PC wil niet meer booten

Pagina: 1
Acties:

• Maggelmans
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-12-2024
Het probleem dat ik heb met mijn pc gaat misschien een beetje raar klinken, maar ik hoop dat jullie het een beetje kunnen volgen.

Een paar weken geleden wilde ik mijn pc aanzetten, maar dit lukte niet. Ik hoorde de pc stilvallen na een paar seconden en 't enige dat op de monitor kwam te staan was 'No Signal'. Na hem een paar keer aan en uit gezet te hebben, kreeg ik eindelijk beeld. Het opstarten ging goed tot aan het windows boot-scherm. Hier viel de monitor weer uit en viel de pc weer stil.

De tijdelijk oplossing voor dit probleem was dat ik het biosmenu moest openen, hier een kwartiertje moest wachten en dan rebooten. Op deze manier startte de pc wel op. Als de pc eenmaal opgestart was, had ik verder ook totaal geen problemen meer. Maar zo gauw hij uitgezet werd en weer opnieuw aanmoest, begon het hele verhaal weer opnieuw.

Zo ging het dus een week of 2 door, tot eergisteren. Nu valt pc elke keer weer stil en de monitor elke keer weer uit bij het windows boot scherm, hoe lang ik ook wacht in het bios menu of het windows opstart menu. Ik heb zelf geen idee waar dit aan ligt, maar ik heb me er al bij neergelegd dat dit probleem waarschijnlijk hardwarematig is en dat ik dus een nieuw onderdeel moet kopen. Ik heb alleen geen idee wat nou precies kapot is. Kan iemand mij helpen?

Specs:
Amd Athlon-xp 2600+ 333fsb
Asrock K7S8X
Ati Radeon 9600Pro 128MB
TwinMOS DDR PC400-3200 512MB
Maxtor 7200 UDMA133 80GB PLUS9 Liquid 8MB

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

begin eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen. Waarschijnlijk is 1 van je onderdelen stuk, welke dat is is natuurlijk zo niet te zeggen, is gewoon een kwestie van proberen. (hoewel moederbord me waarschijnlijk lijkt, maar dat is meer omdat ik veel van dit soort asrocks dood heb zien gaan).

• Maggelmans
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-12-2024
Ik heb die tutorial al doorgenomen, maar daarmee kwam ik niet verder. Ik zou graag willen proberen door verschillende onderdelen te vervangen en te kijken wanneer hij wel boot, maar ik heb geen andere onderdelen liggen, dus dat wordt een beetje lastig.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maggelmans schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 15:11:
Ik heb die tutorial al doorgenomen, maar daarmee kwam ik niet verder. Ik zou graag willen proberen door verschillende onderdelen te vervangen en te kijken wanneer hij wel boot, maar ik heb geen andere onderdelen liggen, dus dat wordt een beetje lastig.
Tja, dan zou ik even naar de pc winkel gaat of naar een vriend die je kan helpen. Het wordt anders zeer moeilijk om te zeggen waar het zit.