Toon posts:

[VISTA] Bepaalde sites werken niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He

Ik heb gisteren vista geinstaleerd had eerst heel veel problemen om internet aan de praat te krijgen. dit is uiteindelijk gelukt. maar nu komt het volgende vage aan bod. ik heb bepaalde internet sites die hij niet wil laden. Google.nl is er onderanderen 1 van. bij deze site krijg ik een foutmelding dat ik gewoon geen verbinding heb. weet iemand wat er hier mis is.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-03 14:41

samo

yo/wassup

Er kan een hele boel mis zijn. Maar daarvoor zal jij toch even wat meer informatie moeten geven. Kijk bijvoorbeeld eens naar jouw netwerkconfiguratie, jouw internet provider, en of alle gegevens juist zijn ingevuld. Geef ook aan wat je zelf allemaal hebt gecontroleerd en bedacht en opgezocht.En natuurlijk kan je duidelijker zijn betreffende de foutmelding. Welk programma geeft dat. Als het IE is, controleer het dan met firefox.
Wat ik zo 1-2-3 kan bedenken is om je dns servers even handmatig in je verbinding in te voegen. En evt firewalls uit te schakelen. Mocht het dan nog niet werken, voer dan eens een traceroute uit naar die site, en kijk waar het spaak loopt.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

Topicstarter
Ik moest om verbindin te krijgen met mijn router handmatig ip invoeren van mijn router. hierbij heb ik maar 1 dns bij mijn weten 192.168.2.1 . ik werk dus met 1 dns. waar ik wel achter ben gekomen is dat ik google kan benaderen vis startpagina.nl. ik denk dat het aan de dns ligt maar ik kan maar 1 dns bedenken. daarbij heb ik de firewall al uitgezet en de beveiliging op laagst.

Verwijderd

Topicstarter
ow ja en ik heb alleen IE van vista geprobeert op mijn andere pc met xp werkt het perfect maar daar heb ik DHCP aan staan dus die zou alle gegevens van de router zelf krijgen. maar bij vista werkt dat op een 1 of andere manier niet en moet ik zelf mijn ip invoeren anders krijg ik geen verbinding.

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 15:37

sjaak

un giorno credi

Het komt mij inderdaad bekend voor, ik had het ook met een van de eerdere releases. Van het weekend geupgrade en nu geen last meer. Wat ik me kan herinneren was dat bepaald verkeer in de windows firewall tegen werd gehouden. Waarom het soms wel en soms niet werkte kon ik niet achterhalen, daar blijft het een beta/rc voor. Iig wanneer ik de firewall uitzette was het probleem niet weg maar ik heb bepaalde dhcp services toe moeten staan om het te laten werken, dit naar aanleiding van de connectie test in IE. (Help -> Test connection oid) Hierna werkte het beter maar nog niet geweldig.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:09
DNS moet je normaal gesproken van je provider invullen. Als ik mijn gateway invult, werkt helemaal niets. Doe ik die van Planet Internet, mijn ISP, dan werkt alles direct. Probeer dat eens. Wel vreemd dat een deel het wel doet, maar wie niet waagt, wie niet wint ;).

[ Voor 17% gewijzigd door The__Virus op 05-10-2006 19:51 ]

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-03 13:08
//offtopic//
Je gateway is vaak je router en die heeft de DNS adressen van de provider
//offtopic//

Verwijderd

Topicstarter
welke update. die van update center die heb ik nu ingevult. ik heb daarnaast ook gekeken naar de dns die mijn laptop van mijn router krijgt en dat zijn inderdaad andere dns ( deze heb ik ook ingevult )
dit maakt geen verschil uit ik kan nog steeds bepaalde sites niet bekijken. fire wall heb ik uit staan. en maakt ook nog niks uit.

Welke updates moet ik gebruiken.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:09
wvkreg schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 19:55:
//offtopic//
Je gateway is vaak je router en die heeft de DNS adressen van de provider
//offtopic//
offtopic:
Was het maar zo. Ik krijg het op mijn Speedtouch 510 van KPN niet voor elkaar, kan simpelweg niets laden. Vandaar mijn reactie :)

Verwijderd

Topicstarter
werk nu met vista 5600 ben op zoek naar die update alleen kan ik nergens vinden op de vista site

Verwijderd

Topicstarter
Heb het probleem gevonden het ligt aan de drivers van de netwerk kaart ik heb een marvel kaart en daar de nieuwste driver van deugen niet. als je windows 64 ( ik heb vista 64 ) driver pakt werkt alles.
Pagina: 1