Toon posts:

Dillema: iPod 5G of Nano 8gig

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Wel ik zit met een klein dillema en dat allemaal door het prijsverschil tussen de iPod Nano 8gig en de iPod video 5G. Het verschilt amper 30 euro! in prijs voor 22gig meer ruimte, groter scherm... Maar de nadelen: lagere accuduur, krasgevoelige behuizing...

Nu ik twijfel vooral door dat krasgevoelige behuizingke bij de iPod 5G. ik ben ook opzoek naar een stof die de iPod beschermt en ook geen krassen nalaat. Ik dacht hieraan aan een foofpod gemaakt uit sentitische stof of de moshi iPouch gemaakt uit terahedron.

Iemand die me het licht kan laten zien?

Gegroet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:35

Stekeltje

Nothing to see here move along

Ik zou voor de 30 gig gaan. Is wel grote en de accu wat korter maar je heb veel meer muziek en een lekker groot scherm. Een iMoshi is idd hadnig voor de 30 gig ik heb namelijk voor mijn nano ook zo'n ding. En als je het goed in zijn hoesje houd dan komen er weinig krassen tot geen krassen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Ik weet niet of de iPod G5 zelfde behuizing heeft als de G2 (die heb ik), want daar krijg je echt geen krassen op.. Heb hem ruim 3 jaar (misschien al wel 4), nooit een hoesje om gedaan en altijd in mun zak, zelfs met sleutels er in.. ziet er nog steeds redelijk goed uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
30Gig natuurlijk, daar haal je dan zo'n dunne iSkin bij in de kleur van je iPod en je bent klaar. Toevallig zag ik laatst een zwarte iPod me een zwarte iSkin en dat zag er verassend goed uit, ik ben namelijk normaal helemaal niet van de hoesjes, vind t juist wel wat hebben als er wat krassen op zitten. Overgens zit er bij de iPod ook al een beschermhoesje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of de stof waaruit de foofpod gemaakt is ook goed beschermt en geen krassen nalaat? Ik wil het zeker weten want ik vin de foofpod toch een pakje mooier dan de iPouch van Moshi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Een witte iPod 5G met een transparante iSkin Evo3 is erg goed te pruimen hoor ;)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik zie persoonlijk het nut niet van 30 GB als je niet de muziek/bestanden hebt om het vol te krijgen
Mijn collectie bestaat uit 3 GB dus aan een 5 GB zou ik genoeg hebben maar als jij 30 Gb aan muziek hebt (of iets minder bijv. 20 GB) zou ik voor de 30 GB gaan anders voor die van 5 GB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-10 15:30
Megajr schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 17:24:
Ik zie persoonlijk het nut niet van 30 GB als je niet de muziek/bestanden hebt om het vol te krijgen
Mijn collectie bestaat uit 3 GB dus aan een 5 GB zou ik genoeg hebben maar als jij 30 Gb aan muziek hebt (of iets minder bijv. 20 GB) zou ik voor de 30 GB gaan anders voor die van 5 GB :)
Zo zie ik het inderdaad ook. Mijn muziekcollectie is op dit moment 6gb (grote schoonmaak gehouden), en hoewel het misschien nog wel over e 8gb groeit heb ik toch voor de nano gekozen. Ik heb eerder een 20gb player gehad (nu oud en verrot), en die vind ik te groot om lekker mee te nemen. De nano past altijd in mn zak, en zal ik dus ook nooit thuis laten omdat het lastig is om bij te hebben. Verder ga ik toch geen video's zitten kijken in de trein op zo'n mini schermpje. Als ik dat wil klap ik mn laptop wel open...

Dus conclusie is: wat heb je nodig? Voor mij is de draagbaarheid heel belangrijk, dus heb ik voor de nano gekozen. Als jij die extra ruimte niet echt belangrijk vindt (ookal is het maar 30€ extra), zou ik ook gewoon voor de nano gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:26

aex351

I am the one

Stel jezelf de volgende vraag. Een blikje cola of een fles cola waar zou jij de hele dag mee willen lopen.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Echt stomme vergelijking mijn vriend. Het gewicht van die twee is toch te verwaarlozen. Het gaat mij om het prijs/prestatie gedeelte he. Die dertig euro nuttig besteden of niet das de essentie natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnackMasterFlex
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-08 19:44
DocB schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 17:55:
[...]

Zo zie ik het inderdaad ook. Mijn muziekcollectie is op dit moment 6gb (grote schoonmaak gehouden), en hoewel het misschien nog wel over e 8gb groeit heb ik toch voor de nano gekozen. Ik heb eerder een 20gb player gehad (nu oud en verrot), en die vind ik te groot om lekker mee te nemen. De nano past altijd in mn zak, en zal ik dus ook nooit thuis laten omdat het lastig is om bij te hebben. Verder ga ik toch geen video's zitten kijken in de trein op zo'n mini schermpje. Als ik dat wil klap ik mn laptop wel open...

Dus conclusie is: wat heb je nodig? Voor mij is de draagbaarheid heel belangrijk, dus heb ik voor de nano gekozen. Als jij die extra ruimte niet echt belangrijk vindt (ookal is het maar 30€ extra), zou ik ook gewoon voor de nano gaan...
Heb zelf voor de nano gekozen om de mobiliteit, de nano kan gemakkelijk samen met mijn telefoon in één broekzak mee op/in de fiets/trein/lopende. Mocht ik hem niet zovaak nodig hebben op de fiets dan had ik zeker voor de 30 gig gekozen alleen om die film kijk mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 18:01:
Echt stomme vergelijking mijn vriend. Het gewicht van die twee is toch te verwaarlozen. Het gaat mij om het prijs/prestatie gedeelte he. Die dertig euro nuttig besteden of niet das de essentie natuurlijk
Het gewicht wel, maar het formaat niet.

Er is maar een iemand die kan bepalen of dat nuttig is of niet, en dat ben jij. Je hebt de voor en nadelen al goed op een rijtje gezet voor jezelf. Hoe moeten wij dan nog bepalen wat jij wilt? Iedereen heeft weer andere voorkeuren en gebruikt zijn speler in andere situaties, dus elke keuze is opzich uniek. Aangezien je er wel vanuit kunt gaan dat ze kwalitatief even goed zijn kun je alleen zelf bepalen wat je moet kopen.

Persoonlijk vind ik het eigenlijk nog wel een goeie vergelijking :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
ik vind de 5G toch best klein :P

ik loop dagelijks rond met mp3 speler (20gb), beurs met teveel kleingeld, telefoon, sleutelbos, en een zakmesje. dat allemaal in 2 broekzakken.
oftewel, je kunt genoeg meenemen in een normale spijkerbroek.
Als je nou nog meer dan mij gaat meeslepen, dan kan ik me wel voorstellen dat je een nano wilt, maar persoonlijk vind ik het nou niet echt een groot verschil.
verder is mijn muziek collectie zo'n 100gb, dus alles meenemen gaat niet lukken, maar toch zeker liever 30 dan 8 gb ;)
kun je daarnaast ook nog eens gebruiken als je eens een wat groter bestand naar iemand mee wilt nemen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Jij vindt em klein, een ander (die kleine flash spelertjes gewend is) vind het een reus. Het is gewoon persoonlijk. Zelf vind ik em ook niet groot ofzo, heb zelf ook een hdd player, maargoed, persoonlijk dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het enige wat me doet twijfelen is de krasgevoeligheid en hoe ik me er tegen kan beschermen. De iPod zit toch alleen maar in mn vestzakje en de gsm en portefeuille bevind zich in mn broek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Met de krasgevoeligheid valt het met de laatste iPods wel mee, maar sowieso zou ik een hoesje kopen zodat je speler mooi blijft, onafhankelijk van welke je koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahaha! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbim
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-10-2020
aex351 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 17:58:
Stel jezelf de volgende vraag. Een blikje cola of een fles cola waar zou jij de hele dag mee willen lopen.
Dat hangt er vanaf of ik in de woestijn loop of in het centrum van een stad.

Ervaringsdeskundige upgraden meldt zich. Vroeger een 6 Gb mini, nu een 60GB 4G en hoewel die lomp is, is het zo lekker om nooit meer te kloten met playlists en wat je wel of niet op je iPod zet. Ik zet er gewoon alles op. Zo'n kleintje komt er hier niet meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn muziekbibliotheek rijkt niet verder dan 3gig hoor maar ik zou wel films op mn ipod zetten als die video functie zou hebben. Nu ben ik opzoek naar een alternatief voor de foofpod die in belgie te verkrijgen is ik ben zestien en heb geen visa kaart of wat dan ook dus bestellen in het buitenland zal niet lukken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Verwijderd schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 21:58:
Mijn muziekbibliotheek rijkt niet verder dan 3gig hoor maar ik zou wel films op mn ipod zetten als die video functie zou hebben.
Dan moet je jezelf afvragen:
- Films of geen films ?
- Wil jij op zo'n klein schermpje film's kijken ?
Hoe vaak ga je die film functie gebruiken ?(de 1e paar dagen mss om te patsen maar verder niet denk ik)

Als alles negatief is dan zou ik voor de Nano gaan en anders de 5G halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Verwijderd schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 21:58:
Mijn muziekbibliotheek rijkt niet verder dan 3gig hoor maar ik zou wel films op mn ipod zetten als die video functie zou hebben. Nu ben ik opzoek naar een alternatief voor de foofpod die in belgie te verkrijgen is ik ben zestien en heb geen visa kaart of wat dan ook dus bestellen in het buitenland zal niet lukken :(
Máár 3 GB? :X

Alleen al op mijn laptop-jukebox-externe HD staat 50 GB aan muziek, en dat is nog niet 1/3 van mijn collectie... en ik heb nog niet 1/4 van mijn cd-collectie (zelf!) geript.

/opschep :+

[ Voor 6% gewijzigd door Ramzzz op 06-10-2006 11:14 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neuh, sneu.

Ik heb dan ook video functie maar gebruik het vrijwel nooit. De batterij is zo leeg en ik ga toch echt niet in de bus een goede film op een veel te klein schermpje bekijken. Ik zou in jou geval gewoon voor de nano gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe nano is lelijk dus iPod 5G.
Zo denk ik er iig over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 23:56
je kan ook series op je iPod kijken, ikzelf heb tegenwoordig alle seizoenen van Futurama op m'n iPod Video staan (60gb), laagste kwaliteit geripped, ziet er perfect uit op je iPod, totaal zo'n 2gb oid...

Nu is het wel zo, dat mijn reis naar school 20min heen is en 20min terug... en zo'n aflevering duurt 20min! dus da's echt geweldig dan, ikzelf vind 't scherm er groot genoeg voor om ervan te kunnen genieten, voorderest gewoon alle muziek die ik graag bij me heb...

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-10 22:56
teh_twisted schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 14:08:
je kan ook series op je iPod kijken, ikzelf heb tegenwoordig alle seizoenen van Futurama op m'n iPod Video staan (60gb), laagste kwaliteit geripped, ziet er perfect uit op je iPod, totaal zo'n 2gb oid...

Nu is het wel zo, dat mijn reis naar school 20min heen is en 20min terug... en zo'n aflevering duurt 20min! dus da's echt geweldig dan, ikzelf vind 't scherm er groot genoeg voor om ervan te kunnen genieten, voorderest gewoon alle muziek die ik graag bij me heb...
Ik heb Futurama zelf ook op dvd. Hoe rip je ze op de laagste kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 23:56
eerst rip je ze vanaf de dvd, daarna haal je ze door 3gp heen, proggie die ffmpeg aanspreekt en er iPod compatible video van maakt.

kan je 't proggie wel mailen sinds sommige het niet kunnen vinden, maar de url posten mag niet afaik

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Pagina: 1