Toon posts:

[XP] Installatie loopt vast bij starten setup.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteren heb ik mijn nieuwe systeem binnen echter bij het installeren van dit alles loop ik tegen een probleem aan. Ik krijg de setup gewoon draaiend, kan met f6 ook mijn raid/sata controller laden, hierna laadt de setup nog een hele rits andere drivers en staat er iets in de trant van "windows setup wordt nu gestart". Daarna krijg ik een zwart scherm met links bovenin een knipperende cursor te zien.

Dit doet hij zowel met mijn legale versies van Win XP Pro NL / Win XP Home NL als met mijn backup kopie Win XP Pro UK (van mijn werkgever).

De hardware die er in zit:

MSI P965 Neo-F
Intel Core2Duo 6600
2GB Kingston Value ram (dual channel)
MSI Geforce 9700 GTO
Maxtor 200 GB SATAII (schijf uit mijn oude pc, staat al/nog data op).
Maxtor 250 GB SATAII (nog niet geformatteerd, nieuwe schijf).

(disclaimer: ik heb de GoT search al een paar uur lopen doorpluizen, evenals wat andere fora, de fabrikanten sites en google).

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Toen ik eeen hele tijd terug dit probleem had heb ik het kunnen verhelpen door in het BIOS iets te veranderen aan de ACPI instelling ofzo geloof ik.

Misschien kun je met die tip en wat eigen zoekwerk een oplossing vinden :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
in mijn haast om hulp te vragen vergeet ik even te vermelden wat ik al geprobeerd heb.

Geheugen in meerdere banken geprobeerd, met 1 reepje geheugen, 2 repen en een aantal combinaties hiervan.

Andere cdrom speler geprobeerd maar ook hierbij kreeg ik dezelfde vastloper.

De raid/sata driver die ik heb gedownload komt van de MSI site af en is de JMicron JMB361

-edit-

ik had idd ook al wat dingen in de bios lopen napluizen, maar zonder resultaat. De ACPI settings had ik nog niet bekeken, ik zal eens gaan proberen. Bedankt voor de tip in ieder geval!

-edit2-

Veel gegoocheld met ACPI instellingen, helaas allemaal zonder resultaat. Even contact gehad met MSI, in principe hoef ik die JMicron drivers alleen te installeren als ik er een raid opstelling van wil maken. Net dus geprobeerd zonder die extra drivers te laden, maar dat levert hetzelfde probleem op.

Ik heb ook even de frontpanel kabels losgekoppeld zodat ook dat niet kan conflicteren. Het enige dat ik nog niet geprobeerd heb is een andere videokaart, dus ik ga zo eens even de Radeon x700 pro van mijn broertje uit zijn kast slopen om te proberen.

Als mensen nog andere tips hebben zijn die meer dan welkom

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2006 15:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
bovenstaande geprobeerd, de x700 geprobeerd. Er een ide schijf ingehangen, maar ook daarbij loopt ie op dat punt vast.

Ik zit echt met mijn handen in het haar. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn? :(

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:48

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Ehm, volgens mij hoort-ie op dat punt enkele minuten dat zwarte scherm te geven? Tis een tijd geleden dat ik Windows voor het laatst geïnstalleerd heb, moet ik wel zeggen, maar er staat me iets van bij... Hoe lang heb je gewacht op dat zwarte scherm?

Rail Away!

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Draai even de bekende memtest.
http://www.memtest86.com/

Ik had zelf problemen met p5b deluxe moederbord icm mdr 800mhz geheugen. Deze gaf bij test 7 meer dan 1000 errors terug. Daarnaast kan kijken op de site van kingston ofdat jou moederbord icm met je geheugen gecertificeerd is.

Verwijderd

Topicstarter
Op de site van Kingston is te zien dat geheugen gecertificeerd is voor gebruik met mijn moederbord.

Heb net de memorytest gedaan en die gaf aan dat er 0 errors waren.

Met uitzondering van mijn voeding (400W Chieftec, lijkt me sterk dat die een windows install al niet meer trekt), mobo en cpu heb ik alle hardware vervangen, en bij iedere configuratie geeft hij hetzelfde frozen screen op het moment dat er staat "Windows setup wordt nu gestart".

-edit-

dat was trouwens 1 pass, hoe vaak laat je die memory test normaal gesproken draaien?

-edit2-

was vergeten te reageren op Madmarty's reactie.

Ik heb verschillende keren 15-30 minuten gewacht op het zwarte scherm. Later is me ook opgevallen dat alle lampjes van mijn keyboard ook uit gaan (f-lock / num lock) dus hij hangt ook echt. De cdrom drive stopt ook met draaien en het zwarte scherm is in eerste instantie helemaal zwart, maar wordt daarna een tikkeltje lichter met de cursor links bovenin het scherm. Die blijft wel knipperen overigens.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2006 12:28 ]

• Ghariq
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-03 10:04
Ik heb ook hetzelfde probleem. Ik heb andere configuratie:
MSI P965 Neo-F
Intel C2D E6400
Western Digital 250GB SATA2 16MB 7200RPM
ASUS EN7600GS TOP SILENT 512 MB
Chieftech kast met 350Watt voeding

Ik had al een systeem met de zelfde onderdelen als hierboven gekocht en in elkaar gezet en dat ging prima. Maar bij dit gaat het steeds fout bij windows installatie. Ik heb al de MB een keer terug gestuur en nieuwe gekregen zonder resultaat. Echt van alles geprobeerd de laatste dagen zonder resultaat.
Heb jij misschien al een oplossing hiervoor gevonden?
THNX!
Pagina: 1