Toon posts:

vga 20 meter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een vga kabel van 20 m gaan gebruiken tussen een PC en een LCD scherm.
Na gegoogled te hebben en post hier gelezen te hebben twijfel ik tussen twee kabels.

1.http://www.quickspot.nl/category530_819/product14798/product_info.html
prijs: 23 E

2.een hoogwaardige kabel te koop bij een bij een techneuten winkel bij mij in de buurt.
prijs: 85 E

Vraag: zijn er mensen die slechte ervaringen hebben met goedkope vga kabels van 20 meter.

Of is 20 m absoluut een afstand waarbij je een hoogwaardige kabel moet hebben.

• IVEL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Ik heb hier ervaring met lange VGA-kabels >15m. Het is in de praktijk gebleken dat je echt hoogwaardige kabels nodig hebt om het signaal goed aan de andere kant te krijgen. Wij gebruiken de lange kabels tussen laptops en beamers en tussen een demo-machine en 2 42" LCD schermen.

Geef dus liever iets meer uit aan een goede kabel. Wat tegenwoordig bij de meeste VGA-kabels al wel standaard is, zijn die magneetjes aan de uiteinden, ook die zijn wel nodig om het signaal goed te houden.

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-07 18:51

aapelite

Do the kirby!

Ik heb een gewone goedkope vga kabel van 5 meter gehad en een duurdere van 15 meter. Ik kan je vertellen dat die van 5 meter op dat stukje al voor genoeg reflectie ed zorgde waaedoor het beeld ietwat dubbel zag. Bij die van 15 meter is het beeld van de andere kant nogsteeds haarscherp. Zeker voor een LCD tv zou ik gaan voor strak beeld en dan maar even wat meer uitgeven.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt al voor jullie reply

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-07 19:40

Nox

Noxiuz

Ligt ook een beetje aan de resolutie, 640x480 is natuurlijk snel beter dan 1680x1050.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:58
Heb zelf een 15m vga kabel tussen computer en 42inch Plasma hangen. Prijs weet ik niet meer maar was wel goedkoop (€25 ?). Double shielded. Ondervind er geen problemen mee. Beeld is scherp, geen rare trillingen of ruis.

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-07 09:45

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Ik zou de eerste kabel kopen. Deze zou volgens die winkel al High Quality + Ferrite zijn. En als het toch niets is dan stuur je hem gewoon weer terug kost je alleen de verzendkosten. Voor die 60euro prijs verschil zou ik de gok wel wagen.

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-07 09:45

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Bij Electronica-online hebben ze meestal ook wel goede en vooral goedkope kabels

Oeps prongelijk op de quote knop gedrukt ipv. edit. |:(

[ Voor 53% gewijzigd door Tweak-Freak op 05-10-2006 15:46 ]

• Triggy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:10
Je kan ook iets tweaken met oude coax netwerksnoeren, als je toevallig een paar honderd meter hebt liggen, zit je wel met een bundel van 8 ofzo van die dingen. Maar het is wel geniaal spul voor wat voor signaal dan ook.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 22:43
Triggy schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 15:47:
Je kan ook iets tweaken met oude coax netwerksnoeren, als je toevallig een paar honderd meter hebt liggen, zit je wel met een bundel van 8 ofzo van die dingen. Maar het is wel geniaal spul voor wat voor signaal dan ook.
En differentiële signalen dan >:)

Als je eens gaat rondkijken naar de geavanceerdste oplossingen, vind je idd de coaxiale verbinding terug. Professionele beamers (van Barco bijvoorbeeld) worden vaak aangesloten met RGB composiet aansluiting (ik kan ff niet op de juiste naam komen), waarbij R,G,B en de verticale en horizontale synchronisatie via coaxkabels verzonden worden. Enige wat je dan nog niet hebt wat in een gewone SUBD op je scherm zit, is de I2C verbinding, waardoor je scherm zijn naam kan opgeven en zeggen welke resolutie's hij wel en niet ondersteunt.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Triggy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:10
Differentiele signalen stop je per differentieel signaal natuurlijk samen in 1 coaxje, anders wordt het een gekkenhuis in kabelland :)

[ Voor 10% gewijzigd door Triggy op 05-10-2006 16:18 ]

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-07 21:00

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

@naftebakje, dit noemen ze RGBHV

ontopic:

even goed opletten bij dit soort lengte VGA kabels dat de bandbreedte van de kabel minimaal de benodigde is.

Wij adviseren (werk bij een av bedrijf) boven de 15m altijd een signaalversterker, maar afhankelijk van je videokaart is tot 30m haalbaar onder de 25% verlies met de juiste kabel

Signaalbandbreedte bereken je als volgt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
(horizontale pixels x verticale pixels) x (frequentie)
------------------------------------------------------      x    3     = bandbreedte in Hz
                                 2

voorbeeld:

(1024x768)x(60)
---------------------      x    3  = 70,8 MHz
          2

nu heb je de gebruikte bandbreedte van het signaal, echter moet je dit nog met 3 (bij slechtere apparatuur zelfs 4) keer vermenigvuldigen om de benodigde bandbreedte van de kabel te weten.

In bovenstaand rekenvoorbeeld dus 212,40 MHz

bij korte lengtes wordt dan een kabel met minimaal 300 MHz bandbreedte aangeraden, bij langere 350

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

IvoE schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 10:11:
Geef dus liever iets meer uit aan een goede kabel. Wat tegenwoordig bij de meeste VGA-kabels al wel standaard is, zijn die magneetjes aan de uiteinden, ook die zijn wel nodig om het signaal goed te houden.
magneetjes?
ferriet ringen bedoel je.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-07 03:11

Sprite_tm

Semi-Chinees

Niet heel erg CM'ish; ik denk dat 'ie in VB beter tot z'n recht komt/

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• IVEL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
job schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 16:49:
[...]

magneetjes?
ferriet ringen bedoel je.
Dat klopt inderdaad, kon niet zo snel op de juiste naam komen.
Pagina: 1