Toon posts:

[2003R2] MMC3.0 geeft fouten bij applicatie*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allen,

Ik heb een sevrer met Windows Server 2003 R2 service pack 1.
Er is een applicatie geinstalleerd welke gebruik maakt van MMC. Helaas wordt er een exceptie gegenereerd wanneer ik de mmc voor deze applicatie gebruik.

Ik heb contact gehad met de leverancies. Deze vertelde mij dat ik MMC 2.0 moet installeren.

Ik heb geen idee hoe ik ditmoet doen en wat de consequenties daar van zijn.

Heeft iemand enig idee hoe dit probleem op te lossen is of hoe ik MMC 2.0 op de machine geinstalleerd krijg?

groeten,
Mark

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:50

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Vraag eens aan je leverancier of de applicatie überhaubt gecertificeerd is om te draaien op R2...

W2K3R2 komt met een nieuwere versie van de MMC (versie 3 tov. versie 2) en ik vraag met af of MMC 2.0 uberhaubt wel los te installeren valt. Ik vermoed van niet.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
De software was nog niet gecertificeerd voor de R2 versie.
En inderdaad er staat nu MMC versie 3.0 op. Ik las ergens in een van de commentaren op win2003R2 op tweakers.net, dat iemand MMC 2.0 er overheen gezet had.

Dus ik dacht: Dat kan dus!

Maar nu eventjes hoe en welke bestanden?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kan niet, er worden allerlei systeembestanden overschreven. Grote kans (eigenlijk gewoon een harde garantie ;) ) dat je een erg instabiel systeem overhoudt na deze operatie. In dit document staat iig alle files die vervangen worden: MMC 3.0 update is available for Windows Server 2003 and for Windows XP
Let wel op, er gebeurt in het register meer dan dat. Misschien zou je nog eens kunnen proberen .net framework2 te deinstalleren (tenzij ik er naast zit en dat ook al was ingebakken..), dat levert de meeste opties van MMC3.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters