Mac OSX finder automatisch in kolommen en breed genoeg?

Pagina: 1
Acties:

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-12 23:22
Op het architectenburo waar ik werk, zijn alle computers Mac met Mac OSX erop.
Waar ik me echter mateloos aan erger is het feit dat de finder precies geen instellingen kan onthouden:
Iedere keer als ik een window opendoe, dan vergeet hij dat ik de dingen wil zien in kolommen en dan liefst met de juiste breedte (dus wat je krijgt na dubbel te klikken op de // van de scheidingsbalkjes)

Ik heb al zitten rondzoeken via google, maar het enige die ik kan vinden zijn reacties van mensen die er ook problemen mee hebben.

Is er een mogelijkheid om dit automatisch te laten doen? het betreft mac OsX 10.4.5

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Selecteer Finder > Preferences > En zet het vinkje aan bij "Open finder in new column view". Verder is het inderdaad zo dat je niet de volle breedte van de kolommen krijgt tenzij je op dat dubbele streepje onderaan je kolom klikt, maar dat is omdat dat heel vervelend zou worden als je lange filenames in elke map had zitten.

Ga nadat je de finder hebt ingesteld trouwens even naar het Appeltje boven in de menubalk > Software Update. Je zit namelijk op 10.4.5 waar de rest van de wereld op 10.4.8 zit.

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:46
Volgens mij kan je met command en muis slepen die kolommen voorgoed een bepaalde breedte laten aanhouden.

Kan nu niet controleren zit met windows opgescheept.

• Matias
  • Niet online
Heb je gelijk in ja! Was ik even vergeten.

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-11 20:32

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-12 23:22
@matias: ik heb reeds deze optie aangeklikt, maar toch opent hij ze standaard in list view :(
@lowfi: blijkbaar wil hij dat ook niet onthouden :(

iemand een idee hoe ik dit toch kan activeren?

[ Voor 35% gewijzigd door Promy op 05-10-2006 12:36 ]

• Matias
  • Niet online
Heb je al geupdate naar 10.4.8?
Pagina: 1