdesken.

Ben in ieder geval blij dat ik nu 50% meer verdien(netto) en in een een bedrijfs a4'tje rijd, apprecieer het wel des te meer dankzij mijn helldesk periode :)

[ Voor 5% gewijzigd door DaRKie op 18-10-2006 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Maandag begint de opleiding. Ik ga lekker relaxen dit weekend en maandag goed uitgeslapen voor de dag komen. :9
Ik heb er ontzettend veel zin in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:22
Knap dat er nog iemand naar uitkijkt ;), ik wil het voor geen geld ter wereld meer doen. Ik heb het anderhalf jaar gedaan als student en heb bijna een volledige afkeer van klanten gekregen :P.
Het voordeel is wel dat die job enorm goed is voor uw zelfvertrouwen, na verloop van tijd denk je dat 90% vd bevolking ronduit achterlijk is ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
Kain_niaK schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 00:11:
Maandag begint de opleiding. Ik ga lekker relaxen dit weekend en maandag goed uitgeslapen voor de dag komen. :9
Ik heb er ontzettend veel zin in. :)
Hoe oud ben je eigenlijk ? Wat deed je hiervoor ?
Het is best een leuke job, maar niet voor lang. Neem een termijn van ongeveer 3 maand. Dan heb je het wel gezien imho. Veel kan je er ook niet bijleren, buiten omgang met collega's en klanten. Echt supertechnisch is het niet.

Veel succes en de groeten van Dieter aan de Supervisors daar !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Dieter schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 09:20:
[...]

Hoe oud ben je eigenlijk ? Wat deed je hiervoor ?
Het is best een leuke job, maar niet voor lang. Neem een termijn van ongeveer 3 maand. Dan heb je het wel gezien imho. Veel kan je er ook niet bijleren, buiten omgang met collega's en klanten. Echt supertechnisch is het niet.

Veel succes en de groeten van Dieter aan de Supervisors daar !
Ik ben 21 en ik werk nu bijna 6 maanden bij IPG in Zaventem. Momenteel werk ik als outbound agent voor Proximus & Belgacom (voornamelijk Belgacom). Voor dat ik bij IPG ging werken heb ik een tijdje informatica gestudeerd aan de PHL in Hasselt. Maar ik heb een probleem met discipline :S en ook een beetje uit geld gebrek ben ik terug gaan werken. ( ik ben iets langer als een jaar zelfstandige geweest voordat ik ging studeren). Nu ben ik van plan om deze job zolang mogelijk vol te houden en gewoon veel ervaring op te doen. Binnen een paar jaar als ik wat ouder ben en weer wat geld op de kas heb staan wil ik mijn informatica studie gaan afmaken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals we dus al een hele tijd zeggen, ervaring doe je van zo'n helpdesk job niet echt op hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
Kain_niaK schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 13:51:
[...]

Ik ben 21 en ik werk nu bijna 6 maanden bij IPG in Zaventem. Momenteel werk ik als outbound agent voor Proximus & Belgacom (voornamelijk Belgacom). Voor dat ik bij IPG ging werken heb ik een tijdje informatica gestudeerd aan de PHL in Hasselt. Maar ik heb een probleem met discipline :S en ook een beetje uit geld gebrek ben ik terug gaan werken. ( ik ben iets langer als een jaar zelfstandige geweest voordat ik ging studeren). Nu ben ik van plan om deze job zolang mogelijk vol te houden en gewoon veel ervaring op te doen. Binnen een paar jaar als ik wat ouder ben en weer wat geld op de kas heb staan wil ik mijn informatica studie gaan afmaken. :)
Wat je misschien kan doen, is eens gaan horen of er plaats voor jou is in IPG Leuven. Je kan dan namelijk:
- hoge school/uni doen
- bijverdienen bij IPG (als telenet agent bv)
- in leuven op kot gaan

Ze houden rekening met je examens normaal gezien en tijdens het jaar kan je weekends + avond shifts doen. Zo verlies je tenminste geen jaren studie en het staat volgens mij ook beter op je cv dat je helldesk voor een paar jaar gedaan hebt tijdens je studies.

Je wordt er ook niet jonger op natuurlijk en zeg nu zelf: hoe groot is de kans dat je nog gaat herbeginnen met studeren binnen 2-3 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
DaRKie schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 19:28:
[...]Je wordt er ook niet jonger op natuurlijk en zeg nu zelf: hoe groot is de kans dat je nog gaat herbeginnen met studeren binnen 2-3 jaar?
Groot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Super kick ... shit man ik heb bijna 5 jaar bij gewerkt. (Met onderbrekingen door mijn ziekte)
Binnen kort eindelijk ander werk. Het werd tijd ! (ik ben sowieso de laatste 6 maanden out geweest, dus blij dat ik terug kan gaan werken maar geen helpdesk meer voor mij) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
En heb je je informatica studies afgemaakt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Nee, daar is het nooit van gekomen. Je had gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11-2017

Elvis

Echo Lima Victor India Sierra

Kain, heb jij voor Belgacom gewerkt? Wat is/was je PERnummer dan? :P

[GoT] TF2 Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Daar vraag je me iets ....ik zou het bij god niet meer weten. Ik heb al een half jaar niet meer ingelogged.
Volgens mij 22593. Oh nee dat is mijn callmaster login.
Ik zal straks eens aan een collega vragen wat zijn PER was. Mijn was net één hoger of lager.
Waarom wil je dat eigenlijk weten ?

damn ik weet het echt niet meer ... als ik mijn collega straks op facebook zie zal ik zijn pernummer even vragen dan weet ik het mijne weer.

[ Voor 25% gewijzigd door Kain_niaK op 15-04-2011 14:21 ]

Pagina: 1