Sitecom DC202 Router probleem met verbinding

Pagina: 1
Acties:

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Topicstarter
Erg vaag probleem en kon niet echt een duidelijker omschrijving verzinnen. Het speelt bij mijn ouders. Die hadden vorige week met hun Sitecom DC202v1 ineens geen internet meer. Dus mijn pa heeft de router er tussenuit gehaald en zijn PC rechtstreeks op het internet gehangen. Dat werkte weer.

Na wat heen en weer prutten met stekkers was mijn conclusie dat de router dan schijnbaar kapot was. Het WAN lampje op de router knipperde in een bepaald ritme en dat klopt al niet. Raar.

Dus wat ik gedaan heb is zaterdag een nieuwe Sitecom DC202v6 gekocht. Die geinstalleerd bij mijn ouders en jawel, mijn pa en mijn moeder hadden weer beiden internet.

Het rare is dat nu na 4 dagen ineens weer hetzelfde probleem ontstaat. Mijn vader kan alleen nog internet op wanneer ie de router overslaat. Echt te maf en ik ben een beetje clueless. Ik heb Sitecom ook ge-e-maild in de hoop dat ze nog een leuke tip hebben. Ik zag in de FAQ van Sitecom dat @Home weles problemen heeft met hun DNS maar rechtstreeks naar IP surfen was ook geen succes. Daarnaast even de stekker uit het ding getrokken en gekeken of dat hielp. Maar er komt gewoon geen verbinding meer tot stand als de router er tussen hangt.

Weet iemand hier waar ik nog naar kan kijken. Kan het bijvoorbeeld zo zijn dat een nasty virus, trojan oid de boel loopt te verzieken? Ik ben geen echte noob maar dit is gewoon zo vaag.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Wat voor internetverbinding hebben je ouders?

En heb je er ook al eens aan gedacht die sitecom weg te doen en in te ruilen voor een fatsoenlijk merk?
Linksys ofzo, die maakt ook zeer aardig wired spul :)

En heb jij misschien zelf een laptop?
Waar je mee kunt testen enzo.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Topicstarter
Anti-XP schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 12:37:
Wat voor internetverbinding hebben je ouders?

En heb je er ook al eens aan gedacht die sitecom weg te doen en in te ruilen voor een fatsoenlijk merk?
Linksys ofzo, die maakt ook zeer aardig wired spul :)

En heb jij misschien zelf een laptop?
Waar je mee kunt testen enzo.
Ze hebben @Home. Sitecom is inderdaad weinig high-end. Maar hun oude sitecom heeft echt jaar of 4 prima dienst gedaan en mijn eigen Sitecom draait volgens mij zo'n 6 jaar prima. Ben het er mee eens dat er beter spul te krijgen is hoor maar het werkte altijd prima.

Ik kan wel mijn laptopje een keer meenemen naar mijn ouders maar wanneer mijn pa zijn pc rechstreeks aan @Home hangt werkt het gewoon. En de nieuwe Sitecom heeft dus ook gewoon prima gewerkt. Dat maakt het zo vaag. Als iets vanaf het begin nou niet of klote werkt dan geloof ik het wel :) maar dat is niet het geval.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn