[Proxy] Door beheerder geblokkerde sites bereiken?

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008

• Reveller
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-12-2022
Op mijn werk heeft de systeembeheerder een groot aantal websites geblokkeerd, zelfs verschillende die ik voor mijn werk nodig heb. Sinds enkele dagen heb ik, met medeweten van de systeembeheerder, een oude computer in het netwerk geplugd. Ik krijg (begrijpelijk) geen netwerk toegang, omdat hij niet in kan staan voor de software op deze PC (die door mijzelf beheerd wordt). Wel heb ik internet toegang gekregen.

De systeembeheerder zegt dat het voor hem erg lastig is om een enkele PC toegang te verlenen tot websites die voor alle andere PC's geblokkeerd worden. Met mijn beperkte kennis van netwerken dacht ik dus dat ik de firewall kon omzeilen door een trialversie te installeren van het programma Proxifier, dus zo gezegd zo gedaan. Vervolgens heb ik de handleiding van het programma doorgelezen, en meen te begrijpen dat ik de IP adressen van 1 of meerdere proxy servers moet invoeren. Ik kwam na enig zoeken op Proxyblind, waar een lange lijst van proxy servers in binnen- en buitenland staat. Ik heb naar een aantal van deze IP's gepingd, en kreeg een snelle reaktie terug zonder packet verlies. Echter, als ik deze IP adressen in Proxifier invoer en vervolgens ga internetten, geeft mijn browser bij elke site die ik wil bezoeken (dus ook sites die normaal gesproken wel bezocht kunnen worden) een "kan geen verbinding maken" error.

Mijn vraag is: wat doe ik verkeerd? Snap ik niet hoe een programma als Proxifier of een firewall op een bedrijfsnetwerk werkt, of kan het zijn dat een programma als Proxifier ueberhaupt geblokkeerd wordt (dacht niet dat dat mogelijk was)? Ik zou het de systeembeheerder vragen, maar die is de komende twee weken op cursus. Alle reakties zijn welkom! :)

"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Misschien alsnog even de proxyserver instellen in internet explorer.. Anders weet ie ook niet wat ie moet omzeilen?
Wel erg simpel nagedacht van me hoor.. :)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:03

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Sorry maar wij werken niet mee aan het omzeilen van dergelijke beveiling.

Tijd voor een nieuwe sig..

Dit topic is gesloten.