[Win server 2000] Domein niet beschikbaar voor werkstations

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186505

Topicstarter
Om een server te vervangen heb ik pas Windows Server 2000 geïnstalleerd op een pc hier. Nu heb ik deze geactiveerd als Active Directory, er draait een DHCP-server op en alles blijkt correct ingesteld.

Maar aanloggen via een client op de server lukt dus nog niet, ik kan het domein van de client-pc niet veranderen naar het gewenste domein omdat hij het domein niet vind. Nochtans kan hij de server wel pingen...

Iemand enig? Moet ik nog iets anders activeren om dit in orde te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je zelf geprobeerd dan? Je krijgt allerlei errors in de eventlogs en bij deze pogingen. Ik ga er vanuit dat je dns niet in orde is. JE MOET ENKEL HET IP ADRES VAN DE DOMAINCONTROLLER INVOEREN OP JE SERVER, EN OP DE CLIENTS!!!

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DNS zal wel in orde want als ik op een clientpc ping naar mijn domeinnaam resolved die het mooi naar het ip-adres van de server met de Active Directory op.

Warnings die ik in de Event Viewer krijg gaan over QoS Admission Control en QoS RSVP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zet Qos eens uit, en post dan eens een ipconfig van de client en server? En wat er in de eventlogs staat, want de informatie van die events bevat de info, niet de bron die je nu noemt.
We verwachten hier wel van je dat je zelf wat onderzoek doet voor je een topic opent.

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jah ben al een hele dag onderzoek aan het verrichten maar volgens alles wat ik vind heb ik de nodige stappen ondernomen om het ding te laten werken :(.

Ik kan bijvoorbeeld als ik op een clientpc inlog met een lokale account en dan gewoon verbinding maak met een share (op de server) deze probleemloos bereiken als ik een account opgeef dat bestaat op de server. Dus is er al niks mis met de account die ik probeer te gebruiken om in te loggen lijkt me zo.

Ik kan dus alleen niet inloggen op het domein bij het opstarten van een clientpc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Geef even antwoord op mijn vragen.

Mijn spoorwegfotografie

Pagina: 1