Toon posts:

Waar moet ik mijn CNPS9500 heenrichten? [Newbie vraag]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik ongeveer 20 verschillende adviezen heb gekregen maak ik hier een thread, sorry als het niet gepast is.

Ik heb de volgende cooler:
Afbeeldingslocatie: http://www.gepbolt.hu/ii/zalman-cnps9500-led_big.jpg

Nu wil ik weten welke kant deze propellor heen moet wijzen als ik het monteer op de cpu. Richting de achterkant van mijn case? Naar het geheugen toe, of naar de voedingkast?

Mijn case is de Extreme Engine 3t (zit geen casefan op de achterkant).

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-12-2025
Hij blaats de lucht eruit aan de achterkant van de kast (dat is tenminste het beste). De fan zit dan aan de kan van het geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
DEVoTi0N schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 14:50:
Hij blaats de lucht eruit aan de achterkant van de kast (dat is tenminste het beste). De fan zit dan aan de kan van het geheugen.
Een kameraad van mij heeft precies hetzelfde, maar de fan gericht op de voeding van zijn ocz modstream (en hij heeft ook geen casefan op de achterkant). Hij heeft het dus fout?

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 14:54:
[...]

Een kameraad van mij heeft precies hetzelfde, maar de fan gericht op de voeding van zijn ocz modstream (en hij heeft ook geen casefan op de achterkant). Hij heeft het dus fout?
Nee, want als hij daar geen fan heeft zitten, heeft het voor hem ook weinig nut om daar warme lucht heen te sturen. Het uiteindelijke doel blijft om de warmte uit je kast te werken. ;)

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-12-2025
Ligt ook aan je voeding. (fan aan de onderkant of voorkant)

Gewoonlijk zit ie toch gewoon zo:
Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/product_img/cooler/9500_05.jpg

Verwijderd

Topicstarter
http://img169.imageshack.us/img169/7039/dscn0801jh1.jpg

Zo zoiet de binnenkant van de case van mij (en mijn kameraad) eruit. Als ik hem plaats zoals DEVoTi0N laat zien, dan blaast hij dus lucht naar buiten via die gaas-opening aan de achterkant van de kast. Ik heb geen casefan daar zitten. Mijn voeding is de Tagan TG580-U22, 580 Watt.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ah kijk, dat maakt het feit of er een fan zit of niet irrelevant. De Zalman heeft voldoende kracht om zelf de lucht naar buiten te sturen. Hoe je vriend het heeft gedaan is minder aan te raden, omdat je daarmee je voeding extra belast met warme lucht. Hij heeft zelf ook behoefte aan koele lcuht, dus ik zou hem zo plaatsen zoals op de pics hierboven.

• Jeanious
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-01-2023
Ik heb hem ook gemonteerd met de fan aan de kant van het geheugen.
Dit staat ook zo in de handleiding van Zalman.
Tevens ben ik van mening dat deze setup ook de beste methode is voor de heatpipes. Volgens mij kun je deze beter verticaal plaatsen dan horizontaal.

Asus A8N32-SLI Del. | AMD Athlon 64 X2 4400+ Toledo @ 2,7 GHz @ Zalman 9500 | Corsair TwinX 2048 PC 3500LLPRO @ 450 (2-2-3-6) | 1,6 TB Maxtors | 1x Club3d GF7800GTX 256 MB DDR3 (430/1200 @ 500/1400) | Samsung 205BW en 26" Mycom LCD TV

Pagina: 1