[C# 2.0] unittest 2x draaien met andere data

Pagina: 1
Acties:

• DrDelete
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:21
Ik heb 30 methods met een [TestMethod] attribute. Nu heb ik helperclass gemaakt die testdata aanmaakt op 2 manieren. Nu wil ik die 30 methods runnen op manier 1 en dan nog een keer die 30 methods runnen op manier2.

Hoe krijg ik dit voor elkaar ?

Om nou een tabel te maken met 1 bool er in 2 rijen te maken in die tabel met in de ene regel TRUE (manier1) en de andere FALSE (manier2) vind ik nogal zwaar....

Hier een voorbeeld van de 2 classes (ze zijn niet helemaal voltooid hoor):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
public class Helperclass
{
  private static Configuration _configuration;

public static void CreateConfigurationRunTime()
  {
      _configuration = new Configuration();

etc.etc.
  }

public static void CreateConfigurationDerserialized()
  {
     using(FileStream filestream = new FileStream(etc.etc.))
     {
        _configuration = SoapFormatter.Deserialize(filestream)
     }
  }

public static Configuration Configuration
  {
     get
     {
         return _configuration;
     }
  }
}

Mijn unit test class:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
public class MyTest
{
   [TestMethod]
   public TestIt()
   {
       HelperClass.Configuration.    etc.etc.
   }
}

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

mulder

ik spuug op het trottoir

etc etc ? Misschien zou een duidelijkere TS mensen wat motiveren naar je probleem te kijken.

oogjes open, snaveltjes dicht

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:29
Je hebt ook zoiets als een TestFixtureSetup, misschien dat je daar iets mee kan doen. Echter, dan moet je wel weten of je je test nu voor een eerste keer of een 2de keer runned.
Indien je dit te weten kan komen (bv door ergens in een file een tellertje weg te schrijven: even -> testdata1, oneven->testdata2), dan kan je in je TestFixtureSetup ofwel een TestData1 of TestData2 factory (oid) class maken die je dan gebruikt binnen je unit-tests.

https://fgheysels.github.io/

• DrDelete
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:21
Don Facundo schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 10:42:
etc etc ? Misschien zou een duidelijkere TS mensen wat motiveren naar je probleem te kijken.
Wat is TS ? Ik dacht dat ik duidelijk genoeg was. Ik maak gebruik van MSTest en niet van NUnit...

Al mijn testclasses maken gebruiken van 1 configuratie property op een dummy class. De instance van deze property kan op 2 manieren worden gemaakt:

1) Met behulp van een routine die de objectentree opbouwt
2) Met behulp van een load routine die via de deserialize de objectentree inlaadt

Al mijn tests werken dus op die instance echter... de tests weten niet op welke wijze de inhoud van die objectentree is gemaakt (method 1 of 2).