Toon posts:

Dell Inspiron 1150 defecte backlight (inverter).

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste forummers,

Ik heb sinds anderhalf jaar een Dell Inspiron 1150 laptop. Het apparaat heeft altijd prima gewerkt, tot ik hem vanmorgen inschakelde en de backlight na een seconde of 5 uitviel. Telkens als ik de laptop inschakel brand de lamp een halve seconde en valt weer uit. Het is echt de lamp, want als je goed kijkt zie je nog wat tekens in het donker op het scherm. Ook werkt een externe monitor er ook prima op. Mijn vermoeden is dat dit aan de backlight inverter ligt, maar kan het ook ergens anders aan liggen? Alvast mijn dank!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:20
Ik heb een Toshiba sattelite gehad met hetzelfde probleem.

Bleek dat de connector van het scherm door te ruw openen en sluiten van de laptop langzaam werd losgewrikt wat ditzelfde probleem gaf. Het kan je backlight zijn, maar aangezien hij het telkens even doet als je hem aanzet, lijkt het me dat dat opzich niet kapot is.

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Verwijderd

Topicstarter
Ja, het lijkt me sterk dat de lamp kapot is. Zou er kortsluiting inzitten waardoor de inverter uitschakeld? Of toch de inverter kapot?

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Haal even de hinge cover los, haal het keyboard eruit en see for yourself. Even kabeltje van het scherm loshalen en weer vastmaken. Als het dan nog steeds niet werkt gaat er bij Dell direct een nieuw scherm in. Als je geen garantie meer hebt kost zoiets tussen de 250 en 500 euro.

Verwijderd

Topicstarter
Heb zojuist alle kabels etc. nagekeken, maar het probleem zit hem hier niet in. Ik denk toch de inverter. Iemand die dat kan bevestigen?