[Exchange 2003] Wie heeft mail gedelete?

Pagina: 1
Acties:

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-01 04:06
Het volgende;

Wij hebben een gebuiker die herhaaldelijk e-mails kwijt is waarvan hij zegt ze niet te hebben gedelete. Ook zijn secretaresse beweerd dat zij deze niet heeft verwijderd. Volgens mij is dit echter wel het geval en ik wil hier vanaf. Ik ben op zoek naar een manier om in de logfiles te kunnen zien wat er met een bepaalde mail is gebeurd. Maw, wie wanneer welke mail uit een bepaalde mailbox heeft verwijderd. Iedereen kent natuurlijk het aloude message tracking maar daarmee kan ik natuurlijk niet zien wie de mail uiteindelijk heeft verwijderd.

Het betreft Exchange2003 op een Windows2003 cluster.

iemand suggesties of duwtjes in de juiste richting?

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-02 20:26

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Autoarchiving>> Delete messages older then a month ?
Dit is een global setting!

• Pakjebakmeel
Denk het niet, het vreemde is namelijk dat het random lijkt te gebeuren. Hij heeft namelijk zat mails van een maand of ouder; echter sommige mail verdwijnen zomaar..

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-02 13:44
Spamfilter?

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Lijkt me niet dat deze emails zomaar 'verwijdert' terwijl je ze eerst wel in je inbox had staan.

(althans, dat is het probleem zoals ik het begrijp)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
"Verwijderde items herstellen" al geprobeerd? En auditing op de mailbox?
Wat staat er allemaal in de event logs van die exchangeserver? Doe ook eens een consistency check op de store...
zie ook niet welke versie van Outlook je gebruikt: E-mail messages disappear from your Inbox in Outlook 2000
E-mail messages disappear from your Inbox after you read the e-mail messages in Outlook

[ Voor 27% gewijzigd door sanfranjake op 05-10-2006 15:06 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Pakjebakmeel
sanfranjake schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 15:04:
"Verwijderde items herstellen" al geprobeerd? En auditing op de mailbox?
Wat staat er allemaal in de event logs van die exchangeserver? Doe ook eens een consistency check op de store...
zie ook niet welke versie van Outlook je gebruikt: E-mail messages disappear from your Inbox in Outlook 2000
E-mail messages disappear from your Inbox after you read the e-mail messages in Outlook
Sorry voor dat; het betreft een EX2003 server met een OL2003 client. Het terugkrijgen van de e-mail is niet het probleem maar het gaat erom dat die persoon beweert dat hij door 'ons' e-mail kwijt is. Naar mijn idee is het gewoon perongeluk gedelete door hem of zijn secretaresse.

Auditing is wel een goed idee maar een beetje laat, ik wil weten wat er met die bepaalde e-mail is gebeurt, hoe het komt dat ie gedelete is..

edit:
Voor zover ik kan zien heeft hij geen PST's of rules in outlook. Het lijkt er echt op dat ie het zelf heeft ge-shift-delete oid..

[ Voor 6% gewijzigd door Pakjebakmeel op 05-10-2006 15:34 ]

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Niet toevallig iets van een PALM of PDA aangesloten waarmee hij email synchroniseert?
Pagina: 1