uTorrent

Pagina: 1
Acties:

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-03 16:36
Beste tweakers,

Ik gebruik heb al een hele tijd uTorrent gebruikt op een pentium 4 2.8ghz. Samen met Wanadoo family werkte dit goed, maar aangezien een pentium prescott nogal wat prik uit het stopcontact trekt, had ik besloten om uTorrent voor zowel het uploaden als het downloaden op een Pentium 2 500 mhz te zetten.

Nu is het probleem het volgende:

terwijl ik kan uploaden met een snelheid van ongeveer 100 kb/s, upload hij helemaal niets of af en toe naar 1 gebruiker, terwijl de pentium 4 van geheel de bandbreedte gebruik kan maken...

Ik heb de poorten goed ingesteld op mijn NAT-wanadoo router, zodat de poorten openstaan...
Ook heb ik de firewall openstaan om verbinden naar utorrent te accepteren.

Utorrent geeft de fout aan "geen inkomende verbindingen", terwijl de pentium 4 hetzelfde aangeeft..

Daarom vraag ik mij af:

Is deze pentium 2 wel in staat genoeg verbinden te maken, of kan het misschien liggen aan de oudere processor of oude netwerkkaartje dat erinzit?

Zoeken zowel op dit forum als op google en andere fora hebben niets opleverd...

alvast bedankt...

edit: titel zou moeten zijn: geen inkomende verbindingen in utorrent

[ Voor 3% gewijzigd door DeArmeStudent op 05-10-2006 12:53 . Reden: titel zou moeten zijn: geen inkomende verbindingen in utorrent ]

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Heb je wel goed geportmapt? En het is heus niet zo van: die bak is trager dus hij uploader minder ofzo
Ik heb hier ook een download bak staan (450mhz) @ Orange family ook en hij download/upload als een trein dus daar ligt het iig niet aan.

[ Voor 40% gewijzigd door MensionXL op 05-10-2006 15:42 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:21

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Aan de hardware zou het niet moeten liggen, tenzij er iets brak is ofzo. Hier inderdaad ook torrents op een oude server en die doen het ook prima.

Welk OS draai je op die oude bak?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

http://www.utorrent.com/testport.php?port=12976

Als deze al een fout geeft over inkomende verbindingen (uiteraard eigen poort invullen) heeft het niets met uTorrent of je computer te maken. Het is dan een probleem wat je moet zoeken bij je router/modem/NAT forwarding.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Poorten inderdaad nakijken. Verder bestaat een P2 500 niet, het is of een P2 450 (max.) of een P3 500.

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-03 16:36
de poort checker geeft gewoon aan dat de verbinding goed is...geen error helemaal niets...
Verder heb ik naar mijn weten de poorten ook goed doorgeforward in de NAT instelling van de Wanadoo-livebox...

Daarom vind ik het juist zo vreemd...

Verder draai ik gewoon windows XP met SP2 op die oude bak (P2 450) maar tijdens dat uttorrent draait gebruikt hij maar 5 tot max. 10% van zijn cpu power...dus daar ligt het ook niet aan...

[ Voor 28% gewijzigd door DeArmeStudent op 05-10-2006 17:36 ]

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

DeArmeStudent schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 17:34:
de poort checker geeft gewoon aan dat de verbinding goed is...geen error helemaal niets...
Verder heb ik naar mijn weten de poorten ook goed doorgeforward in de NAT instelling van de Wanadoo-livebox...

Daarom vind ik het juist zo vreemd...

Verder draai ik gewoon windows XP met SP2 op die oude bak (P2 450) maar tijdens dat uttorrent draait gebruikt hij maar 5 tot max. 10% van zijn cpu power...dus daar ligt het ook niet aan...
Probeer dan een ander programma? Ik gebruik Bitcomet op die bak, draait goed en heeft altijd goed gedraait.

Goedkoop bellen via VoIP

Pagina: 1