Toon posts:

dvd-speler leest op pc gebrande dvd+rw niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

een newbie op dit forum.
Ik heb een Philips dvd speler/recorder waarvoor ik dvd+rw gebruik. Op een gegeven moment lijkt het of de schijfjes kapot zijn. Ik heb b.v. iets op de pc gebrand en wil die dan middels de dvd-speler cq tv gaan bekijken. Die kan de schijven niet meer lezen. Vaak lukt het formatteren op de pc dan nog wel maar de pc krijgt er ook moeite mee ze te lezen of formatteren. Het gebeurt zowel met b.v. de schijfjes van Philips als goedkope van Lidl of Blokker.

Ik ben er wel achter dat iets opnemen op de dvd-recorder van tv betekent dat er een andere structuur op de schijf komt dan branden via de pc. Maar formatteren op de pc betekent toch dat de schijf echt helemaal blanco wordt en ook weer voor opname in de recorder (van tv) geschikt is ? Soms vraagt de recorder wel idd om aanmaak ander menu voordat opname begint. Niet automatisch dus.

Het is blijkbaar niet de bedoeling die schijfjes te gebruiken op meerdere apparaten en verschillende opname-structuren. of heb ik dit toch mis ?

Wie kent dit?
Ik heb wel nieuwe schijfjes gekocht, ditmaal Sony, maar dat blijf ik niet doen. Wellicht een aantal schijfjes alleen voor tv-opnames gebruiken.

Alvast bedankt !