[XP] meld automatisch af na aanmelden

Pagina: 1
Acties:

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 15:40
Een doodnormale P4 in een Active Dir. had een probleem dat zijn harddisk begon te tikken.
Die harddisk heb ik vervangen door met Ghost 9.0 van disk naar disk te kopiëren, daarbij aangevende dat MBR ook mee moest en dat hij de nieuwe 'active' moest zetten.

Nadat ik de nieuwe schijf er alleen in had gezet starte Windows XP netjes maar na het inloggen zie je "computer instellingen toepassen" en gelijk weer "u wordt afgemeld"... en kom ik terug in het inlogscherm. Ook bij veilige modus zelfde probleem. Ook als ik als adminstrator (lokaal of domain-) inlog zelfde probleem.

De originele harddisk die aan vervanging toe was doet het nog steeds...

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

Hoe oud was die ghost image?
Klinkt als een Sasser probleem..

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-03 19:24
Had dit toevallig van de week ook bij de hand. Na een restore van een image was de c: een d: geworden (omdat de betreffende disk ook al eerder in het systeem gehangen had en dus in het register bekend was), hierdoor kon het systeem geen pagefile maken en daardoor werd ik direct weer uitgelogd.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 15:40
De computer begon vorige week met tikken. Toen ik heb vanochtend Ghost 9.0 op gezet en de nieuwe schijf aan de 'secondairy' kabel gehangen. Met Ghost dus "realtime" de data overgezet met die 2 beschreven opties (die leken me ook wel nodig, maar da's puur voor de koppeling vanuit bios naar MBR naar OS). De originele schijf heeft zowat alle XP updates...

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-03 19:24
Mr.CeeJay schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 13:10:
De computer begon vorige week met tikken. Toen ik heb vanochtend Ghost 9.0 op gezet en de nieuwe schijf aan de 'secondairy' kabel gehangen. Met Ghost dus "realtime" de data overgezet met die 2 beschreven opties (die leken me ook wel nodig, maar da's puur voor de koppeling vanuit bios naar MBR naar OS). De originele schijf heeft zowat alle XP updates...
Hang dan je oude schijf er eens naast als secondary ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.