[ISA2004] Filteren op kernwoorden

Pagina: 1
Acties:

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-01 10:31

JanW23

Mine mine mine mine

Topicstarter
Mensen,

Wij doen hier nu heel moeilijk om een hele url lijst aan te maken met geblokkkeerde websites. Maar het lijkt mij logisch dat zo'n geavanceerd programma als ISA 2004 een filter heeft met kernwoorden. Op google kan ik echter niets hierover vinden en ook niet in een Microsoft ISA training boek...

Ik wil dus gewoon dat als het woord sex erin voorkomt zeg maar, dat dan je website geblokt wordt.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Standaard zit zo'n lijst niet in ISA. Wij gebruiken hier Trend Micro IWSS voor datsoort dingen. Er zijn echter vele andere opties, zoals bijvoorbeeld Websense.
Zelf regels maken kan je natuurlijk ook doen, en even kijken of er ergens op internet misschien niet wat voorbeeldbestandjes zijn. Ikzelf zou trouwens niet zo gehaaid op woorden gaan filteren, afhankelijk van de branche waarin je werkt kan het zijn dat er websites bezocht moeten kunnen worden waar dit in voorkomen....

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-01 10:31

JanW23

Mine mine mine mine

Topicstarter
Dat pakket IWSS hebben wij ook (zat volgens mij bij Neatsuite in ofzo).
Maar is nooit geinstalleerd geweest omdat volgens de experts dit niet bij de ISAserver op mag... en isa zelf in een DMZ staat ofzo. Ik weet verder het complete verhaal ook niet... maar als hun dat zeggen..... Als jij een andere mening hebt hoor ik dat graag!!!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
JanW23 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 16:22:
Dat pakket IWSS hebben wij ook (zat volgens mij bij Neatsuite in ofzo).
Maar is nooit geinstalleerd geweest omdat volgens de experts dit niet bij de ISAserver op mag... en isa zelf in een DMZ staat ofzo. Ik weet verder het complete verhaal ook niet... maar als hun dat zeggen..... Als jij een andere mening hebt hoor ik dat graag!!!
Ik heb IWSS en IMSS allebei op de ISA server draaien, en dat werkt prima samen, al twee jaar :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Bij de http-properties bij je firewall policy voeg je een blocked signature :

Search in : request URL
Pattern : sex

Werkt goed bij ons

Je zet het in de regel die http verkeer toelaat voor je groep gebruikers