Toon posts:

gebruikers uit backend access gooien

Pagina: 1
Acties:
  • 248 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik hou een access database bij waar meerdere gebruikers op kunnen voor gegevens. Eens in de week wil ik de backend database aanpassen.

Het probleem is dat als er iemand in de front end database zit, ik de backend database niet kan aanpassen ivm dat deze file dan gelockt is.

Ik kan niet zien wie het is en ik wil dus deze persoon uit de backend database zetten eventueel geforceerd.

Weet iemand een hoe ik als beheerder iedereen eruit kan gooien?

Verwijderd

Kijken in de shared file list en de connectie van dat bestand verbreken ?

Computer Managment -> Shared Folders -> Open Files

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2006 09:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit op een pc waar ik geen rechten heb en dus dit niet kan bekijken.

De andere gebruikers zitten op het netwerk op verschillende locaties in Nederland. Ik kan dus niet even snel bij de gebruikers langs lopen en bellen gaat ook niet zo snel omdat ik dan rond de 20 gebruiker moet bellen.

Verwijderd

[b][message=26604511,noline]
Weet iemand een hoe ik als beheerder iedereen eruit kan gooien?
Wees dan wat duidelijker... als je geen rechten heb kun je dit toch wel vergeten.

Misschien eens een oplossing in .NET (of iets anders) gaan maken met een SQL database zodat je de database altijd kunt bijwerken.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2006 14:52 ]

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:38
Dan gooi je er toch een email uit dat je een onderhoudsframe hebt op bijvoorbeeld vrijdag van 15:00 t/m 18:00 (of beter, tijdens kantooruren). Of zal zoiets niet werken bij je collega's?

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Verwijderd

Topicstarter
een mail of taak de deur uit heeft geen nut. Er blijft altijd wel iemand in zitten!!! (frustrerend)

We willen alleen met Access werken en dus is SQL geen optie.

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:38
Heb je fysieke toegang tot de machine waar die database opdraait? En draaien er nog meer belangrijke services/servers op?

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• JJvG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-07 15:17
Met een multi-user database heb je vast wel een configuratie-tabel waar algemene waarden en globale variabelen in staan. Voeg tabel-kolom toe (of regel of hoe je wilt) waarin je kan zetten IsInOnderhoud = True.

Vervolgens in je frontend inbakken dat de functie op elk scherm/rapport wordt aangeroepen (functie bouwen CheckStatus die vervolgens iets doet als

If IsInOnderhoud Then
MsgBox "De applicatie gaat offline en u zult af moeten sluiten."
Me.Close
app.Quit.
End If

Zoiets (in pseudo code). Eventueel kun je ook de melding nog configureren/flexibel maken en uitlezen.

In de .ldb file kun je ook zien welke machine het bestand locked (openen in notepad).

Verwijderd

Topicstarter
De tip van het kladblok is superhandig, nu kan ik tenminste zien welke pc het is.

De code ga ik van het weekend uit testen op de front end, ben erg benieuwd..
Pagina: 1