[SQL 2000 SP4 WIN2K3] Transaction log prob

Pagina: 1
Acties:

• Briefcase
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
Wij hebben hier last van vol lopende transaction logs bij een paar SQL databases. Er is een maintance plan actief maar dan houdt het op bij error 9002 in de logs.

Wat speurwerk levert op dat er te weinig schijfruimte zou zijn maar er is nog een paar gigabyte vrij.

Daarnaast zie ik dat hij regelmatig in de "Restrict Access Mode"-schiet (Single User mode).

Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?

Lorem Ipsum Fujitsu

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-02 08:48
Het wordt aangeraden om desnoods 2 maintenance jobs aan te maken. Een voor een backup van de database en één voor de transaction logs.

Correct me if i'm wrong, maar als je eenmaal een backup maakt van de SQL databases en op hetzelfde moment ook een backup van de transaction logs dan heb je een backup van de transaction logs toch eigenlijk helemaal niet nodig?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Probeer je niet gewoon een backup-job te maken die groter wordt dan die twee GB? En wat heb je verder al gevonden over die errors?
A transaction log grows unexpectedly or becomes full on a computer that is running SQL Server
How to stop the transaction log of a SQL Server database from growing unexpectedly
INF: Causes of SQL Transaction Log Filling Up

[ Voor 5% gewijzigd door sanfranjake op 05-10-2006 15:56 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Briefcase
ik heb hier een database genaamd 101. Nu probeer ik dus het volgende in de query analyzer met de volgende resultaten:

code:
1
2
3
4
BACKUP LOG 101 WITH TRUNCATE_ONLY

Result: Server: Msg 170, Level 15, State 1, Line 1
Line 1: Incorrect syntax near '101'.

en

code:
1
2
3
DBCC SHRINKFILE   (101_log, 2)
Server: Msg 170, Level 15, State 1, Line 1
Line 1: Incorrect syntax near '_log'.

Tevens is de transaction log 33MB. Beetje groot voor een database van maar 275MB lijkt me.

Zoals eerder gezegd is er een maintance plan actief, maar dat helpt niet echt.

Die andere links zijn niet echt begrijpelijk voor me. Sorry.

Lorem Ipsum Fujitsu

• Briefcase
sanfranjake schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 15:55:
Probeer je niet gewoon een backup-job te maken die groter wordt dan die twee GB? En wat heb je verder al gevonden over die errors? Up[/URL]
Die backup wordt niet groter dan 250MB. Een error als 9002 levert de standaard links op die je me net gaf.

Lorem Ipsum Fujitsu

• hstuivenberg
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-02 10:07
Dit al gelezen: How to stop the transaction log of a SQL Server database from growing unexpectedly?
Laat maar :) spuit 11 :)

Misschien is dit interessant voor je :

The following example demonstrates this with the pubs database and attempts to shrink the pubs_log file to 2 MB:

1. Run this code:
code:
1
DBCC SHRINKFILE(pubs_log, 2)

NOTE: If the target size is not reached, proceed to the next step.

2. Run this code if you want to truncate the transaction log and not keep a backup of the transaction log. Truncate_only invalidates your transaction log backup sequence. Take a full backup of your database after you perform backup log with truncate_only:

code:
1
BACKUP LOG pubs WITH TRUNCATE_ONLY

-or-
Run this code if you want to keep a backup of your transaction log and keep your transaction log backup sequence intact. See SQL Server Books Online topic "BACKUP" for more information:

code:
1
BACKUP LOG pubs TO pubslogbackup

3. Run this code:
code:
1
DBCC SHRINKFILE(pubs_log,2)

The transaction log has now been shrunk to the target size.

[ Voor 192% gewijzigd door hstuivenberg op 07-10-2006 13:27 ]

• Briefcase
dat gaf die melding.

Tevens krijg ik fout nummertje 5149 wanneer ik de transaction log probeer te vergroten : "Not enough space on the disk". Terwijl er nog zo'n 10GB vrij is.

Iemand enig idee wat hier aan de hand is ?

Lorem Ipsum Fujitsu

• Briefcase
Het probleem is inmiddels opgelost door de database op een andere partitie neer te zetten.

Lorem Ipsum Fujitsu

Pagina: 1