Eejz!
Voordat ik daadwerkelijk mijn raid ga opzetten zou ik graag mijn setup delen voor eventuele feedback. De RAID setup heeft als doel om als primary storage gebruikt worden. De type bestanden welke opgeslagen worden zijn muziek, fotos en films. Ik wil voor een RAID5 setup gaan.
Kast: CM Stacker (11 beschikbare 5.25" sloten)
Moederbord: .. nog te bepalen ..
HDD controller: Areca (Tekram) ARC-1220
HDs: 4x (uit te breiden tot 8x) Seagate HDD NL35 250 GB
Connectie: Gigabit netwerk aansluiting
1) Drive Bay (2x)5/4in3x5.25": RaidSonic MB-455SPF / MB-454SPF
óf
2) Drive Bay (8x)1in1x5.25": Raid Sonic MB-122SKGF-B
Over de drive bays ben ik nog niet helemaal zeker. Aan de ene kant vind ik de 2) bays echt wel wat hebben. En aan de andere kant vind ik de 1) bays ook wel heel handig. Ik denk dat de 2) bays koeler blijven dan de 1) bays. Maar hier kan ik zeer weinig over vinden. Voornamelijk wil ik voor deze drive bays gaan zodar ik de drives makkelijk kan swappen, want de 4in1 box van stacker vind ik persoonlijk zeer onhandig.
Waar ik erg mee zit is het volgende, stel ik koop over een tweetal jaar een nieuwe controller (niet persé Areca). Zijn de gegevens dan nog terug te halen, of is alles weg?
Thanks!
--edits: nieuwe controller kaart/moederbord verwijderd (nog beslissen welke)
Voordat ik daadwerkelijk mijn raid ga opzetten zou ik graag mijn setup delen voor eventuele feedback. De RAID setup heeft als doel om als primary storage gebruikt worden. De type bestanden welke opgeslagen worden zijn muziek, fotos en films. Ik wil voor een RAID5 setup gaan.
Kast: CM Stacker (11 beschikbare 5.25" sloten)
Moederbord: .. nog te bepalen ..
HDD controller: Areca (Tekram) ARC-1220
HDs: 4x (uit te breiden tot 8x) Seagate HDD NL35 250 GB
Connectie: Gigabit netwerk aansluiting
1) Drive Bay (2x)5/4in3x5.25": RaidSonic MB-455SPF / MB-454SPF
óf
2) Drive Bay (8x)1in1x5.25": Raid Sonic MB-122SKGF-B
Over de drive bays ben ik nog niet helemaal zeker. Aan de ene kant vind ik de 2) bays echt wel wat hebben. En aan de andere kant vind ik de 1) bays ook wel heel handig. Ik denk dat de 2) bays koeler blijven dan de 1) bays. Maar hier kan ik zeer weinig over vinden. Voornamelijk wil ik voor deze drive bays gaan zodar ik de drives makkelijk kan swappen, want de 4in1 box van stacker vind ik persoonlijk zeer onhandig.
Waar ik erg mee zit is het volgende, stel ik koop over een tweetal jaar een nieuwe controller (niet persé Areca). Zijn de gegevens dan nog terug te halen, of is alles weg?
Thanks!
--edits: nieuwe controller kaart/moederbord verwijderd (nog beslissen welke)
[ Voor 43% gewijzigd door opicron op 10-10-2006 11:58 ]